Téměř rok trvalo než se Renault rozhodl vyslat svého prvního zástupce kategorie pick-up přes oceán. V tomto případě je to však cesta opačná. Z Latinské Ameriky rovnou na starý kontinent. V poslední době jsme svědky vysoké synergie mezi francouzským Renaultem a japonským Nissanem. Spolupráce v alianci funguje jak má, pochvaluji si ji všechny tři strany – jak samostatné automobilky, tak spokojení zákazníci. Těch je rok od roku více. Dalším ze společných projektů francouzsko-japonské dvojky je nový pick-up, který byl pro Kolumbii představen už v roce 2016 a vzbudil velký ohlas. Do Evropy tento majestátní a svalnatě působící vůz přichází v září roku 2017! Na co se můžeme těšit? Výkonný motor twinturbo o objemu 2,3 litrů, plnohodnotný pohon 4×4 se žebřinovým rámem a užitečné zatížení více než jednu tunu! Vážení čtenáři, přivítejte Renault ALASKAN!
DESIGN
Novou vizuální podobu vozů značky Renault ztělesňuje masivní, chromovaná maska chladiče.
- Spodní chromovaná lišta podtrhuje robustní vzhled masky chladiče. Spojuje optické celky a vytváří přirozené propojení mezi mřížkou a nárazníkem.
- Kapota se svalnatými linkami posiluje robustní vzhled.
- Výrazné logo je umístěno na lesklém černém podkladu.
Nezaměnitelný design full-LED
- Nezaměnitelný design světlometů ve tvaru C opticky zdůrazňuje mohutný a osobitý vzhled.
- Světlomety full-LED „Pure Vision“ potvrzují jednotný design značky (v závislosti na verzi). Současně plní funkci potkávacích a dálkových světlometů.
- Bílé světlo podobné slunečnímu světlu tvořené technologií full-LED zaručuje o 20% vyšší světelnou intenzitu než tradiční halogenová světla, a tím i mnohem lepší viditelnost.
Svalnaté a atletické linky
- Díky svalnatým linkám a impozantním rozměrům je model ALASKAN vozidlem, které vyzařuje sílu a výkon.
- Atletický profil modelu ALASKAN dotvářejí široké blatníky a disky kol s průměrem 16 nebo 18 palců s diamantovým efektem.
- Boky karoserie jsou zvýrazněny velkým množstvím chromovaných prvků: lemování oken, venkovní kliky dveří…
ROBUSTNÍ A KOMFORTNÍ
Díky pokročilému víceprvkovému zadnímu zavěšení a velmi robustnímu podvozku obstojí model ALASKAN v každé situaci a nabízí excelentní komfort jízdy. Jeho schopnosti jsou dále rozšířeny velkou, praktickou a víceúčelovou korbou a prostornou, pohodlnou kabinou.
- Díky víceprvkovému zavěšení zadní nápravy je ALASKAN jedním z mála pick-upů, které profitují z konstrukce charakteristické pro velká SUV a přináší tak vysoký komfort jízdy.
- Průkopnické víceprvkové zavěšení zadní nápravy nabízí excelentní chování na silnici a komfort na nejvyšší úrovni pro všechny cestující, stejně jako nekompromisní schopnosti v libovolném terénu.
- Tato technologie umožňuje mnohem sofistikovanější jízdní zážitky v porovnání s konvenčním řešením zavěšení pomocí listových per, které má drtivá většina vozidel typu pick-up.
- Hlavním přínosem je výrazně lepší tlumení hluku a vibrací od kol a tím i vyšší komfort cestujících.
Vysoce odolný podvozek se žebřinovým rámem
- Podvozek se žebřinovým rámem model ALASKAN, který je produktem aliance Renault – Nissan, zaručuje robustnost, kterou vyžadují zákazníci ať už pro pracovní, off-roadové nebo volnočasové využití.
- Žebřinový rám v kombinaci s použitím vysokopevnostní oceli vozu propůjčuje zvýšenou torzní tuhost.
- Podvozek současně přispívá k výjimečným jízdním vlastnostem modelu ALASKAN v terénu.
Tento vysoce odolný podvozek spolu s víceprvkovým zavěšením zadní nápravy umožňuje užitečné zatížení více než jednu tunu a výjimečnou tažnou sílu 3,5 tuny, jeden z trumfů modelu ALASKAN.
Velká, praktická a víceúčelová korba
- Velkorysé rozměry ložné plochy: objem 2,46 m2.
- Korba modelu ALASKAN má k dispozici nákladovou plochu, která je zcela výjimečná v celém segmentu užitkových vozidel díky inteligentnímu upevňovacímu systému C-Channel pro bezpečnost celého nákladu. Tento systém upínáků se skládá ze tří kolejnic upevněných na třech stranách korby a čtyř mobilních háků pro jednoduché, praktické a rychlé nastavení a upevnění všech typů nákladu.
- Zadní sklopná stěna ložné plochy má nosnost až 500 kg a usnadňuje tak nakládání i vykládání.
- Vzdálenost nakládací hrany od země je pouhých 81 cm, čímž je zaručen snadný přístup.
- Ucelená řada příslušenství pomáhá s ochranou a organizací nákladu (viz část 4).
Prostorná a pohodlná kabina pro všechny pasažéry
- ALASKAN nabízí velkorysý a komfortní prostor interiéru pro všechny cestující:
- Sedačky Zéro Gravité vpředu, které se inspirovaly sedadly NASA, umožňují lepší rozprostření tlaku těla na sedací ploše a zaručují minimální tělesnou únavu při dlouhých cestách.
Přední sedačky jsou vyhřívané a sedadlo řidiče umožňuje elektrické nastavení v osmi směrech (dle verze) - Prostor vzadu je rovněž velkorysý s místem pro kolena 679 milimetrů.
- U některých verzí se model ALASKAN pyšní elegantním koženým interiérem.
- Sedačky Zéro Gravité vpředu, které se inspirovaly sedadly NASA, umožňují lepší rozprostření tlaku těla na sedací ploše a zaručují minimální tělesnou únavu při dlouhých cestách.
- ALASKAN disponuje dvouzónovou automatickou klimatizací pro zajištění optimálního komfortu pro všechny cestující, s nezávislou klimatizací pro cestující vpředu a vzadu.
- ALASKAN nabízí velké množství ukládacích prostorů se snadným přístupem v kabině, třeba v centrální konzoli a odkládacími přihrádkami ve dveřích a pod zadními sedadly.
VÝKONNÝ A PROMYŠLENÝ
ALASKAN je koncipován jako výkonné a důmyslné vozidlo, které je vhodné pro jakékoliv užití včetně nejextrémnějších situací. Výkonný motor Renault 2,3 l dCi s obdivuhodným točivým momentem je nejúspornější a nejekonomičtější ve své kategorii. ALASKAN se pyšní výjimečnými vlastnostmi v terénu, a zvládne tak všechna Vaše dobrodružství. ALASKAN nabízí inteligentní a intuitivní technologie, jako je 360° viditelnost díky kamerovému systému.
Nejúspornější a nejekonomičtější pick-up s motorem Renault 2,3 l dCi
- Díky kombinované spotřebě od 6,3 l / 100 km a emisím CO2 167 g / km (homologace v kombinovaném cyklu NEDC) přináší model ALASKAN nejnižší spotřebu na trhu.
- ALASKAN je vybaven dieselovým motorem Renault 2,3 l dCi, čtyřmi válci, k dispozici s jedním (160 koní) nebo dvěma turbodmýchadly twin-turbo (190 koní), který byl uveden již v modelu Renault Master.
- Technologie twin-turbo je vybavena malým turbodmychadlem zajišťujícím dostatečný točivý moment a pružnost v nižších otáčkách a větším turbodmychadlem pro výkon ve vyšších otáčkách.
- K dispozici je ve verzi s manuální převodovkou se 6 rychlostmi nebo s automatickou převodovkou se 7 rychlostmi, díky čemuž je nejlepší ve svém segmentu, co se týče zrychlení a efektivitě.
- Obdivuhodného výkonu motor dosahuje díky:
- Snížení tření ventilů a pístů díky povrchu z amorfního uhlíku.
- Optimalizace spotřeby paliva a provozní teploty motoru díky elektrickému systému, který ovládá funkci olejového čerpadla a přizpůsobuje tlak a objem daným podmínkám (teplota motoru, rychlost a zatížení).
- Vysoké účinnosti motoru díky lepšímu pohlcování vibrací.
- Vylepšené spotřebě paliva díky swirl (vířivé) klapce, která optimalizuje cirkulaci vzduchu při nízkých otáčkách.
Výjimečné vlastnosti do každého terénu
- ALASKAN je koncipovaný tak, aby zvládl jakýkoliv terén a aby bez problému projel každou rozbitou cestou.
- ALASKAN nabízí tři režimy pohonu:
- režim pohonu zadních kol (2WD)
- S tímto typem pohonu určeným pro normální jízdní podmínky je výkon směřován pouze na zadní nápravu.
- Tento režim se hodí pro každodenní užití na silnici, díky němu vozidlo perfektně sedí na silnici a umožňuje úspornou jízdu.
- režim pohonu všech kol, (4WD High)
- Tento režim přenáší výkon na všechna čtyři kola, je vhodný na kluzkém povrchu.
- Lze jej aktivovat do rychlosti 60 km/h pomocí tlačítka „Shift on the Fly“, je vhodný do nenáročných terénů, v případě částečně snížené ovladatelnosti: mokré cesty, kameny. Režim 4WD High funguje do maximální rychlost 100 km/h.
- režim pohonu všech kol, s redukcí (4WD Low)
- I tento režim přenáší výkon na všech na čtyři kola, ale využívá dodatečné terénní redukční převodovky, aby zlepšil trakci a zároveň ovladatelnost v extrémním terénu.
- Může se aktivovat až po zastavení a je perfektní pro užití v extrémnějším terénu a v případě úplné ztráty ovladatelnosti: písek, sníh, hluboké bláto…
- režim pohonu zadních kol (2WD)
- Mezi asistenční prvky vozidla patří tyto funkce, díky nimž se z ALASKANu stává opravdový dříč.
- Elektronický samosvorný diferenciál (eLSD) umožňuje bezpečnější jízdu. Tento elektronický systém používá snímače ABS pro kontrolu rychlosti otáčení každého kola. Jakmile systém zjistí, že se některé z kol točí rychleji než jiné, dojde k jeho přibrzdění, aby došlo ke zlepšení trakce, stability a byl řidiči poskytnut lepší pocit bezpečí.
- Mechanická uzávěrka diferenciálu zadní nápravy optimalizuje stabilitu na písečném a kluzkém povrchu. Aktivuje se manuálně. Obě zadní kola získají stejnou hnací sílu a točí se stejnou rychlostí, čímž poskytují nejlepší trakci v obtížných podmínkách.
- Asistent rozjezdu do kopce (Hill Start Assist) je automatický systém ovládající brzdy, který zabrání, aby vozidlo nechtěně couvlo a usnadňuje tak rozjezd do kopce.
- Asistent jízdy z kopce (Hill Descent Control) optimalizuje stabilitu vozidla a zabezpečuje bezpečnost posádky při sjíždění kopců na základě kontroly rychlosti vozidla, bez nutnosti dotknout se pedálu brzdy.
- ALASKAN má k dispozici také tyto další asistenty:
- antiblokovací systém kol (ABS),
- elektronický stabilizační systém (ESP),
- elektronický rozdělovač brzdného účinku (EBD),
- nouzový brzdový asistent (EBA),
- protiprokluzový systém (TCS),
- automatické nouzové brzdění (AEB, k dispozici později)
Při rychlostech od 30 km/h výše, systém pomocí předního radaru měří vzdálenost od vozidla vpředu. Vizuální a zvukové signály upozorní řidiče a vyzvou jej k přibrzdění. Pokud je brzdění ze strany řidiče nedostačující, okamžitě se zapne automatické nouzové brzdění. - 7 airbagů (řidič, cestující, boční, okenní a kolenní airbagy u řidiče)
Inteligentní a intuitivní technologie
- ALASKAN disponuje barevným pětipalcovým displejem TFT 3D, umístěným uprostřed přístrojové desky, který řidiči zobrazuje podstatné informace:
- spotřebu paliva,
- pokyny navigace,
- nastavení jízdních asistentů,
- kompas,
- ovládání USB zařízení, atd.
- ALASKAN je vybaven multimediálním dotykovým systémem s barevným sedmipalcovým displejem, který obsahuje:
- audiosystém, připojení přes USB a Bluetooth, CD-přehrávač, atd.
- jednoduchou a schopnou navigaci s integrovanými dopravními informacemi,
- panoramatický kamerový systém kolem celého vozidla 360°.
- ALASKAN nabízí v rámci segmentu pick-upů neobvykle pokrokové příslušenství: 360° kamerový systém.
- Umožňuje viditelnost v úhlu 360° díky čtyřem kamerám umístěným v přední masce, na bočních zpětných zrcátkách a na zadních dveřích.
- Obraz všech čtyř kamer se zobrazuje na centrálním displeji a poskytuje řidiči lepší představu o přesné pozici vozidla
- Systém funguje do rychlosti max. 10 km/h, usnadňuje manévry při vyhýbání se překážkám, ať už ve městě, na silnici nebo při prozkoumávání obtížného terénu.
- K dispozici jsou rovněž zadní parkovací senzory. Pomocí zvukového signálu upozorňují na překážky umístěné za vozidlem a couvací kamera zobrazuje vodící linky na sedmipalcovém displeji.
- Praktický vůz, ALASKAN je vybaven systémem bezklíčového přístupu se startovacím tlačítkem.
- Uživatel může uzamknout a odemknout dveře, aniž by musel vyndávat klíček z kapsy.
- Tlačítko Start/Stop slouží k nastartování vozidla.
Specializovaná značka Renault Pro+ vítá model ALASKAN ve svém portfoliu
Model ALASKAN profituje ze zkušeností specializované značky Renault Pro+, představené koncem roku 2015, která zajišťuje podporu profesionálním zákazníkům po celém světě a navrhuje vhodné produkty a služby dle jejich potřeb. Cílem Renault Pro+ je usnadnit zákazníkům život. Pro dosažení tohoto cíle Renault Pro+ pokračuje v rozšiřování nabídky řešení na míru tak, aby vozy splňovaly všechny specifické požadavky každého z profesionálních klientů.
– Široká nabídka užitkových vozidel, od malého po velkou dodávku: – Kangoo, k dispozici v 65 různých verzích. – Trafic, k dispozici ve 270 verzích. – Master, k dispozici ve 350 verzích.
– Leader trhu s elektrickými užitkovými vozidly v Evropě (s 34,6 % podílu na trhu na konci roku 2016 / 29,1 % na konci června 2017) a s celosvětově unikátní řadou elektrických užitkových vozidel Twizy Cargo, ZOE Société, Kangoo Z.E. a Master Z.E. (bude uveden koncem roku 2017).
– Specializovaná síť (prodejní a poprodejní servis) s 650 centry Renault Pro+ (na konci roku 2016) ve 41 zemích, která splňuje náročné standardy profesionálních zákazníků.
– Síť 400 smluvních úpravců karoserií, v 29 zemích, pro přestavby vozidel dle specifických potřeb každého klienta.
– Vývojové centrum pro užitková vozidla se sídlem ve Villiers-Saint-Frédéric, ve Francii.
– Výrobní závody na třech kontinentech: v Evropě (3 závody ve Francii), v Latinské Americe (Argentina a Brazílie) a v Africe (Maroko).
– Užitkové vozy se prodávají ve více než 110 zemích, s klíčovými trhy v Evropě, v Brazílii, Argentině, Maroku, Turecku, Austrálii a v Rumunsku.
– Historický rekord prodejů s 434 000 celosvětově prodanými užitkovými vozidly v roce 2016 (+12,1 % oproti roku 2015). Na konci prvního pololetí 2017 tyto prodeje dosáhly více než 225 000 vozidel, tedy +4,5 % oproti stejnému období 2016.
– Partnerská spolupráce s Renault Sport Formula One Team: Renault Pro+ této stáji dodává veškerá vozidla pro její logistické potřeby.
Úspěšný vstup Renaultu na trh pick-upů v Latinské Americe
Na konci roku 2015 Renault v Latinské Americe uvedl Duster Oroch: úspěšný model, který obrátil naruby trh s pick-upy do užitkového zatížení půl tuny. Na platformě SUV vznikl čtyřdveřový pick-up pro pět cestujících s velkorysými rozměry. V roce 2016 se v Latinské Americe prodalo téměř 30 000 kusů modelu Duster Oroch. Za prvních šest měsíců 2017 našlo cestu k zákazníkům téměř 15 000 vozidel, tedy +35 % oproti stejnému období 2016. Jedná se o největší nárůst mezi užitkovými vozidly skupiny Renault. ALASKAN byl poprvé uveden v Latinské Americe koncem roku 2016 s více než 600 vozidly prodanými v Kolumbii. V roce 2017 tento model progresivně expanduje do dalších zemí Latinské Ameriky. Uvedením pick-upů Duster Oroch a ALASKAN skupina Renault potvrzuje své globální ambice na trhu s pickupy. Tento segment celosvětově představuje více než třetinu registrací užitkových vozidel, tedy pět milionů prodaných vozidel ročně.
Ceník
cenik_alaskan_11.2017Rozměry
21194671_Renault_ALASKAN_Dimensions