Tiskové zprávy

Nový Renault Mégane: dynamický design a mnoho nových technologií

„Nový Mégane je ztělesněním nového designu značky Renault. Je to vozidlo s dynamickým a zároveň elegantním designem, které díky svým výrazným proporcím vyjadřuje sebevědomí. Jeho propracované linie a velkorysá ramena připomínají románské kořeny značky. Nový Mégane se ve dne i v noci odlišuje svým osobitým světelným podpisem vpředu i vzadu. Nabízí elegantní interiér, kde se řidič cítí jako v kokpitu.“

Laurens van den Acker – ředitel průmyslového designu

Dynamický design exteriéru a osobitý světelný podpis Vozidlo s propracovanými liniemi a sportovním postojem Nový Mégane představuje dynamický design s vyváženými proporcemi. V porovnání s modelem Mégane 3. generace je delší (4 359 mm, +64 mm), nižší (1 447 mm, -25 mm) a má širší rozchod (1 591 mm, neboli +47 mm vpředu; 1 586 mm, neboli +39 mm vzadu). Rozvor (2 669 mm, +28 mm) je delší než u konkurence a zadní převis je kratší než u jeho předchůdce. Je nabízen s koly o rozměru až 18 palců. Nový Mégane má čelní masku typickou pro nový designový směr značky Renault, která se vyznačuje vertikálním logem, širokou mřížkou chladiče a chromovanými prvky přítomnými vpředu a na bocích (orámování oken, emblémy, kliky dveří). Zvláštní pozornost byla rovněž věnována aerodynamice: boční vstupy vzduchu vpředu, zadní deflektory a řízené lamely, které se zavírají, aby snížily odpor vzduchu. Nový Mégane se vyznačuje velkorysou a svalnatou linií ramen okolo zadních blatníků, ze které vyzařuje smyslnost charakteristická pro značku Renault. Spodní část karoserie vozidla a kapota nesou táhlé, precizní linie směřující dopředu a umocňující dynamiku vozidla. Osobitý světelný podpis Stejně jako Talisman představený v červenci nese i Nový Mégane nový designový styl značky v podobě osobitého světelného podpisu vpředu a vzadu, jenž je viditelný ve dne i v noci díky propracované světelné grafice. Vpředu jsou světla pro denní svícení vybavena technologií LED (Light Emitting Diode) ve tvaru písmene „C“ táhnoucího se až k nárazníku, čímž zdůrazňují osobitost přední části. U vyšších verzí mohou být potkávací i dálková světla modelu Nový Mégane tvořena technologií Full LED (LED Pure Vision). Tato technologie v porovnání s halogenovými světly značně zlepšuje viditelnost v noci. Zadní světla jsou vždy tvořena LED diodami a po nastartování motoru jsou permanentně rozsvícená. Jejich design opticky zvýrazňuje šířku vozidla. Díky technologii Edge Light vytvářejí dráhy světel efekt 3D a vyzařují purpurově červené světlo.

Elegantní interiér ve stylu kokpitu Styl kokpitu pro potěšení řidiče Život na palubě vozu Nový Mégane zpříjemňuje zvláštní péče věnovaná detailům a kvalitě materiálů. Řidič je v kokpitu ve tvaru „L“ obklopen sofistikovanou high-tech výbavou. Nový Mégane je vybaven barevným head-up displejem, který je obvykle vyhrazen pro vyšší segmenty. Kokpit dále obsahuje přístrojovou desku s barevnou 7“ obrazovkou TFT (Thin Film Transistor), středovou konzoli a 8,7“ vertikální displej dotykového tabletu R-Link 2 na dosah ruky. Speciální pozornost byla věnována kvalitě a harmonii vnitřního prostoru. Napříč přes palubní desku a horní část panelů dveří, jakož i mezi palubní deskou a konzolí probíhá celistvý pás měkčeného materiálu. U vyšších verzí je volant čalouněný kůží Nappa. Péče věnovaná zpracování se projevuje například chromovanými detaily různých prvků (ukazatele, volant, výduchy vzduchu, tlačítka…). Středová konzole je široká a vysoká a je vybavena podélně nastavitelnou loketní opěrkou. U vyšších verzí je zvýrazněna dvěma jemnými lištami ambientního osvětlení vkusně osvětlujícího interiér. Díky technologii Multi-Sense lze nastavit i barvu podsvícení. Nový Mégane nadchne kvalitním ozvučením v podobě audiosystému Audio Bose®. Inženýři firmy Bose se spojili s inženýry Renault, aby našli optimální umístění pro devět reproduktorů, jeden subwoofer a digitální zesilovač. Tento celek nabízí precizní, jasný a vyvážený zvuk na míru. Perfektně tvarovaná sedadla Perfektně tvarovaná sedadla polstrovaná pěnou s dvojitou hustotou nabízejí vynikající komfort i boční oporu. Konstrukce sedadel je stejná jako u modelů nový Espace a Talisman. Sedadla jsou čalouněna příjemnými a moderními materiály, které se inspirovaly světem módy a nábytku. Zvláštní pozornost byla věnována zpracování. Prošití na sedadlech a panelech dveří je v porovnání s modelem Mégane 3 jemnější. Nový Mégane nabízí volbu z pěti typů látkového čalounění ve tmavém odstínu. U vyšších verzí může být Nový Mégane vybaven také čalouněním v kombinaci kůže / Alcantara® nabízejícím vysoký lesk a hluboký černý tón s 3D efektem. Vyšší verze mají vyhřívaná sedadla a sedadlo řidiče je vybaveno masážní funkcí. Sedadla mají nastavitelnou bederní opěrku. Objem zavazadlového prostoru 384 dm3 VDA (nebo 434 l), druhý největší na trhu kompaktních hatchbacků, je doplněn o vnitřní úložné prostory o objemu 25 litrů. Prostor pro nohy vzadu (175 mm) se v porovnání s modelem Mégane 3. generace zvětšil o 20 mm. Šířka v oblasti ramen (1 441 mm vpředu, 1 390 mm vzadu) je mezi nejlepšími v daném segmentu. Nový Mégane tak optimalizuje zadní část interiéru i objem zavazadlového prostoru. Nový Mégane GT: design inspirovaný DNA Renault Sport Nový Mégane GT přichází s novým barevným odstínem: Modrá Iron. Přední nárazník má specifický design, aby působil sportovněji, a ztělesňoval tak charakter Renault Sport. Čelní maska je osobitá a výrazná. Širší spodní část je doplněna o dva vstupy vzduchu. Příslušnost do světa GT umocňuje barevný odstín Dark Metal přítomný zejména na krytech vnějších zpětných zrcátek. Za příplatek jsou dostupná 18’’ disky kol z lehkých slitin s diamantovým efektem vyvinutá speciálně pro Renault Sport a označená nápisem GT. Vzadu je Nový Mégane GT vybaven chromovanou dvojitou koncovkou výfuku, která celkově ladí s předními vstupy vzduchu. Dvojitá koncovka výfuku je zakomponována do difuzoru inspirovaného světem Formule 1. Nový Mégane GT nese nápis „Renault Sport“ na víku pátých dveří a na předních blatnících. V interiéru je patrný vliv světa Renault Sport. Sportovní anatomická sedadla s integrovanými opěrkami hlavy, modrým prošitím a logem šachovnice jsou komfortní a zajišťují boční oporu. Lze zvolit ze tří čalounění: látkové, kůže / Alcantara® s modrými pruhy, kůže / Alcantara® s černými pruhy. Nový volant s optimalizovanou ergonomií, hliníkové sportovní pedály a speciální řadicí páka v kombinaci s pádly pod volantem jsou určeny pro sportovní jízdu. Grafika displeje přístrojové desky byla přepracována a doplněna zejména o režim „Race“ určený pro závodní sport. Modré detaily v interiéru, například u prošití, ladí s barevným odstínem exteriéru modrá Iron. Podtrhují tak osobitost modelu Nový Mégane GT.

Technologie vyššího segmentu a kompletní řada motorů Kokpit „high-tech“ na nejvyšší úrovni v segmentu Stejně jako Nový Espace a Talisman vychází i Nový Mégane z modulární platformy CMF C/D (Common Module Family), a má tak četné prvky výbavy vyššího segmentu: barevný head-up displej, přístrojovou desku se 7“ barevnou obrazovkou TFT (Thin Film Transistor), dva formáty multimediálního systému R-Link 2 – 7“ horizontální a 8,7“ vertikální, Multi-Sense, 4Control. Tato komplexní nabídka technologií je v tomto segmentu jedinečná. Barevný head-up displej původem z vyššího segmentu Sklopný barevný head-up displej zlepšuje bezpečnost a pohodlí řidiče díky lepší čitelnosti a snadnému používání jízdních asistentů. Řidič nemusí spouštět oči z dění na silnici, neboť na obrazovce vidí všechny důležité informace: aktuální rychlost, navigační pokyny, asistenční systémy (ADAS). Nový Mégane je vybaven nejnovějšími jízdními asistenty, jakými jsou vybaveny Nový Espace a Talisman. Jízdní asistenty přístupné a nastavitelné pomocí tabletu R-Link 2 zaručují:  vyšší bezpečnost: adaptivní tempomat (ACC), aktivní nouzové brzdění (AEBS),  včasné varování: systém varování před opuštěním jízdního pruhu (LDW), varování odstupu za vozidlem jedoucím vpředu (DW), systém rozpoznávání dopravních značek s varováním o překročení povolené rychlosti (TSR), systém sledování mrtvého úhlu (BSW),  jednodušší jízdu: couvací kamera, automatické přepínání dálkových světel (AHLB), přední, boční a zadní parkovací asistent a Easy Park Assist (hands-free parkování). 8,7“ vertikální tablet: v tomto segmentu poprvé Nový Mégane ve vyšších verzích nabízí multimediální systém R-Link 2 s 8,7“ (22cm) vertikálním displejem, kterým jsou také vybaveny modely Nový Espace a Talisman. Jako jediný v tomto segmentu je vybaven kapacitivní obrazovkou nabízející možnost dotykového ovládání podobného jako u smartphonů a tabletů. R-Link 2 je vybaven funkcí hlasového ovládání pro navigaci, telefon, aplikace a rádio za účelem jednoduššího a bezpečnějšího přístupu k jednotlivým funkcím. Tato funkce je dostupná i v českém jazyce. Prostřednictvím tří individuálně nastavitelných domovských stránek lze snadno najít nejpoužívanější funkce. Multimediální systém je obohacen o nabídku konektivity zahrnující roční bezplatné používání TomTom Traffic (dle země) a přístup k nabídkám obchodu R-Link Store. Přístrojová deska se 7“ barevnou obrazovkou TFT Grafiku 7“ obrazovky TFT (Thin Film Transistor) lze individuálně upravit podle zvoleného režimu řízení. Přístrojová deska poskytuje klasické informace jako rychlost, ale také mnoho dalších informací o navigaci a jízdních asistentech. Inovativní systém Multi-Sense Multi-Sense je k dispozici již v modelech Nový Espace a Talisman. Umožňuje individuální nastavení vozu. Je možné nastavit odezvu plynového pedálu a motoru, rychlost řazení rychlostí u automatické převodovky EDC, masážní funkci sedadel a osvětlení interiéru. Přímý přístup k této funkci umožňuje tlačítko Multi-Sense umístěné na středové konzoli. Multi-Sense nabízí pět režimů řízení: Sport, Normal, Komfort, Personalizovaný, Eco. U verze GT je tlačítko Eco nahrazeno tlačítkem R.S. Drive. Lze zvolit pět typů osvětlení interiéru: červená, zelená, modrá, fialová a hnědá. Nastavené osvětlení se u vyšších verzí projeví na středové konzole a také na panelech předních a zadních dveří. Je sladěno s barvou obrazovky TFT a displeje systému R-Link 2.   4Control v modelu Nový Mégane GT: světová premiéra v tomto segmentu Nový Mégane GT je prvním vozem v tomto segmentu vybaveným technologií 4Control, kterou inženýři Renault Sport vyladili speciálně pro tento model. Technologie 4Control je inovací od značky Renault a řídí zatáčení zadních kol, čímž nabízí zcela jedinečný zážitek z řízení, neboť umožňuje spojení sportovního stylu a bezpečnosti. V zatáčkách je zaručena dynamika a přesnost, ve vysokých rychlostech pak také stabilita. V nouzových situacích reaguje řízení čtyř kol okamžitě a přináší tak pocit jistoty. Řízení vozidla je přímější, přesnější a klidnější a zaručuje skutečnou radost z jízdy. Systém navíc nabízí lepší manévrovatelnost při nižších rychlostech.

Nový Mégane GT zlepšuje přilnavost k povrchu díky specifickým nastavením (tlumiče, pružiny, ESP, brzdy…), ale současně si zachovává komfort a všestrannost. Dále je Nový Mégane GT vybaven technologiemi speciálně vyvinutými značkou Renault Sport: funkce „Multi Change Down“ umožňuje rychlejší řazení dolů; „Launch Control“ zajistí agresivnější rozjezd při pevném startu.

„Do modelu Nový Mégane GT jsme vložili veškeré know-how Renault Sport, pokud jde o komfort a radost z řízení. Systém řízení čtyř kol 4Control je zkombinován s adaptivním podvozkem, speciálně vyvinutým inženýry Renault Sport pro jedinečné zážitky na všech typech vozovek. Díky motoru o výkonu 205 k, 7stupňové převodovce EDC s ovládáním pádly pod volantem, exkluzivnímu designu exteriéru a sportovně laděnému interiéru uspokojí zákazníky, kteří chtějí spojit zážitek z řízení s výkonností.“ Patrice RATTI, generální ředitel Renault Sport Technologies

Bohatá nabídka motorů s výkonem až 205 koní Při uvedení na trh je Nový Mégane GT dostupný s benzinovým motorem Energy TCe 205 se 7stupňovou automatickou dvouspojkovou převodovkou EDC. Během roku 2016 bude nabídka verze GT doplněna o dieselový motor Energy dCi 165 v kombinaci s 6stupňovou automatickou dvouspojkovou převodovkou EDC. U standardní modelové řady je nabízen dieselový motor Energy dCi 110 v kombinaci s 6stupňovou manuální převodovkou označený ECO2, s emisemi CO2 86 g/km (3,3 l/100 km). Od 30. června 2015 označuje značka ECO2 nejhospodárnější motor každého modelu značky Renault.

DSC_2164

Text: Renault ČR

Foto: RN