Jak hospodařil Renault Group za 1. kvartál?

Tento článek pochopitelně zahrnuje údaje z celosvětového hospodaření, údaje české pobočky nejsou k dispozici ani za loňský rok, natož za první kvartál. Tiskové oddělení Renault S.A.S zveřejnilo koncem měsíce dubna bilanci za první kvartál roku 2013. Výsledky odpovídají složité situaci na trhu v Evropě, díky které registrace a výnosy klesly. Naopak v mimoevropském měřítku se Renault Group dařilo posilovat svou pozici a expandovat s novými modely. V následujících řádcích si rozebereme jednotlivé kontinenty a výsledky Renaultu na jejich trzích.

V KOSTCE:
– Registrace vozů:  -4,7%, celkem prodáno 608 455 ks
– Růstové trhy:
   Francie + 0,8%
   Rusko + 1,4%
   Německo + 0,2%
   Argentina + 0,3%
– Tržby Renault Group celkem: 8,265 mil EUR, tj. – 11% ve srovnání s 1Q 2012
– Tržby z prodejů automobilů: – 12,6% na celkových  7,736 mil EUR.
– Celkový podíl vozů prodávaných mimo Evropu je 50% (46% Q1 2012)

Skupina pokračovala v expanzi mimo Evropu, která tvořila 4%, i přes pětitýdenní odstávku závodu v Curitiba v Brazílii. Nové Clio a Sandero navazují na prodejní úspěch z konce roku 2012. Duster, který je v čele prodejů zažívá expanzi a probojoval se do skupiny nejprodávanějších aut na světě.

EVROPA

Prodeje klesly o 10%, ale přesto Renault Group zůstává na třetím místě v pořadí značek s podílem 7,1% (v porovnání s Q1 2012 -0,5%) u osobních vozidel (PC) a s podílem 14,3% u užitkových vozidel (LUV, -2,2 Q1 2012).

Nové Clio má za sebou silný start a stává se nejprodávanějším modelem na francouzském trhu jen několik měsíců po uvedení na trh. Značka Dacia vykázala podíl 1,8 % PC + LUV, což je nárus o 0,4%. Nové Sandero navazuje na prodejní úspěch první generace. Od zahájení prodejů má přes 70 tisíc objednávek (do dubna).

JIŽNÍ AMERIKA

Registrace poklesly o 8%, ale tržby stouply o 1,6%. Tento očekávaný pokles následoval po odstávce výroby v brazilském závodě Curitiba z důvodu rozšiřování výrobní kapacity z 280 tisíc na 380 tisíc vozů.  V tomto důsledku registrace v Brazílii kleslao18,6%. V Argentině se zvýšil podíl na trhu o 1,6% a tržby o 0,4%

 

EUROASIE

V této oblasti skupina potvrzuje svou úspěšnou strategii a registrace stouply o 20,8%. V Rusku se Renault Group stala dvojkou na trhu. Domácí Lada zvýšila podíl na 7,8%.

EVROPSKO-STŘEDOMOŘSKÝ REGION A AFRIKA

Podíl registrací vzrostl na 9,1%, což představuje nárůst o 14,3%. Zatímco místí trhy čekaly na příchod stěžejního modelu – Renault Symbol, skupině klesl tržní podíl o 1,7% v Alžírsku a 1,2% v Turecku. Tam si nové Clio zaznamenalo silný začátek a stalo se lídrem svého segmentu.

ASIJSKO-PACIFICKÝ REGION

Registrace Renault Group vzrostly o 3,8%. Renault i nadále těží úspěch z Dusteru na indickém trhu, kde stoupl tržní podíl o 2,2% na celkových 2,4%.  V Jižní Koreji Renault Samsung Motors stabilizoval registrace poprvé od října 2011.

VÝHLED

Po prvním kvartálu, který byl slabší než se čekalo, evropské a francouzské trhy zůstávají nejisté a očekává se pokles o 5% v letošním roce. U globálního automobilového trhu (PC +LUV) se očekává nárůst o 3% meziročně.

V této souvislosti Renault potvrzuje svou strategii mezinárodního rozvoje. V Evropě se skupina zaměřuje na růst tržního podílu a uvádění nových modelů na trh (Captur, Zoe, Clio Grandtour, „facelift“ modely, nový Logan) a celkový dopad produktů uvedených na trh na konci roku 2012 (nové Clio a Sandero) s udržitelnou cenovou politikou.

RENAULT GROUP

RenaultDaciaRenault Samsung

 

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *