Žebříček spotřeby paliva RN!
TopGear má svůj žebříček nejrychleji zajetých kol na svém okruhu. My v RN jsme založeni trochu praktičtěji, proto jsme se rozhodli připravit vlastní žebříček! Žebříček reálné spotřeby na našem RN testovacím okruhu 🙂 . Tabulková spotřeba je vždy více reklamština než realita, spotřeba odečtená během testování vozů má k reálnému použití rovněž daleko. Jednak jsou podmínky a trasy vždy rozdílné a jednak během testování chcete prověřit auto co nejkomplexněji, takže tu jedete „pilu“ tam zase eko… Rozhodli jsme se, že připravíme okruh, který bude reprezentovat všechny druhy silnic s vozidly se pojede vždy stejně a bude zároveň dostatečně dlouhý na to, aby získal výsledek na relevanci.
Tabulka spotřeby nám dá odpovědi na spousty důležitých otázek: Turbodiesel nebo Benzín nebo Turbobenzín? Starší motory nebo nejnovější pro EURO6? Manuální nebo automatická převodovka? Filtr pevných částic nebo bez? V6 nebo turbobenzín?
Pravidla testu
- Jízda přísně podle předpisů – kde je 50 pojede se 50kmh, kde je 130 pojede se 130kmh. V dálničním provozu se budeme spoléhat výhradně na tempomat, v obci zase na omezovač rychlosti.
- Okruh bude zajížděn vždy s vozidlem zahřátým na provozní teplotu a s jedinou osobou na palubě – řidičem. Klimatizace bude nastavena na automatický režim. Pokud má vůz Start&Stop, bude aktivní.
- Pokusíme se vyhnout prudkým akceleracím a jízdní styl přizpůsobíme hypotetickým dětem na palubě – tedy slušná jízda spíše na pohodu.
- Veškerá měření budou spoléhat výhradně na palubní počítač, který bude před jízdou vynulovaný. Cílem není laboratorně přesné měření, cílem je zjistit výsledek, který může každý z Vás zopakovat. Cílem je zjistit, jaké reálné spotřeby může vůz dosáhnout za běžných podmínek na běžné silnici.
Renaulťačky a renaulťáci, představujeme Vám testovací okruh RN. Délka okruhu je 105km, obsahuje jak městské úseky, meziměstské a zároveň delší dálniční úsek. Trasa se zajíždí většinou s průměrnou rychlosti 55 – 60kmh:
Žebříček spotřeby paliva RN – spalovací motory a hybridy:
Model | Rok | Palivo | Motorizace | Převodovka | Spotřeba (l) |
Megane IV Grandtour E-Tech | 2020 | benzín + elektro | 1.6E-Tech 160k s E-Nav (100% baterie) | DHT | 3,7 |
Megane IV Grandtour |
2017 | diesel | 1.6dCi 130k (ECO) | 6M | 3,8 |
Megane IV GrandCoupe | 2017 | diesel | 1.5dCi 110k (SPORT) | EDC6 | 3,9 |
Megane IV GrandCoupe | 2017 | diesel | 1.5dCi 110k (ECO) | EDC6 | 4,0 |
Megane IV Grandtour | 2017 | diesel | 1.6dCi 130k (SPORT) | 6M | 4,1 |
Duster 2 4×4 | 2019 | diesel | 1.5Blue dCi 115k | 6MT | 4,2 |
Captur II E-Tech | 2020 | benzín + elektro | 1.6E-Tech 160k bez E-Nav | DHT | 4,4 |
Laguna III ph1 liftback |
2010 | diesel | 1.5dCi 110k | 6M | 4,4 |
Laguna III ph3 grandtour |
2014 | diesel | 2.0dCi 150k ENERGY | 6M (dlouhá) | 4,5 |
Grand Scenic IV | 2016 | diesel | 1.5dCi 110k ENERGY (ECO) | EDC7 | 4,5 |
Scenic IV | 2017 | diesel | 1.6dCi 160k ENERGY (ECO) | EDC6 | 4,5 |
Clio V | 2019 | benzín | 1.3TCe 130k | EDC7 | 4,6 |
Clio V | 2019 | benzín | 1.0TCe 100k | 5MT | 4,7 |
Grand Scenic IV | 2016 | diesel | 1.5dCi 110k ENERGY (SPORT) | EDC7 | 4,7 |
Scenic IV | 2017 | diesel | 1.6dCi 160k ENERGY (SPORT) | EDC6 | 4,8 |
Laguna II ph1 liftback |
2001 | diesel | 1.9dCi 120k | 6M | 4,9 |
Laguna III ph2 liftback |
2013 | diesel | 2.0dCi 150k ESM | 6M (dlouhá) | 5,0 |
Espace V ph2 | 2021 | diesel | 2.0Blue dCi 190k (Eco + plachtění) | EDC6 | 5,1 |
Laguna III ph1 liftback |
2009 | diesel | 2.0dCi 175k (Euro4) | 6M (krátká) | 5,1 |
Dacia Sandero Stepway | 2018 | benzín | 0.9TCe 90k | 5M | 5,1 |
Megane IV Grandtour E-Tech | 2020 | benzín + elektro | 1.6E-Tech 160k bez E-Nav (13% baterie) | DHT | 5,2 |
Kadjar 4×4 | 2020 | diesel | 1.7Blue dCi 150k (režim 4WD Auto) | 6MT | 5.2 |
Megane 4 Grandtour | 2020 | benzín | 1.3TCe 140k (režim Neutral) | EDC7 | 5,2 |
Dacia Sandero | 2019 | benzín | 1.0SCe 75k | 5M | 5,2 |
Dacia Logan MCV Stepway | 2017 | benzín | 0.9TCe 90k | 5M | 5,2 |
Espace V ph2 | 2021 | diesel | 2.0Blue dCi 190k (My Sense) | EDC6 | 5,3 |
Megane IV hatchback | 2016 | benzín | 1.2TCe 130k (ECO) | 6M | 5,3 |
Megane IV hatchback | 2016 | benzín | 1.2TCe 130k (SPORT) | 6M | 5,4 |
Captur II | 2020 | benzín | 1.0TCe 100k | 5MT | 5,5 |
Laguna III Grandtour ph2 | 2011 | diesel | 2.0dCi 175k (Euro5) | 6AT | 5,6 |
Megane IV GT hatchback |
2016 | benzín | 1.6TCe 205k | 7EDC | 5,6 |
Wind (střecha natažena) | 2011 | benzín | 1.2TCe (D4F) 100k | 5M | 5,7 |
Wind (bez střechy) | 2011 | benzín | 1.2TCe (D4F) 100k | 5M | 5,7 |
Talisman Grandtour | 2018 | benzín | 1.8TCe 225k (ECO) | EDC7 | 5,8 |
Alpine A110 Premiere Edition | 2018 | benzín | 1.8TCe 250k | 7EDC | 5,8 |
Koleos II | 2020 | diesel | 2.0Blue dCi 190k | X-Tronic CVT | 6.0 |
Megane II ph1 hatchback | 2004 | benzín | 1.6 16V 110k | 5M | 6,0 |
Duster 2 4×2 | 2020 | benzín | 1.0TCe 100k | 5MT | 6,2 |
Trafic Passenger L2 | 2018 | diesel | 1.6dCi 145k (Ad-Blue) | 6MT | 6,2 |
Captur Initiale Paris | 2018 | benzín | 1.2TCe 120k | EDC6 | 6,2 |
Alaskan 4×4 | 2018 | diesel | 2.3dCi 190k (Ad-Blue) | 6MT | 6,3 |
Talisman Grandtour | 2016 | benzín | 1.6TCe 200k (ECO) | EDC7 | 6,3 |
Talisman Grandtour | 2018 | benzín | 1.8TCe 225k (SPORT) | EDC7 | 6,4 |
Laguna III Coupe | 2012 | diesel | 3.0dCi V6 240k | 6AT | 6,5 |
Espace V Initiale Paris | 2018 | benzín | 1.8TCe 225k (Comfort) | EDC7 | 6,7 |
Megane 4 R.S. Cup | 2018 | benzín | 1.8TCe 280k (režim ECO) | 6MT | 6,8 |
Megane 4 R.S. Cup | 2018 | benzín | 1.8TCe 280k (režim SPORT) | 6MT | 6,9 |
Duster 2 4×4 | 2018 | benzín | 1.2TCe 125k (režim 2WD) | 6MT | 6,9 |
Talisman Grandtour | 2016 | benzín | 1.6TCe 200k (SPORT) | EDC7 | 7,1 |
Duster 2 4×4 | 2018 | benzín | 1.2TCe 125k (režim 4WD Auto) | 6MT | 7,2 |
Laguna II ph2 liftback |
2006 | benzín | 3.0 V6 210k | 5AT | 8,4 |
Žebříček spotřeby paliva RN – 100% elektrické vozy:
Model | Rok | Výkon | Motorizace | Baterie | Spotřeba (kWh) |
Megane V E-Tech Electric EV60 | 2023 | 160kW | 6AM 402 Synchronní motor s vinutím na rotoru |
60kWh | – |
Zoe II R135 ZE52 | 2020 | 100kW | 5AQ 605 Synchronní motor s vinutím na rotoru |
52kWh | – |
Pozn.: Vozy z poslední aktualizace tabulky jsou zobrazeny vždy tučně.
Podaří se Vám se svým vozem zajet tento okruh lépe? Napište nám!
Zdravím, škoda že ve výčtu chybí Laguna III ph 2 grandtour 2011 2,0dCi 175k 6AT , tedy automat. Jelikož ji také vlastním, zajímalo by mě srovnání s jinými podmínkami i stylem jízdy samozřejmě co do spotřeby.
Dobrý den, bohužel se nám dosud takový vůz k testu nedostavil. Máme doma 3k Laguny III, ale bohužel všechny s manuálem.
Aha tak to jezdite, ze Vas i postovni babeta predjede, moc me bavi Vase „dlouha“ a „kratka“ prevodovka, prevodovka je stejna jen ma jiny pomer na hlavnim soukoli. Normalni 2.0dci jezdi za 7.5 a kdo jezdi jinak je hlemyzd a sporinek. Pokud nekam chci realne dojed nemohu to urcovat dle spotreby. Na Vasem okruhu pojede jasne nejlepe Vy, kdyz tam dojede nekdo z Plzne tak pojede jasne hure. Tzn, test je jen pro Vas a neni vypovidajici.
Vůbec jste to nepochopil 🙂. Jako hlemýžď?! Vždyť respektujeme dopravní předpisy. Moje 2.0 dCi jezdí v průměru 5,5-5,8. – spořílek nebo hlemýžď nejsem. Umím s autem jezdit, mám „lehkou“ nohu a využívám vlastnosti motoru. Mám motor z řady Energy a tam bych musel být úplný trouba, abych jezdil za 7,5.
Zdravím, já nevím, proč renolďáci pořád řeší spotřebu. Za mnou přišel na zahradu pán, který přijel starým Renaultem a říká „kolik vám to žere?“ Já na to “ mně spotřeba moc nezajímá, ale okolo 8/100″ , on “ já jezdím pod 6l“, já na to „ale já mám benzín“. No, ještě mně to párkrát zopakoval a pak jsem si raději šel po svém. Myslím, že s mojí průměrnou rychlostí by na tom byl se spotřebou podobně.
Pane Lojzo, děkujeme za komentář, ale bohužel se zásadně mýlíte. Převodovka PK4 se vyrábí s různými převodovými poměry i různým stálým převodem (jednotlivé verze se od sebe odlišují příponou – např. PK4-012). Montuje se jak do benzínových jednotek (2.0T v Meganu RS) tak do dieselových. Už z této podstaty vyplývá, že musí disponovat různými poměry (benzín ji musí mít pochopitelně kratší). Do samotné L3 se skutečně dostávaly různé verze skříní PK4 s různým zpřevodováním. O tom nemusíte teoretizovat, máme doma 3ks Laguny 3 2.0dCi a každá má jinou PK4. Krátká PK4 točí při 130kmh 2450ot., dlouhá pak 2250ot. Nebudete věřit, ale má to na spotřebu zásadní dopad!
Za Vámi avizovaných 7,5l nejezdím ani se svou 127kW 2.0dCi v L3 s FAPem! Dlouhodobý průměr mám rovných 7l, ale je pravdou, že na dálnici se s tím vzhledem k výkonu nedá nejet opravdu rychle. Většinou se však v průměru na dálnici pohybuji kolem 6l při svižnější jízdě cca 6,4l. A to mám právě onu krátkou PK4, takže mi drží motor v otáčkách. Pokud jezdíte za 7,5l tak buď neumíte s tímto motorem jezdit efektivně, nebo jezdíte rychle, nebo nemáte motor či FAP v pořádku. Ostatní dvě L3 v rodině mají dlouhou převodovku a dlouhé trasy jdou zajet stylem „na spotřebu“ i pod 5l. Ať tomu věříte nebo ne. Větší rozšíření delších PK4 se objevuje až od faceliftu v roce 2010. Laguny 3 s 2.0dCi a delší převodovkou (po faceliftu) bývají extrémně úsporné.
Co se týče metodiky testování, nejezdíme na spotřebu, ani se nepohybujeme na trase, kterou máme zažitou a jsme schopni na ni udělat skvělou spotřebu (já osobně jsem ten okruh zajížděl včera teprve po třetí a nemít jej v navigaci, ztratím se). Když na okruh dojede někdo z Plzně a pojede tak jak píšeme v článku, dosáhne stejné spotřeby. Předpokládám tedy, že i v Plzni platí stejná pravidla silničního provozu a stejné povolené rychlosti 😉 . Okruh opravdu nejezdíme jako eko rallye, ale podle pravidel. Tedy tak, jak by měl jezdit každý! Pokud Vy nedokážete jet v obci 50kmh, tak se na nás nemůžete zlobit!
Dobrý den
máme Launu III 2.0dci 96 kW. R.V. 2010. Spotřeba se pohybuje od 5,3 bez klima. po 5,6 s klimou a po dálnici cca 125 km/h. Dle palubního PC to ukazuje tak o cca 1-2dcl více než je reálná spotřeba.
Letošní dovolená Chorvatsko a zpět cca 2800 km byla 5,3 !!
Pokud jezdíte za 8, tak je na vozidle nějaká závada nebo je řidič poleno jak prase…
Za 8 se dá jezdit s Masterem který má 175 koní. (vlastní zkušenost-pracuji u Renult Trucks… a to již 20 let…)
To že je tento motor jeden z nejlepších co lze koupit je pravda, jen stačí měnit olej po 15 000 km a tankovat lepší naftu + aditiva.
Zatím spokojenost….
M. Petera
Mám tiež L3, 2,0 dCi, 96kw, reálna spotreba 6,5 a myslím že nie som brzda premávky a na križovatkách sa snažím rýchlo vypadnúť nech prejde čím viac áut.Navyše asi 70% trasy jazdím mesto. Takže pri ekonomickejšej jazde nie je problém dosiahnuť výrazne nižšiu spotrebu.
Jeden dotaz k metodice. Pokud na dálnici při předjíždění na tempomat budu dojet rychlejším vozem, mám zrychlit a po zařazení zpomalit na 130? Nebo mám zpomalit, rychlejší auto pustit a pak opět zrychlit?
Mám v plánu trasu objet Lagunou III 2.0 T 170k. jednou na LPG a jednou na benzín.
Zdravime Vas, tak to je skvele! Uz se moc tesime na Vase vysledky! Muzeme pak udelat tabulku fanousku, kam budeme vysledky zapisovat. Nas ceka dalsi varka aut pres vikend (pokud vse pujde podle planu).
Co se tyce metodiky, klicove je jet podle pravidel. To je pro nas jedine omezeni a zaroven jediny mechanismus jak dosahnout toho, ze budou vysledky testu srovnatelne napric modely, motorizacemi atd. Pokud Vas pri predjizdeni dojede rychlejsi vuz, drzte si svych 130kmh, on to uz ty dve tri sekundy prezije nez se zaradite.
Ahoj a vysledek?
Meranie spotreby podla palubaku neni nic moc, kazde auto ukazuje uplne inac, napr: mne ukazuje palubak 6,8L/100km ale realne to je medzi 7,1-7,2l/100km a teda 0,3-0,4L menej nez skutecnost
PP vzdy meri jinak nez je skutecnost, zpravidla mene. Nicmene, prepocitavat skutecnou spotrebu neni dost lidi schopno, je to trochu komplikovanejsi. Proto se spolehame na prumer dle PP, at si kazdy muze zmerit spotrebu jednoduse podle nas.
Zdravím, gratuluji k záslužné činnosti. Do tabulky by se měl psát také čas na okruh, aby alespoň přibližně bylo možno srovnávat (jeden traktor v prostoru kde nelze předjíždět může dělat divy). Jinak je veselé, jak lidé nejsou sto pochopit, že pro srovnání je třeba nastavit nějaká pravidla a ty pak dodržovat, aniž by to znamenalo, že tím způsobem jezdí obvykle – nejde o srovnání řidičů ve stejném autě ale různých aut za pokud možno stejné situace.
Pavle moc děkujeme za komentář! Je to přesně jak píšete, až budeme dělat eko rallye, bude to o řidičích a jejich jízdním stylu. Tady se však snažíme zavést nějaké normované podmínky, které aplikujeme na každé auto co testujeme. Nemůžeme porovnat všechny auta v jeden den, proto si musíme vystačit s normovaným jízdním stylem. I proto se zajetý čas pohybuje v +- stejných hodnotách, ať jedeme s vozem o výkonu 90k nebo s vozem o výkonu 210k. Při posledním testovacím dni jsme zajížděli čas něco kolem 1:50h. Průměrná rychlost se pohybovala cca 56kmh – může se to zdát málo ale není. Na trati není málo semaforů, kde se stojí, zpomaluje kvůli dáváni přednosti či zastavuje kvůli stopkám. Zhruba třetina okruhu se pak jede 130kmh po dálnici.
Ahojda, možná by nebylo od věci ještě pro představu napsat do žebříčku kolik „km“ má to které auto na začátku té jízdy nejeto. Díky. Nebýt to daleko zkusil bych to taky.
scenic by nebyl?
Rádi bychom, ale zatím takový vůz nebyl k dispozici. 🙁
Pozdravujem, môj postreh moja skusenost je že moja laguna 3 2.0 dci 131kw GT šla na 7,3 a to som chodil tempom idem ako mi pasuje.Kupil som lagunu 3 rok 2013 2.0 dci 127kw automat a ta berie 8.4 nonstop proste žerie ako prasa totálne sklamanie.Najazdene má 150000km čiže žiadna výjazdenka.Inak mal som aj lagunu 2 rok 2006 1.9 dci 96kw a ten motor bol top spotreba bežné okolo 5.5 keď som chcel aj pod 5L, diaľnica tempomat 150km/h a brala 5.2 trasa 370km.cize pre mňa je 2.0 dci nenazrate prasa. A ešte posledný postreh kamarát ma lagunu 3 rok 2010 2.0 dci 96kw a jemu ten motor žerie 8l a to je chlap v rokoch ktorý nevystraja ide podľa predpisov kamionista. Toš môj postreh moje skúsenosti.
Dobrý den
máme Launu III 2.0dci 96 kW. R.V. 2010. Spotřeba se pohybuje od 5,3 bez klima. po 5,6 s klimou a po dálnici cca 125 km/h. Dle palubního PC to ukazuje tak o cca 1-2dcl více než je reálná spotřeba.
Letošní dovolená Chorvatsko a zpět cca 2800 km byla 5,3 !!
Pokud jezdíte za 8, tak je na vozidle nějaká závada nebo je řidič poleno jak prase…
Za 8 se dá jezdit s Masterem který má 175 koní. (vlastní zkušenost-pracuji u Renult Trucks… a to již 20 let…)
To že je tento motor jeden z nejlepších co lze koupit je pravda, jen stačí měnit olej po 15 000 km a tankovat lepší naftu + aditiva.
Zatím spokojenost….
M. Petera
Pro mě je to daleko, ale podle zkušeností bych to se svým Grand Espace 2.2dci Initiale Paris 2006 zajel kolem 7l. Jinak jezdím převážně po městě a průměr je kolem 10l.
Dobrý den může tu někdo dát ty výsledky s Laguna III s motorem 2,0. 16V benzín moc krát dekuji
Dobrý den, bohužel jsme my osobně na dané trase nemohli takovou Lagunu 3 otestovat, protože jsme ji neměli k dispozici.
Renault má bezvadné motory, ale v tuzemsku velmi pochybné značkové servisy. Vždy když jsem byl v servisu, objevil se poté nějaký problém, řekl bych „naprogramovaný“ Např evidentně nevyměněný olej a vrzající řízení – záhadně sesunutá manžeta.Zn. servisy jsem proto přestal nenavštěvovat i za cenu ztráty záručních podmínek. Přesto mi Megane 1.5 Dci z roku 2006 sloužil dodnes bez větších problémů. 3x měněny rozvody a 1x pro jistotu po 110000km šály – ale potřebovaly to!.Dnes 150000 km a spotřeba i v zimě pod 4.7 l. Chorvatsko s plně naloženým autem 4.3l. Příště zas Renault ale asi 1.3 TCe.
Trochu to nechápu. Mluvíte o stále stejném autě? Ve 110t šály? Ve 150t měněny 3x rozvody?
Zdravim,
Neplánujete zaradiť aj Renault Kadjar 1,6 dCi Energy 4×4?
Vdaka
Určitě bychom rádi zařadili i Kadjar. Otázka, kdy se nám podaří jej opět získat do testu.
Nezlobte se na mě, ale vaše testy spotřeb jsou asi tak vypovídající jako údaje výrobce. Při běžné jízdě je spotřeba daleko vyšší. Obdivuji že jste fanda renaultu a hltate informace o nich. Ale chtělo by to být více objektivní. Mám megane RS a za 6,8 jsem nikdy z daleka nejel….
Testy spotřeby jsou objektivní jak jen to v reálných podmínkách lze. Všechny auta jsou zajížděny stejným jízdním stylem, takže spotřeby v žebříčku lze vzájemně porovnat.
Jeste k rychlostem a k tempomatu, pres den je tempomat na nasich dalnicich nepouzitelny. V levem pruhu se riti silenci ve sluzebnich autech hodne nad 130 a vpravo jedou kamiony zase kolem 100-110 takze? Takze brzda plyn a pak zase zapinat tempomat na 30vterin?
Takový provoz bývá na D1. Na naší trati na dálnici mezi Českým Těšínem a Frýdkem-Místkem to zase takto zběsilé nebývá. Ale dálnice má zajímavý profil jsou tam jak dlouhé táhlé kopce, tak mírná klesání a dlouhé rovinky.
Presne tak, tie spotreby si pri extrémne pomalej ekojazde. So Scenicom 1.5 dci som v živote nemal spotrebu pod 5 l/100 km. Skôr nad 6l. Jediný Renault a najsmadnejšie auto v rodine. Verím, že podobné spotreby sa pri pomalej dlhej jazde dajú dosiahnuť, ale skôr s konkurenčným hdi.
suhlas. na 1.2tce 130 mam realnu spotrebu tak o 1.5l viac ako je v tejto tabulke. a to jazdim defenzivne, podla limitov, minimum predbiehani.
Hezký!!! Lítám nízko nad zemí a pod 11 litrů jsem se ještě s Dusterem 2 1,2TCe 4×4 nedostal…:)
Dobrý den, jak tu již bylo několikrát napsáno nepoužíval bych vzhledem k použité metodice slova jako reálná nebo objektivní spotřeba. Prostě spotřeba podle palubního počítače…například můj Espace jezdí do 30km/h zadarmo 😉
To se mýlíte, počítač to samozřejmě počítá i pod 30kmh, jen ten údaj nezobrazuje.
To jsou tedy veci, kdyz vyjezdim nadrz rychlosti do 30km/h budu mit porad spotrebu 0 ale prazdnou nadrz? :-0 co je tak choulostiveho na spotrebe do 30km/h ze nam to Rendl nechce ukazat? Ikdyz bych radsi nez spotrebu do 30km/h videl info o zacatku nebo jiz prubehu regenerace filtru pevnych castic. Pak bych tuto regeneraci neprerusil asi po 2minutach zastavenim na pumpe s tim co se deje ze mi kouri auto…
Renaultu zdar
Jakub
Holt je to tradiční chování Renaultu, dělá to tak od doby co začal montovat palubní počítače do vozidel. Není to tedy nějaká nedokonalost, ale záměr. Asi nechce řidiče-laiky šokovat tím, že při rozjezdech či popojíždění bývá aktuální spotřeba kolikrát monstrózní nebo minimálně lítá od jednoho mantinelu ke druhému. Nicméně týká se to jen zobrazení aktuální spotřeby. Palubní počítač tu spotřebu stále registruje a počítá s ní v rámci průměrné spotřeby. Tedy nikdy se nestane to, že byste měl průměr 0l a prázdnou nádrž.
Nemohu dát dopustit na 13let starý Megane 1.5dCi. Do loňska spotřeba do 4.7 l. Až letos v zimě 5l. Pár drobných závad vyřešených převážně doma. Auto nebylo servisováno u Renaultu – nevěřím dnešním opravářům. Jen 2 x rozvody a jednou preventivně šály u známých pod dohledem. Příště zase mnoha zatracovaný Renault. Jinak to nevidím.
Promiťe, ale pokud uvádíte spotřebu naměřenou palubním počítačem, potom budete asi hodně daleko od reality. Můj palubní počítač v Megane Grandtour Tce 1,3 115 GPF r.v. 2020 na posledních 850 km vykazuje spotřebu o 16% nižší než je skutečná tj. daná poměrem spotřebovaného benzinu a ujetých kilometrů.
(Pánovi, co se nepředstavil)
Dobrý den,
máte samozřejmě pravdu, palubní počítače vždy ukazují méně, než je reálná spotřeba, rychloměry naopak více, než skutečně jedete. V mém Mégane Grandtour GT 205 EDC to je o 0,4l /100km méně za posledních 20.000 km. Chápu ale i redaktora webu pana Aleše, že jinak to jednoduchým způsobem měřit nelze. Při skutečné soutěži spotřeby se používají sofistikovanější metody, kdy se nádrž všem naplní na cca 2/3, vyčte se údaj o stavu nádrže servisní diagnostikou, pak jedete přes 300km soutěž a meření se zopakuje při dojezdu rallye. Ale tady nejsme na soutěži, porovnáváme vozidla stejnou metodou mezi sebou. A to jistou vypovídací schopnost má. Jen pro informaci, s kamarádem jsme v mém autě zajeli tento Okruh spotřeby za 5,2, někde v sekci Blog je o tom reportáž.