Stačilo pár prvních srpnových dní, aby Svaz dovozců automobilů zpracoval informace od importérů. Ze všech čísel jsem vybral ty, které obsahovaly spojitost Renaultem a dal je do jednotné databáze prodejů. Kde jsou ty časy, kdy Renault byl importérem číslo jedna a dovážel do ČR nejvíce modelů. Inu, nebylo to tak dávno, jednalo se o éru Megane II/Laguna II, tedy přibližně okolo roku 2006. Pro porovnání, v tomto mimořádně silném roce, prodal v červenci Renault 774 ks vozů a stal se suverénní dvojkou na trhu (první místo patřilo domácí Škodě auto, která ovládala téměř 41% trhu, č.2 Renault 7%). Každopádně ty časy jsou (bohužel) pryč a v diskuzi se můžete zamyslet nad tím kde je chyba, že prodeje padly tam kde jsou dnes. Za červenec 2013 Renault prodal 465 ks (-55ks/6/2013).
Opět nejprodávanějším modelem a dlouhodobým tahounem je aktuální Megane (116/-16 06/2013), který se ve Frankfurtu dočká faceliftu ve stylu aktuálního designerského stylu Laurence van den Ackera (změna se dotkne jen předního nárazníku a loga, světomety zůstanou stejné). Druhá příčka patří modelu Clio IV. (84/-30ks) a třetí nejprodávanější model je nová Fluence (76/-46ks). Zatím se moc nedaří novince, Renault Captur (16/+3), ovšem stále je třeba zdůraznit, že zatím nezačala žádná podpora prodeje pro tento výrobek, až na neveliký počet billboardové reklamy. Naopak stálé čísla vykazuje Espace (4/+1) a Koleos (11/+4), kterým se i přes vysokou pořizovací cenu atakující 700 tisíc (v případě Espace) daří nalézt své majitele.
Příloha: