Megane facelift: nadšení střídá zklamání?

Přiznám se, že po zveřejnění prvních fotografií jsem si ze zvědavosti pročítal reakce v diskuzích pod články o nové fázi modelu Megane. Byl jsem překvapen, protože reakce byly z velké většiny velice pozitivní a nový designerský styl Renaultu čtenáři motoristických internetových stránek přijali vřele. Osobně – nový Megane se mi prostě líbí. Příď působí atraktivně a důstojně prodlužuje životnost tohoto modelu, který je na trhu již od roku 2008. O to více nerozumím tomu, proč si designeři nepohráli se zádi, kterou bych nazval – „nemastná, neslaná“. Slovenský novinář Rasťo Chvála dokonce tvrdil, že design megane zraje jako víno. Dávám mu v tomto zapravdu.

Bohužel, po pořádném prozkoumání přišlo zklamání. Již při prohlížení oficiálních fotografií jsem si všiml, že žádný Megane nemá ostřikovače, které díky normě EU jsou doplňkem pro bi-xenonové světlomety. Zkoumal jsem tedy dále a snažil se dopátrat, zda se má domněnka potvrdí či nikoliv. Bohužel, při zveřejnění ceníku českého zastoupení se již z nabídky vytratila možnosti připlatit si 25 tisíc za samonatáčecí bi-xenony. Na druhou stranu, všechny vozy by měly mít standardně projektorové světlomety. Ale bude to stačit na konkurenci? Obávám se, že nebude. Konkurenční modely v dnešní době obsahují kromě nabídky bixenononů moderní světlomety z LED diod. Možná by Renault mohl argumentovat tím, že modelů, které se s bixenony prodají není tolik, aby se je vyplatilo montovat. To je možná pravda, ale nemít ani možnost si za to připlatit? V nižší střední třídě? Jde přeci také o prestiž, nabídnout zákazníkovi moderní technologie, i když ne každý si za ně připlatí.

Další změnou, která je novinkou oproti předchozím modelům je, že se Renault ČR rozhodl po vzoru mateřské společnosti změnit výbavové stupně. Dřívější authentic, expression, dynamique privilege vystřídá nově authentique, life, GT Style (nahrazuje původní GT line) a vrchol nabídky tvoří výbavový stupeň ZEN.

Pozn.: Momentálně se v aktuálním ceníku Megane phase3 nenachází ani příplatek za multimediální systém R-Link.

Sledujte RenaultNEWS také na facebooku! http://fb.com/RnewsCZ

 

3 thoughts on “Megane facelift: nadšení střídá zklamání?

  1. Vůbec nesdílím tvůj názor o tom, že Mégane nebude na své konkurenty stačit. Že nemá bi-xenony, LEDky či ostřikocače světel? Kolik zákazníků si za to je ochotno připlatit?

    Většinu prodejů beztak v této kategorii tvoří specifikace blízké základní výbavě, popř. střední výbava. Že zrovna tohle Renault v ČR nabídnout nedokáže, je zcela podružné. Samozřejmě, ztratí třeba promile zákazníků, ale ušetří značnou část na distribuci a propagaci…

    Méganu v ČR začaly scházet pouze rozumně poskládané výbavy, Mégane Generation v kombinaci s Advantage byly svého času výborné. Pak ale přišel FL a poněkud se to pokazilo. Ani tohle ale v ČR nestačilo, co naplat. Tady se raději bude kupovat Octavia nebo Rapid v holobytu…

  2. souhlasím s rohYpnolem… problém našeho světa jsou přehnaná očekávání. Evropa je tam, kde je.. a my potřebujeme relativně bezpečná auta, relativně prostorná a relativně úsporná, abysme dokázali auto, které si koupíme, rozumě provozovat.
    A to nemluvím jen o benzínu, ale i o servisu a opravách…

    Tleskám Renaultu za odvahu to připustit a prodávat auta za rozumnou cenu – byť nenabízí technické vychytávky, jako konkurence.
    Předběhnul dobu – brzo takových bude víc a víc…
    😉
    Xenony jsou móda a nedávají žádný smysl. Dobře udělaný projektor svítí lépe… a mnohem levněji.

  3. Vypadá slušně… a pětidvířko s 1.6 81kW a kompletní výbavou, kterou člověk ocení (Life + pack Klima) za 280 tisíc je OPRAVDU dobrá nabídka…
    😉
    Jak jsem jinak na Italy… tak tohle stojí za hřích.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *