Nový Koleos odkrývá karty a přijíždí s novým 2.0dCi

Za dobu existence serveru Renault NEWS jste si mohli zvyknout, že se velmi aktivně věnujeme vývojovým fázím nových modelů. Sledujeme jejich testování, přinášíme mezi prvními (někdy i první na světě 🙂 ) informace o použitých technologiích a někdy také zprostředkováváme online živé přenosy z tiskových konferencí. Ani dnes tomu nebude jinak. Na paškál jsme si vzali novinku v důležitém segmentu SUV, druhou genearci modelu KOLEOS. Na tiskovou konferenci je stále ještě brzy, nicméně oficiální odhalení nového Koleose je za dveřmi. Stát se tak má na pařížském autosalonu koncem září. Dnes si probereme co nám vůz přináší a s čím se chystá dobýt trh a překonat svého (kontroverzního), ale úspěšného předchůdce.

renault_koleos_22

KOLEOS JAKO GLOBÁLNÍ MODEL

Když se podíváme na letošní rok, Koleos jako globální model zůstává horkou novinkou pouze pro EU. Představen byl už 21. dubna tohoto roku a na některých kontinentech se již prodává. Někde pod značkou Renault, jinde (Jižní Korea) pod názvem Samsung QM6. A právě díky těmto trhům se můžeme podívat na technické podrobnosti, které zatím nikdo jiný kromě RN nepřinesl. Ještě na úvod podstatná informace. Na český trh je příchod naplánován na první čtvrtletí příštího roku. Koleos je globální model, který se prodává na všech kontinentech. Na každý trh je vůz však specificky upraven výbavově, tak technicky. Třeba v Malajsii a Austrálii je dostupný jediný motor a to „SCe 170„. Pod touto zkratkou se schovává 2,5 litrový benzínový agregát původem z Nissanu X-Trail (Koleos je dvojče právě od X-Trailu, ikdyž zásadně přepracovaný). Tento atmosférický motor nabízí výkon 170k  při 6000 ot/min a 220Nm. Avšak je téměř stoprocentní jistota, že se do EU nepodívá. Když se přesuneme trochu výše do Jižní Koreje, tak najdeme QM6 dostupný s moderním turbodieslovým dvoulitrem. Zde necháváme trochu prostoru pro jásot. Je to onen vymodlený inovovaný agregát, na který toužebně čekají nejen zájemci o Talisman a Espace. Po úpravách a inovacích dostal certifikaci na EURO 6 (dokonce bez AdBlue, pouze s nenáročným filtrem LNT). Výkonově motor zatím disponuje 130kW a 380Nm. Využívá moderních technologií jako variabilní geometrie lopatek, nízkotlakého i vysokotlakého EGR okruhu. Oproti předchozí generaci M9R pracují vstřikovače s vyšším tlakem a to 1800 barů. Podle způsobu zástavby a směru vedení vysokotlakého potrubí je jisté, že intercooler bude mít menší objem než u stávajícího M9R a bude uložen na výšku v pravé části přídě což je společné pro všechny modely na platformě CMF. Menší intercooler napomáhá rychlejší reakci motoru na plyn. Vzhledem k vyšší efektivitě vzduchového mezichladiče v zátěži je dobře, že se zde narozdíl od VW konstruktéři vyhnuli vodnímu mezichladiči (více dosud dostupných informací naleznete zde).

zajímavostí je mnohem vyšší míra "digitalizace" motoru. Vidíme použití teplotního čidla na výstupu z chladiče spalin což je nebývalé. Vysoká míra použití senzoriky je nezbytná pro maximalizaci přesnosti řízení procesu spalování. To aby motor plnil EURO6.
Zajímavostí je mnohem vyšší míra „digitalizace“ motoru. Vidíme použití teplotního čidla na výstupu z chladiče spalin což je nebývalé. Vysoká míra použití senzoriky je nezbytná pro maximalizaci přesnosti řízení procesu spalování. To aby motor plnil EURO6. Foto: www.newstomato.com/

Dá se tedy očekávat, že Koleos v Evropě bude disponovat dosud používanými motory R9M (1,6dCi), 2,0 dCi a trojicí benzínových motorů. Tuto informaci pro RN také potvrdilo české zastoupení Renaultu. Zatím velkou neznámou je typ použité převodovky. Dosud totiž na všech trzích je Koleos vždy spojen s automatickou převodovkou typu CVT (variátor), což je pro evropský trh nepřijatelné. Uvidíme, jestli půjde Renault hlavou proti zdi a pokusí se tento „asijský (zlo)zvyk“ prosadit v Evropě nebo zde nabídne osvědčenou dvouspojkovou skříň EDC. Převodovka Getrag 6DCT450 použita pro Talisman i Espace by ve všech parametrech byla pro 2.0dCi vhodná. Ostatně používá ji i Volvo u modelu S80 a XC60 a umožňuje i zástavbu 4×4. Proto jsme spíše optimističtí.

Renault Koleos jako korejský Samsung QM6.
Renault Koleos jako korejský Samsung QM6.

Nesmíme zapomenout na technologickou výbavu. Tak jak se u Renaultu stalo zvykem v poslední době, vozy disponují všemi dostupnými prvky. Jinak tomu nebude ani zde. Pokud přeskočíme jednotlivé prvky jako easy park asist, visio systém, nouzové brždění (systémům jsme se podrobněji věnovali v recenzi Renaultu Espace zde). Příplatková výbava bude po vzoru zmiňovaného Espace bohatá. V následující grafice si můžete prohlédnout prvky jako vyhřívaný volant, ventilované přední sedačky, vyhřívané zadní sedačky, USB sloty pro zadní cestující atp. Zajímavostí je, že Koleos nabízí blatníky vyrobené z plastu, které odolají městským ťukancům nebo lehčím nárazům. Tuto vychytávku však nevídíme u Renaultu poprvé.
Untitled

Zajímavostí je výběr odstínů laku a disků. Byli jsme zvyklí, že Renault disponoval širokou škálou barev. Zde tomu tak není. Nabídka se omezila na šestici odstínů, ovšem v EU se nabídka barev může přeci jen odlišovat. Obvzláště v bílé nebo modré vypadá Koleos moc dobře!
barvy

Mezi dostupnými disky z lehkých slitin lze najít velikosti od 17 palců až do maximálních 19″. Rozměry jsou:
225/65 R17
225/60 R18
225/55 R19 
Screenshot_04_09_16_18_16
Dalšími příjemnými vlastnostmi vozu jsou například elektronicky zavíratelné páté dveře (s funkcí automatického otevření podkopnutím) nebo velký úhel otevírání zadních dveří. Co do skladby výbav musíme vycházet z Korejské verze, v EU se budou jednotlivé stupně nepochybně lišit. Proti Kadjaru se zde objeví i velký R-Link2. Víme také, že vůz může disponovat jak halogenovými světlomety (vypadají hodně podobně jako u Talismanu) tak moderními LED PURE VISION.

S trochou zklamání hledíme na prvky, které mají svůj původ v Nissanu X-Trail a neodpovídají ergonomickým a kvalitativním nárokům Renaultu. Z fotogalerie na stránkách paultan.org jsme vybrali několik detailů, které nám osobně vadí. Pokud by se jednalo jen o estatickou stránku věci, neměli bychom zásadních výtek, když však zasahují do funkčnosti tak nás to vůbec netěší. Jedná se o panel stahování oken, který opět dává tušit japonskou neřest v podobě impulsního stahování oken pouze pro řidiče (na fotografii je vůz s pravostranným řízením). Stejně tak zrcátka se nesklopí automaticky při zamknuti, ale musíte sklápět manuálně tlačítkem. Takové řešení Renault používal před 15ti lety v dobách Laguny II. generace.

Na závěr přidáváme srovnání, které jsme připravili našim fanouškům na našem facebookovém profilu. Otázka zní: líbí se Vám více Koleos nebo Kodiaq? Pište do diskuze nebo na náš facebook. Pro další informace sledujte náš Facebook profil.
kxk

4 thoughts on “Nový Koleos odkrývá karty a přijíždí s novým 2.0dCi

  1. Nedávno jsem ho koupila ojetý přes http://www.rpz.cz/renault/ a jsem spokojená. V obchodě mi při výběru se vším pomohli, auto prověřili a já tak měla jistotu, že všechno proběhne bez problému, což se také stalo. Mohu jen doporučit 🙂

    1. To máme Ivanko velkou radost! Koleos první generace je nedoceněný vůz. Poskytuje opravdu úžasné svezení a vynikající spolehlivost. Ať z něj máte stále jen a jen radost a spoustu šťastných kilometrů přeje redakce RNews.cz

  2. Právě dnes má můj Koleos 7. narozeniny. Je to maximálně spolehlivé auto. Jsem s ním maximálně spokojena, mám šesté auto značky Renault a toto je nejlepší.

    1. Gratulujeme k jubileu 🙂 . Koleos 1 je dodnes poměrně nedoceněný vůz. Jako nový moc nezaujal kontroverznějším vzhledem, ale máme informace ze servisů, že tyhle auta patří k tomu nejkvalitnějšímu co Renault udělal. Od majitelů zase víme, že je s Koldou každý maximálně spokojený.

Napsat komentář: Aleš, RN Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *