Alpine se vrací ve velkém stylu!

Renault se postaral v poslední době o poměrně nebývalou věc a to úplné informační embargo. Zdroje, které z automobilky občas něco sdělily najednou mlčely, internetem se prakticky žádné informace nešířily a lidé z okolí automobilky jen neznale krčili rameny. Úplná informační tma! Tento stav v poslední době rozbíjel generální ředitel Alpine Michael van der Sande, který se se svým týmem projížděl s prototypy po noční Paříži a „provokovali“ veřejnost. Po pročtení tiskové zprávy jsme za takové embargo i rádi, protože nevěřícně pročítáme informace znovu a jediné co nás napadá je, že se Renault dočista zbláznil!

Alpine vsadila na geniální marketing. Informační embargo rozbíjely noční jízdy prototypů po Paříži a okolí. Foto: Alpine Planet

Proč zbláznil? V poslední době jsme u Renaultu byli svědky toho, že se musel podvolovat bezpečnostním normám, aby vyhověl nesmyslům v nárazových testech, emisním normám,  vlivem nedávné hospodářské krize došlo i k úpravě nabídek „odseknutí“ neziskových prvků výbav či modelů. A najednou před námi stojí Alpine, které k dokonalosti chybí sednout za volant a odjet. Nepodlehla bezpečnostním asistentům, emisním normám ani výbavovým kompromisům. Je to čistokrevný sporťák, který zatím alespoň papírově vypadá na fantasticky udělaný vůz, který tady dlouho nebyl! Posuďte sami: náročná hliníková karoserie, motor za předními sedadly, hnaná zadní náprava, 250 koní, ideální rozložení hmotnosti – 44:56. Alpine je zpět v plné kondici a nárokuje si své místo v segmentu sportovních vozů!

A110: NÍZKÁ HMOTNOST A SPORTOVNÍ CHARAKTER

Aby také ne, celému vývoji velel již zmíněný Michael van der Sande, který má zkušenosti jak z Tesla Motors, tak Aston Martinu, odkud přišel do Renaultu. Aktuálně představený model nese označení A110 (název je odvozen od stejnojmenného modelu, který se stal legendou pro značku v 60. letech) a jeho základ tvoří hliníková platforma, která je lepená a nýtovaná. To vše z důvodu snahy o nejnižší možnou hmotnost a zároveň dosažení maximální tuhosti. Tato ultralehká konstrukce váží pouhých 1 080 kg! Rozměry vozu jsou následovné: délka: 4 178 mm, šířka: 1 798 mm, výška 1 252 mm. Kromě nízkého těžiště zaujme výše zmiňovaná hodnota rozložení hmotnosti. Jedná se o 44% váhy vozu vepředu, 56% vzadu. To vše podtrhuje agilitu, která se stala pro tuto značku legendární a dala základy pro své renomé v 60. a 70. letech. Hmotnost samotná je navíc soustředěna do středu vozu – vepředu za přední nápravou se nachází palivová nádrž a před zadní nápravou se nachází motor. Když je řeč o pohonném ústrojí. Kdo sleduje náš blog RNews.cz na facebooku, tak ví, že již dlouhou dobu pracujeme s informací o použití agregátu 1,8TCe (stejná jednotka dorazí v blízké budoucnosti také do Talismana a Espace). Nová jednotka byla vyvinutá inženýry aliance Renault-Nissan a následně upravená konstruktéry Alpine a Renault Sport tak, aby co nejlépe vystihovala potřeby nové A110. Motor disponuje výkonem 185 kW/252k a s točivým momentem 320Nm. Kombinace nízké provozní hmotnosti 1 080 kg dává výborný poměr výkonu k hmotnosti – 4,3 kg/k. Více vypovídající je však hodnota 0 – 100 km/h za neuvěřitelných 4,5 sekundy!
Motor je spojen se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou německého výrobce Getrag, který Renaultu dodává oblíbené převodovky EDC. Pokud by vás zajímaly podrobnosti, můžeme dodat, že se jedná o technologii mokré spojky.
Další zajímavostí na voze je aktivní výfukový systém. Ten byl vytvořený tak, aby byl odlehčený a centrální koncovka se postarala o atraktivní zvuk.
A110 disponuje třemi jízdními režimy – Normal, Sport, Track, které upravují nastavení motoru, převodovky, systémů ESC, zvuku výfuku tak, aby se chování vozu co nejlépe přizpůsobilo požadovaným podmínkám.
Za zmínku stojí unikátní typ náprav. Sportovní charakter podtrhne náprava z lichoběžníkových ramen a nikoliv McPherson, který se používá u osobních aut.

MODERNÍ DESIGN RESPEKTUJÍCÍ DĚDICTVÍ

Rovná podlaha, která k závodním vozům neodmyslitelně patří, byla testována ve větrném tunelu. Ve snaze skloubit uhlazenou siluetu a suverénní výkon se tvůrci vozů Alpine inspirovali ve světě závodních aut a superaut, aby nalezli způsob, jak optimalizovat aerodynamiku A110. Model A110 těží ze zcela rovné podlahy a funkčního difuzoru pod zadním nárazníkem, což mu umožňuje zkombinovat nízký odpor vzduchu se značnou přítlačnou silou.
Tato vlastnost umožňuje modelu A110 dosáhnout maximální rychlosti 250 km/h při zachování typické hladké linie charakteristické pro Alpine – obejde se bez zadního spojleru. Sání vzduchu v předním nárazníku vytváří proud podél podběhů předních kol, čímž zlepšuje proudění vzduchu okolo předních kol a snižuje tak aerodynamický odpor.  Součinitel aerodynamického odporu vzduchu Cx dosahuje nesmírně nízké hodnoty 0,32 a řadí tak model A110 mezi vozy s nejnižší hodnotou Cx v segmentu sportovních vozů.
Model A110 je moderní, přesto okamžitě rozeznatelný jako vůz značky Alpine. Vzhled kombinuje moderní designový jazyk, materiály a technologie spolu s rozměry, tvarem a profilem, který odkazuje na původní A110 Berlinette. Přední část nese čtyři nezávislá full LED denní světla a kapotu s „páteřovým“ prolisem uprostřed. Prvky, které jasně nesou DNA značky Alpine. Boční profil dává vyniknout efektivitě designu – karoserie těsně obepíná technické části, čímž minimalizuje půdorys a maximalizuje výkon. Zadní LED světla ve tvaru X s dynamickými blinkry propůjčují vozu velmi moderní vzhled, zatímco šikmé, zaoblené zadní sklo dává vzpomenout na minulé modely značky Alpine. Uvnitř vozu se snoubí minimalistický a lehký design modelu A110 s pohodlnou a příjemnou polohou řidiče. Materiály nejvyšší kvality – hladká přírodní useň, hliníkové prvky, uhlíková vlákna – to vše zajistí hodnotný zážitek pro řidiče i spolujezdce.

EXKLUZIVNÍ MATERIÁLY A DODAVATELÉ

Co však ještě nebylo zmíněno je exkluzivita materiálu. Alpine využila poměrně širokého záběru dodavatelů různých prvků, které dodají vozu na sportovnosti i významnosti. Jedná se například o spolupráci se společností BREMBO, který pro A110 vyvinul nové celohliníkové brzdové třmeny, zadní brzdový systém, který obsahuje aktuátor parkovací brzdy (elektromotor). Toto řešení je vůbec první na světě a ušetří 2,5 kilogramů. Legendární OTTO FUCHS poskytl pro model A110 lehké 18″ kované hliníkové disky, které šetří hmotnost a umožňují „otevřený pohled“ na brzdové kotouče a třmeny. Velkým překvapením pak jsou jednodílné skořepinové sedačky od SABELT, které váží pouhých 13,1 kilogramů!

PREMIÉRE EDITION

Výroba pokračovatele legendy začíná limitovanou sérií 1955 vozů. Počet vyrobených kusů odkazuje na rok, kdy Jean Rédélé založil Alpine. Jistou ukázkou, jak trh na Alpine čekal je i fakt, že všech 1955 kusů se závazně s vysokou zálohou objednalo za neuvěřitelné pět dnů. A to několik měsíců předtím než byl vůz vůbec ukázán! To je velmi slušný výsledek.

Specifikace limitované úvodní série:

  • Barvy Alpine Blue (modrá), Noir Profond (černá) nebo Blanc Solaire (bílá)
  • 18“ kované hliníkové disky Otto Fuchs s matným černý lakem a diamantem broušenou povrchovou úpravou, specifická pro Premiere Edition
  • Tři jízdní režimy s nastavením Normal, Sport a Track
  • Sportovní brzdový systém se třmeny a integrovanou parkovací brzdou a dvou-materiálovými kotouči s hliníkovým nábojem
  • Aktivní lehký sportovní výfuk
  • Focal audio systém upravený pro Alpine
  • Doplňky v interiéru z matného karbonu
  • Pedály z leštěného hliníku
  • Jednodílné sportovní sedačky Sabelt s prošívanou hladkou koženou usní
  • Odznáček v barvách francouzské trikolory uvnitř i na vnější karoserii
  • Plaketa s výrobním číslem Première Edition na středové konzoli

Cena:

  • 58 500 EUR (1 580 670 Kč) ve Francii
  • 64 000 CHF (1 619 200 Kč) ve Švýcarsku
    (Konečné ceny budou potvrzeny se začátkem oficiálních objednávek v polovině roku 2017.)

Výroba Premiére edition skončí v roce 2018, kdy na ni naváže produkce verze A110 v několika úrovních výbavy a širokou škálou personalizačních doplňků.

Vývoj vozu probíhal ve francouzském Technocentru v Guyancourtu a podílel se na něm tým Renault Sportu i Alpine. Samotná výroba bude probíhat ve městě, které je s historii automobilky Alpine spojené – v Dieppe. Aktuálně tam probíhá výroba například Clio R.S. a chystá se příchod Megane R.S.

PODROBNÉ TECHNICKÉ PARAMETRY

  A110 Première Edition
Rok: 2017
Typ paliva: Benzín
Doporučená koncová cena ve Francii vč. DPH (předběžný údaj): 58 500 €
Typ motoru: 1.8L 4 válce. 16v
Maximální výkon: 252k @ 6000ot/min
Maximální točivý moment: 320 Nm
Architektura Motor uprostřed, pohon zadních kol
Převodovka: 7 rychlostí DCT (dvouspojková), mokré spojky
Prázdná hmotnost (DIN) 1 103 kg
Poměr výkon/hmotnost 228k/tuna
Rozměry 4178/1798/1252 mm (d/š/v)
Rozvor 2419 mm
Rozchod kol (vepředu) 1556 mm
Rozchod kol (vzadu) 1553 mm
Podvozek přední náprava zadní náprava Dvojitá ramena Dvojitá ramena
Brzdy přední zadní 4 pístkové, pevný třmen 320 mm 1 pístkové, plovoucí třmen 320 mm
Aerodynamika Cd*A: 0.621 m² Cd: 0.32
Palivová nádrž: 45 l
Kapacita zavazadlového prostoru 100 l zadní

96 l přední

Kola a pneumatiky 205/40R18 (vepředu) – 235/40R18 (vzadu)
Max. rychlost:* 250 km/h
 0 – 100kmh: 4.5 s
Spotřeba (kombinace NEDC):** 6.2 l/100km
Kola a pneumatiky <140 g CO2/km
* Elektronicky omezena
** Bude potvrzeno

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *