V blogu RNEWS.cz velice často pátráme po zajímavých informacích, které nejsou až tak slyšet nebo zapadnou v koncernových novinkách. Velmi často přitom také narazíme na informace vůbec mezi prvními ať už v Česku nebo i na světě! Za příklady můžeme dát například první odhalení nového Scenicu nebo Megane GrandCoupe. Dnes opět přinášíme novinky, které se zatím ještě neukázaly a my máme to štěstí, že je můžeme přinést mezi prvními. NOVÝ Renault KOLEOS přichází na podzim na náš trh a již nyní máme k dispozici kompletní ceník pro slovenský trh. Díky tomu můžeme poměrně jednoduše odhadnout, v jakých cenových relacích se bude nový Koleos nabízet a jaké volby výbavy se dají očekávat.
Základ s dCi 1304×2!
Jak jsme informovali již v minulosti, především na našem facebook profilu, kam směřujeme všechny aktuality, Koleos nabídne tři úrovně výbav. ZEN, INTENS a perličkou bude luxusní verze INITIALE PARIS. Již v základní výbavě bude vůz nabízen s venkovními chromovanými kliky dveří, látkovými potahy sedadel či halogenovými světlomety. LED PURE VISION světlomety jsou dostupné v sérii od výbavy Intens. I v základní ZEN je však přední a zadní denní svícení formou EDGE LED. Dále je vůz v základu obutý do 17-ti palcových disků kol. Potěší také horizontální 7-mi palcová verze multimediálního systému R-Link 2. Avšak i v základní verzi umí Koleos mile překvapit! Například nabídne jemné kožené čalounění Nappa na volantu!
Volitelná výbava pokračuje krom jiného také pakety, kterých je rovnou sedm. Najdete zde například paket City – elektrické ovládání víka zavazadelníku podkopnutím pod zadní nárazník, easy park assist vč. parkovací kamery (pouze pro Intens), Paket Winter – vyhřívání předních sedaček, volantu, vyhřívané čelní sklo, elektrochromatické zpětné zrcátko, pro výbavu Initiale Paris navíc přidává vyhřívání zadních bočních sedadel! Nesmí chybět ani kožené pakety v šedé, černé a hnědé barvě s elektricky posuvnými a nastavitelnými sedadly (pouze však pro Intens). Prvky aktivní a pasivní bezpečnosti jsou opět posunuty do dalších funkcí a pro všechny výbavy shodné. Patří sem kromě už klasických rozpoznávaní značek, automatického brzdění také systém na sledování únavy řidiče. Ve standardu také řidič najde automatickou parkovací brzdu nebo zadní parkovací senzory. Bohužel i zde se dostává japonské tradice a tak je ve voze impulsní stahování oken pouze u řidiče. Jako základní audiosystém je ve voze Arkamys s osmi reproduktory. Za příplatek 800€ (cca 21 500 Kč) je možno k výbavě Intens přiobjednat audiosystém BOSE s dvanácti reproduktory. Dodáváme, že specifikace výbavy je pro slovenský trh. Ta česká se může v některých případech lišit. Na druhou stranu však mohou zájemci zapomenout na systém Multisense, adaptivní tempomat nebo head up display. Tyto prvky v novém Koleosu nejsou podporovány.
INITIALE PARIS
Kapitola sama pro sebe je výbava Initiale Paris, která patří u nových Renaultu vždy k tomu nejlepšímu co umí automobilka nabídnout. Jinak tomu nebude ani v tomto případě. Exkluzivitu této výbavy podtrhuje speciální metalický lak černá Améthyste, design 19″ disků kol s motivem Eiffelovy věže. Ve standardu této verze je interiér v koženém čalounění Nappa, který je příjemný na dotek. Sedačka řidiče i spolujezdce je elektricky nastavitelná, ventilovaná a má rozklápěcí opěrky hlavy typu „RELAX“. V zimních měsících potěší vyhřívané sedačky vepředu. Navigační systém R-Link 2 je zde ve své větší variantě „na výšku“ a je doplněn autoradiem BOSE. Mezi příplatky pro tuto verzi se řadí elektricky otevíratelné panoramatické střešní okno, asistent parkování (kolmého, podélného a úhlového) či se zde stejně jako u modelu Espace setkáváme s vyhřívanými zadními sedačkami (kromě středu), vyhřívaným volantem či čelním sklem. Vrcholná verze INITIALE PARIS vyjde na 37 790€ (1 017 306 Kč)
PRVNÍ S CVT
To, čeho se mnozí z vás báli se stalo realitou. Renault se v případě nového Koleose rozhodl upustit od dosud velmi spolehlivých a také oblíbených automatických převodovek EDC od Getragu a rozhodl se v rámci sdílení aliančních prvků (další vozy s CVT budou následovat) o použíti bezstupňové převodovky CVT ( v tomto případě se sedmi virtuálními stupni). Ta je spojená s dlouho očekávaným dvoulitrovým turbodieslem o výkonu 175 koní (128kW/380Nm). V případě výbavy Intens bude možnost volby u tohoto motoru mezi automatem a manuálem, ovšem u výbavy Initiale Paris bude možnost jediná a to pouze s CVT.
ZÁKLADNÍ CENA OD..
Nový Koleos se snaží zabodovat designem, bohatou výbavou v základu a luxusní výbavou na vrcholu a tomu odpovídají také ceny. Zamrzí absence některých prvků, které známe z ostatních modelů, ovšem na druhou stranu si Koleos získá svou pozornost především povedeným vzhledem a celkovou prostorností. Na náš trh se dostane už na podzim. Protože ceny a celkové specifikace pochází ze slovenského ceníku, který se nám podařilo získat na autosalonu v Bratislavě nabízíme jak ceny v eurech, tak přepočet na koruny. Při letmém srovnání cen mezi českým a slovenským Renaultem se dá odhadnout, že se rozdíly pohybují v řádech tisíců a tak lze očekávat, že při stejných výbavových specifikacích budou ceny velmi podobné.
Nechápu že nenabízejí adaptivní tempomat…multisense…head up displej. Vše mám v Meganu a pokud bych i jen přemýšlel (rozuměj ho potřeboval) auto velikosti Koleosu tak si to bez toho nedokážu představit. No za mě palec dolů