Týden RN 8 + 9: Kaptur, SM6, Trafic a rekord R.S.01

Jste na začátku dalšího dílu pravidelného týdeníku Týden Renault NEWS s pořadovým číslem osm a devět. Dnešní článek je speciální v tom, že shrnuje informace za poslední dva týdny. Jak jste si totiž možná všimli, minulý týden vzhledem k mimořádné situaci, která u nás nastala nebylo možné Týden RN vydat. Aby jste nepřišli o svou dávku informací, shrnuli jsme pro vás vše podstatné. A bylo z čeho vybírat. Namátkově vyberme témata jako Kaptur, designový směr Renaultu, spolupráce s Mercedes Benzem či rozšíření výroby nového Clia. Příjemné čtení přeje tým RN!

Spolehlivost na prvním místě!

Jistě to zná každý majitel Renaultu. Hloupé řeči, úsměšky a leckdy pohrdání nad tím, že někdo vlastní Renault. Tomu jsme se mimochodem věnovali v samostatném článku (10 věcí, které už majitele Renaultu nebaví vysvětlovat). Takové úsměšky se však málokdy zakládají na pravdě, stojí na legendách a mýtech. Každopádně, britská pojišťovna Warranty Direct vydala zprávu opírající se o statistická data o spolehlivosti motorů. Renault zde obsadil první místo, s pravděpodobnosti 10% poruchy motoru. Ze statistiky vyplývá, že první poruchy přicházejí okolo  73 tisíc kilometrů. Již dříve jsme přinesli zprávy o tom, že německý ADAC zařadil jednotlivé modely vysoko v žebříčku spolehlivosti. Například Laguna 3 vykazuje při stáří pěti let mnohem nižší poruchovost než VW Passat, Škoda Octavia nebo Ford Mondeo.

Pro Evropu Captur, pro Rusko KAPTUR!

Renault se rozhodl po celoevropském boomu s malým crossoverem a nepřímým nástupcem Modusu oslovit také ruský trh. Připravil si pro něj speciální upravenou verzi, která nabídne efektní světelný odpis LED diod, upravený vzhled vozu vč. nových disků z lehké slitiny a hlavně přinese pohon 4×4! Ten bude zřejmě v rámci aliance přenesen z „nissanovského“ Juke. Setkali jsme se s mnoha názory a výtkami směrem na evropský Captur a jeho absenci pohonu všech kol. Renault původně tento pohon vyloučil z důvodu nezájmu zákazníků (resp. relativně malého na to, aby se vyplatilo vůz upravit). Když se podíváme na detailní statistiky prodejů Nissanu Juke v Česku – za rok 2015 se prodalo 1 104 kusů a z toho 43 ks mělo pohon 4×4.  Zajímavý je také komentář Renaultu k záměně „C“ za „K“ v názvu. Dle jejich vyjádření se ruským klientům název vyslovuje lépe a zní to víc „Rusky“. Tak uvidíme, Kaptur se představí 30. března  na autosalonu v Moskvě.

Původní fotku jsme zesvětlili a upravili, aby šly vidět záměrně zakryté detaily.
Původní fotku jsme zesvětlili a upravili, aby šly vidět záměrně zakryté detaily.

KRÁTKÉ ZPRÁVY

Mercedes připravuje pick-up na základu Renaultu Alaskan / Nissanu Navara. Premiéra na autosalonu v Paříži.

Šéf Avtovazu  Bo Andersson skončil ve své funkci. Nahradil ho Nicolas Maure, který postavil na nohy Dacii. Dočkáme se něčeho takového u Lady?

Porsche 911.. Ferrari 488… McLaren 650S.. Audi R8.. Porsche GT3 závodní verze.. To jsou auta, které porazil na okruhu v Magny Cours speciál Renault Sport R.S.01.

Renault připravuje návrat na americký trh – zatím pouze do Kanady a zkusí to s elektrickými vozidly. První na řadě je Twizy, které prošlo úpravou, bude snížen výkon a rychlost. Začátek prodejů se očekává v letních měsících.

Elektrické Z.E. Renaulty v Česku nebudou. Opět to potvrdila pro Renault NEWS mluvčí značky.

FIAT představil svou verzi Renaultu Trafic. Nese jméno TALENTO a nahradí dosluhující Scudo. Vyrábět se bude v továrně Renaultu v Sandouville.


Designová evoluce

Přinesli jsme informace o tom, že Laurence van den Acker aktuálně pracuje na novém koncepčním voze, který bude uveden v Paříži na autosalonu.  Co je ovšem na tom zajímavé je fakt, že tento nový koncept bude zároveň ukazovat jakým designovým směrem se bude Renault nadále posunovat a co čekat od novinek jako Kangoo, Captur phase 2. Připomeňme si, že aktuální designový jazyk byl představen s konceptem DeZir /2010/ (v náhledu článku), následně byl inovován koncepčním vozem Renault Sport R.S. 01 /2014/ a nyní se dočkáme dalšího posunu. Ten předchozí přinesl výrazný a nezaměnitelný světelný podpis, tak jsme zvědaví v čem bude nový koncept přínosem pro design. Zároveň se nabízí otázka co dalšího nám tím chce Renault naznačit. Přeci jen aktuální král hot hatchů Mégane R.S. pomalu míří na zasloužený odpočinek.. Takže kdo ví.

cycle-de-la-vie-renault-concept-cars-1

Talisman míří do světa

Jak jsme původně sledovali vývoj aktuálního zástupce vyšší střední třídy, Talismanu, přinášeli jsme informace o globálním modelu, který bude prodáván pod různými značkami po celém světě. Z toho původního plánu nakonec sešlo, ale Renault pokračuje a snaží se dostat model na trhy, kde má své zastoupení. Renault jednu dobu uzavřel alianci s Mitsubishi o vzájemném propojení, výměnou motorů a vykrývají drahého vývoje vzájemnými modely. Právě Talisman měl být dovážen na americký trh pod značkou Mitsubishi a s drobnými úpravami vzhledu. Nicméně z celkové dohody o vzájemné pomoci sešlo. Na přiloženém videu se můžete podívat na test Samsungu SM6, který je de facto upravený Talisman. Korejská verze nabízí například vyhřívané zadní sedačky, nové motivy interiéru, dvoulitrový atmosférický motor s výkonem 150k, zadní opěrky hlavy typu „komfort“.

145489680479543176898 sm2


FOTO týdne

Náš čtenář a velký fanda značky Peter Kalman nám poslal fotku Espace před brněnským Mahenovým divadlem, kterou jsme hned nominovali na foto týdne!

Foto: Peter
Foto: Peter Kalman

Aktuální informace ze světa RENAULT můžete sledovat na našem facebook profilu – @rnewscz

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *