Nová Laguna 2013

Jak Renault slíbil, tak koná. Nová Laguna přijíždí také na český trh. Nová zas až tak úplně není. Změn se odehrálo pramálo, přesto jsou poměrně zásadní. V následujícím článku si rozebereme, co pro nás tvůrce automobilů s diamantem ve znaku připravil. Třetí generace již pomalu končí svůj životní cyklus a je třeba připravit pozici pro nástupce. To se aktuální verzi daří. Sice si nenašla tolik majitelů jako předchůdce (loni se na celém světě prodalo téměř 30 tisíc kusů), zato se ji poměrně slušně daří navracet poškozenou pověst, pod kterou se podepsala Laguna druhé generace phase 1, ač byla v mnoha ohledech revolučním modelem. Inženýrům z Guyancourtu se holt nepovedlo úplně vše. Nadčasový design druhé generace, vysoká úroveň bezpečí na druhou stranu kazily problémy, které dokázaly automobilce poškodit pověst na dlouhé roky dopředu. I možná to byl důvod pro to, že tehdejší fáze 2 (chcete-li facelift), který přišel v roce 2005 byl po technické stránce novým modelem a dál tak základ pro novou , třetí generaci, která přišla o dva roky později (jejímu vývoji jsem se věnoval v příspěvku: „Jak také mohla vypadat Laguna III?„). Ta co se týká spolehlivosti vytřela zrak nejen německé konkurenci a dala tak slušný základ pro nápravu pověsti.

Nyní máme rok 2013 a přichází lehká obměna, tzv. phase 3. Zatím poslední změnou vůz prošel v roce 2010, kdy se oprostil od poměrně divoké přídě a přešel k sympatičtější vzhledu doplněným lehkými úpravami interiéru. Součástí aktuální změny, která nese název, jak začíná být u Renaultu pomalu zvykem, Collection 2013. Vůz dostal lehce pozměněný přední nárazník, kdo se těšil oblibě mlhových světlometů, bude zklamán. Ty nahradil výraznější pásek z LED diod. Další viditelnou změnou jsou nové disky kol z lehké slitiny. Tím vnější úpravy končí. Další se udály vevnitř, přesněji na palubní desce. Nově je osazen tablet R-Link, který kromě navigace a multimediálního systému nabídne informace o voze a možnostech úsporné jízdy.  K dispozici je také vynikající systém aktivní zadní nápravy 4 control, který nabídne řidičům výraznější požitek z jízdy a poskytne lepší bezpečnost. Novinkou je možnost dvojspojkové automatické převodovky, kterou pro Renault vyrábí německý Getrag. Ta je k dispozici k motoru 1.5. dCI 81kW a spotřeba by při použití EDC měla klesnout na 4,3l/100km. Bohužel jsou zde také zápory. Není třeba mlžit o tom, že prodeje jsou vysoké. Nejsou. To má za následek omezení nabídky výbavy a  motorů. K dispozici jsou nově pouze dva výbavové stupně (Expression, Dynamique) a trojice motorů (1.5 dCi, Energy 2.0. dCi 96kW a 110kW a 2.0. dCi 127kW). V následující tabulce nabízím srovnání výbavy a motorů před a po obměně nabídky:

Collection 2012:

Expression
  • 519 900 Kč
  • 527 900 Kč
  • 567 900 Kč
Black Edition
  • 622 900 Kč
  • 642 900 Kč
  • 707 900 Kč
Bose
  • 682 900 Kč
Initiale
Collection 2013:


Expression
  • 1,5 dCi 81 kW/110 k FAP ESM / 529 900 Kč
  • 1,5 dCi 81 kW/110 k FAP ESM EDC 567 900 Kč
Dynamique
  • Energy 2,0 dCi 96 kW/130 k FAP Stop & Start / 614 900 Kč
  • Energy 2,0 dCi 110 kW/150 k FAP Stop & Start / 634 900 Kč
  • 2,0 dCi 127 kW/175 k 6 st. automat FAP ESM / 692 900 Kč

Vypuštěny tedy byly některé prvky výbavy jako je například audiosoustava BOSE, elektricky stohovatelná okna v základní výbavě. Díky příplatkovým paketům se staly pro zájemce nedostupné některé prvky výbavy jako je poloautomatická ruční brzda (pouze v kombinaci s pakete R-Link za 20 500!), vyhřívané přední sedačky (pouze v kombinaci s paketem easy za 10 500,-. Tento paket přidá navíc i parkovací senzor vpředu a vzadu).  Stále dále se zákazníkům vzdaluje zadní říditelná náprava 4Control, která je nyní za příplatek 85 tisíc(!), ale zahrnuje v paketu poměrně širokou příplatkovou výbavu – čalounění v kombinaci s alcantarou, 18-ti palcové disky z lehké slitiny, elektricky stavitelné přední sedačky (ty jsou možné pouze s tímto paketem),  černě lakovaná střecha a zrcátka a sportovní hlavice řadící páky.

Nová nabídka sice nemusí vyhovět každému, ceny jsou mírně dražší a nabídka okleštěnější, ale stále bude otázkou to, jakou cenu vám dá samotný koncesionář, protože ten je v dnešní těžké době pro prodej vozů a nabídkou financování Renault Finnance klíčový a umí s cenou poměrně hodně čarovat.

Autor fotografií: Renault

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *