Novináři mají někdy tendenci bagatelizovat rozdíly mezi Dusterem 2 a jeho předchůdcem. Mnohokrát už zaznělo, že je to vlastně jen facelift. No nenechte se mýlit. Když si zkušený Dusterista koupí nový model, těch rozdílů uvidí podstatně víc než by člověk z recenzí čekal. A rozhodně to nejsou žádné banality, ale vcelku klíčové oblasti, které dělají z druhé generace opravdu zcela jiný vůz.
Pan Vojtěch Remenár čte RN už mnoho let, prakticky od dřevních dob tohoto projektu. Často spolu debatujeme i v soukromých zprávách. Je pro mě proto ohromná čest, že si udělal čas a sepsal 26 bodů, ve kterých je nový Duster lepší než předchůdce. Před pár týdny se totiž stal šťastným majitelem Dusteru 2 1.5Blue dCi 4×4 Techroad. Protože jeho předchozí vůz byl Duster 1 1.5dCi 4×4 v nejvyšší verzi, má k takovému srovnání nejvyšší možnou kompetenci.
Pan Remenár srovnává Duster 2 vs. Duster 1:
1) Exterier je to věc osobního vkusu, ale auto působí mnohem robustněji a krásněji než předchůdce, opticky vypadá jako o dost větší auto.
2) Otevírání kufru – konečně zmizelo tlačítko ve stylu žiguli a kufr se otevírá pěkně odspodu jemným tlačítkem s mikrospínačem – konečně kufr bez problémů otevře i manželka, u předchůdce měla mnohokrát problém a nedokázala to stisknout.
3) Z auta je lepší výhled, čelní sklo je určitě větší
4) Shodli jsme se i se synem, že rádio a teda i hudba z USB klíče hraje lépe
5) Na levém panelu pod volantem přibylo tlačítko – snímání mrtvého úhlu
6) Infotainment je umístěný výše a natočený k řidiči – má kvalitnější a jasnější displej
7) Interiér celkově je neskutečný posun dopředu, velmi se nám líbí 3 výdechy ventilace, otočné ovladače působí jako z luxusního auta a je super, že když chci pustit např. ofuk čelního skla, je tam ještě samostatné tlačítko (je jich tam víc). Tlačítka mají velmi příjemný chod.
8) Budíky na přístrojovce jsou nádherné – konečně mají příjemně bílé podsvícení, u předchůdců ta oranžová barva působila lacině a bolely mě z ní oči
9) Funkce palubního počítače – přibylo digitální zobrazení rychlosti a zobrazení teploty motoru – konečně… navíc se mi líbí, že se v něm mohu pohybovat pomocí dvou tlačítek – dopředu i dozadu, u předchůdce nebyl možný krok zpět, museli jste klikat len stále dopředu, drobnost ale mě to potěšilo
10) Sedačky – rozdíl 100% – delší sedák, tužší vyplň, boční vedení mi přijde podobné, dají se konečně elegantně nastavovat výškově páčkou, u předchůdce to nebylo. I sklon sedačky pěkně a rychle regulujete skrz páčku, u předchůdce tam bylo otočné kolečko, když jsem chtěl sedačku sklopit, skoro jsem přišel o předloktí.
11) Loketní opěrka – tím, že je ukotvena do sedačky a ne jako u předchůdce do podlahy, bude mnohem stabilnější. U předchůdce byla na zatížení z vrchu ok, ale jak spolujezdec zatlačil do boku, skoro ji vylomil. Navíc u obou jedničkových Dusterů co jsem měl po cca 90-tisic km už začala nepříjemně povrzávat.
12) Přibyl zapalovač i v zavazadelníku
13) Sezení vzadu – zdá se nám, že sedačka je větší – má delší sedák, kvůli tomu se na ní sedí lépe, ale zas tak významný rozdíl to není.
14) Interiér je prostorově asi stejný, ikdyž manželka říkala, že má vepředu víc místa
15) Jízda je neskutečný rozdíl. Asi největší na celém autě. Auto působí celkově tužším dojmem, je lépe odhlučněné a stabilnější. Při přejezdu nerovností to tolik nebouchá, rozhodně lépe filtruje. Jak hovořil expert Pepa, když by mu zavázali oči, nepoznal by, že se veze v Dacii – s tím plně souhlasím. Jízda mi připadá jako ve vozidlech o 10-15-tisic eur dražších, fakt paráda.
16) Motor – má o 5kW papírově vyšší výkon, ale to ještě neumím posoudit, mám najeto jen 800km a mám zaužívané, že do 3000km se vozím tak pianko… Cítím však, že tah tam je krásný, takřka lineární zátah. Motor je určitě tišší. Spotřeba – tak to nechápu! Najel jsem 880km na plnou nádrž, u předchůdce jsem na nádrž udělal max. cca 600km. Palubní počítač mi aktuálně ukazuje průměr 5,3l, ale stále to klesá!
17) Otevírání víka nádrže táhlem u sedačky, netřeba dávat do nádrže klíč a následně ji zamykat, manželka u předchůdce mnohokrát neuměla nádrž zamknout… Určitě veliké plus.
18) Tišší stahování oken, chod oken je mnohem tišší, u předchůdci to mělo takový drsný tupý zvuk, zavření okna je prostě mnohem tišší.
20) Madla dveří – materiál vysoké kvality! Můžete ruku stlačit jak chcete nevydají ani zvuk, u předchůdce při každém úchopu velmi vrzaly. Za mě velká věc ty madla… V mém provedení Techroad navíc krásně obšité červenou nití, i sedačky… A červená je i na výdeších ventilace a u řadící páky, velmi pěkně to působí, takové oživení interiéru a velmi vkusné.
21) Startovací karta – super věc namísto klíče, manželka má Megane 2017 a už tam se mi ta karta velmi líbila, u Dacií se mi líbí ještě víc, protože u Meganu musíte dát ruku na kliku, aby se auto otevřelo. U Dusteru stačí přijít k autu na vzdálenost cca 2m a auto se odemkne samo. I při zamykání se ozve docela vtipný milý zvuk.
22) Zavírání dveří, mám to sice nové a těsnění jsou neotlačené, ale zavírání dveří, i zadních má skutečně hezký zvuk. Působí to na mě fakt hodnotně a lépe než u předchůdce.
23) Anténka rádia je mnohem kratší a je vzadu, rádio přesto dobře drží signál,
24) Parkovací kamera má lepší rozlišení a je fakt parádní – navíc díky 360° kamerám přibyly ještě další pohledy, i když to úplně nepotřebuji. Určitě je ta kamera lepší než u předchůdce i když zase ne o tolik.
25) Když otevřete motorový prostor, jsou tam už dvě vzpěry. To je fakt síla, to nemá ani Mercedes 😊 . U předchůdce byla jen jedna. Není to zásadní výhoda ale vyjadřuje to skutečnost, že se na autě tolik nešetřilo.
26) Ostřikovače lépe rozprašují, ale stěrače působí trochu komicky. Máte pocit, že by měly být o cca 10cm delší, ale to podstatné setřou.
Zvažujete koupi nového Dusteru? Nevíte zda se vyplatí nahradit jím váš stávající jedničkový Duster? Tento článek Vám možná napoví.
Některé věci jsou asi věci osobní preference.
Mě se třeba oranžové podsvícení přístrojů líbí. Když jedu Oktávkou, kde je vše podstícené bíle, bolí mě z toho oči, vše mi připadá přebělené..
Automatické odemykání by mi asi nevyhovovalo. To se auto automaticky odemkne, když kolem něj projdu s kartou? A když ho neotevřu a jdu dál, tak se zase zamkne? To bych asi fakt nechtěl. Mám rád nad věcmi kontrolu. Proč by se mělo odemykat, když ho nechci otevřít?
2 plynové vzpěry má už Lodgy z roku 2013.
U minulého auta jsem neměl zamykatekné vlastní víčko ale bylo tam elektrické zamykání krytu. 2x jsem zapomněl zavřít nádrž, jednou jsem to objevil včas, podruhé jsem přišel o víčko. U udemykání klíčem se mi právě líbí, že pokud nádrž nezavřu, neodjedu.
Zrovna to odemykání jde u té karty „přenastavit“ tak, že je z ní klasický dálkač, tj. na stisk tlačítka zamknu a odemknu.
Dobrý den, a jak je to teda s odhlučněním – je potřeba? Já tady narazil na to, že to dělali https://www.2din.cz/montaze-dacia/dacia-duster-odhlucneni-kapoty-a-mezimotoru/ tak je to přímo potřeba?