Dynamický design a moderní technologie na palubě nového sedanu Renault
Rodina MÉGANE se rozrůstá uvedením čtyřdveřové verze: Nový MÉGANE GrandCoupé. Renault tak rozšiřuje svou nabídku v segmentu C a posiluje své postavení na trzích*, na kterých tříprostorový kompaktní sedan zůstává segmentem pro řidiče, kteří vyhledávají komfortní a prostorný vůz a chtějí dát najevo své sociální postavení.
Nový MÉGANE GrandCoupé, který se vyrábí v tureckém závodě ve městě Bursa a od letošního podzimu bude uveden do prodeje v téměř třiceti zemích, přispívá k mezinárodnímu posílení značky Renault a rozšiřuje její produktovou nabídku. Nový MÉGANE GrandCoupé spočívající na architektuře CMF C/D byl navržen a vyvinut souběžně s Novým MÉGANE uvedeným na trh začátkem roku 2016. Společně s pětidveřovou verzí tak těží ze stejných prvků, technologií a palety motorů, které zajišťují vynikající dynamiku a komfort. Zároveň se pyšní rekordní prostorností ve své kategorii s velkorysým prostorem pro cestující a zavazadlovým prostorem o objemu 550 dm3 dle VDA. Nový MÉGANE GrandCoupé svým dynamickým designem a širokou nabídkou výbavy pocházející z vyšších segmentů překonává svoji třídu a stává se tak vzorem segmentu kompaktních sedanů.
Prestižní sedan s dynamickým designem
Exteriér: charakteristické vlastnosti odpovídající prestižnímu sedanu
Sedan s dynamickým stylem a vyváženými proporcemi Nový MÉGANE GrandCoupé je sedan s dynamickým a elegantním stylem zároveň. Ctí základní linie této karosářské varianty, která je v mnohých zemích stále nejoblíbenějším typem karoserie řidičů, kteří vyhledávají vůz, jež ukazuje jejich společenský status a úspěchy.
Nicméně Nový MÉGANE GrandCoupé je mnohem víc než jen další verze Nového MÉGANE:
- Od konkurence jej odlišují jeho proporce a silueta připomínající kupé. Designéři značky Renault využili svého know-how a podařilo se jim harmonickým a vyváženým způsobem zapracovat zavazadlový prostor o objemu 550 dm3 dle VDA .
- Velkorysé rozměry (délka 4,63 m, šířka 1,81 m a rekordní rozvor v dané kategorii dosahující 2,71 m) zdůrazňuje prestiž a cestujícím ve voze poskytuje více prostoru.
- Jeho štíhlý profil je výsledkem pečlivé práce na poměru prosklené plochy ke zbytku boku (1/3 – 2/3), výšky karoserie (1,44 m) a nízké světlé výšky (13 cm). S rozchodem 1,57 m vpředu i vzadu, který patří k největším v dané kategorii, a nabídkou kol až do velikosti 18 palců je na silnici nepřehlédnutelný.
- Široké a dynamicky tvarované sloupky mu propůjčují sportovnější styl.
- Chromované prvky (maska chladiče, dekorativní prvky, lišty oken, kliky a koncovka výfuku) u standardní výbavy nebo ve vyšších verzích zdůrazňují kvalitu vozu.
Vyšší výbavy Nového MÉGANE GrandCoupé jsou vybaveny velkou elektricky otevíratelnou panoramatickou prosklenou střechou, která zajišťuje přirozené osvětlení kabiny, a to jak cestujícím vpředu, tak i vzadu, což představuje jedinečnou nabídku v segmentu tříprostorových kompaktních sedanů. Při pohledu z vnějšku tato panoramatická střecha vytváří pojítko mezi čelním sklem a zadním oknem a zdůrazňuje elegantní a rafinovaný design Nového MÉGANE GrandCoupé.
Nový MÉGANE GrandCoupé nabízí škálu devíti odstínů exteriéru:
- Osm metalických laků: Bílá Nacré, Béžová Dune, Modrá Cosmos, Hnědá Vison, Červená Intense, Šedá Titanium, Šedá Platine, Černá Étoilé.
- Jeden nemetalický lak: Bílá Glacier. Distinktivní světelný podpis společný rodině Nový MÉGANE Nový MÉGANE GrandCoupé přebral mnoho stylistických prvků od ostatních modelů z rodiny Nový MÉGANE, například přední i zadní světelný podpis viditelný ve dne i v noci, kterým se zřetelně odlišuje od konkurence:
- Světelný podpis vpředu ve tvaru písmene C s 3D efektem je vytvářen LED světlovody. Vyšší výbavy Nového MÉGANE GrandCoupé mají k dispozici světlomety LED PURE VISION s automatickým přepínáním dálkových a tlumených světel.
- Zadní trvale rozsvícená LED světla vykreslují unikátní horizontální světelný podpis. Technologie Edge Light přináší 3D efekt tmavě červeného podsvícení.
Interiér: Nový MÉGANE GrandCoupé hýčká své cestující
Interiér připomínající kokpit a kvalitní materiály Nový MÉGANE GrandCoupé v interiéru evokuje prostředí kokpitu prostřednictvím dokonale tvarovaných sedadel, technologických prvků (barevný head-up displej, přístrojová deska s barevným 7palcovým displejem, multimediální vertikální 8,7palcový tablet se systémem R-LINK 2 a vynikající ergonomií místa řidiče.
Mimořádná pozornost byla věnována povrchové úpravě a kvalitě materiálů v dosahu řidiče i spolujezdce:
- měkčený materiál na palubní desce, na horní části dveřních panelů, dveřních výplních a loketních opěrkách.
- chromované prvky kolem výdechů ventilace a na středovém panelu
- volant z kůže Nappa u vyšších verzí.
Palubní deska plynule přecházející do horní části dveřní lišt zdůrazňuje vnímanou šířku vnitřního prostoru. Středová konzole je široká, vysoká a lemovaná velkými ceněnými lištami. Styl interiéru je u vyšších výbav zvýrazněn vnitřním osvětlením Ambient Lighting. Nejkomfortnější sedadla a nejlepší prostornost v daném segmentu Sedadlům byla věnována velká pozornost. Tvar sedadel a použití pěny s dvojí hustotou zaručuje komfort a pevné držení těla. Konstrukci sdílejí se sedadly v modelech ESPACE a TALISMAN. V závislosti na verzi mohou být přední sedadla vyhřívaná a sedadlo řidiče je vybaveno masážní funkcí s elektricky ovládanou bederní opěrkou.
Kabina nabízí velkorysý prostor řidiči i jeho spolucestujícím:
- Šířka v úrovni ramen a loktů patří k největším v tomto segmentu (šířka v úrovni ramen pro cestující vpředu činí 1 441 mm a pro cestující vzadu 1 377 mm; šířka v úrovni loktů činí 1 492 mm vpředu a 1 413 mm vzadu).
- Prostor v oblasti kolen na zadních sedadlech dosahuje 216 mm, tj. o 37 mm více než u pětidveřové verze. Sklon sedadel vzadu (27°) zlepšuje vzdálenost hlavy od stropu pro větší osoby a zlepšuje komfort sezení.
Silnou stránkou Nového MÉGANE GrandCoupé je zavazadlový prostor, který s objemem 550 dm3 (o 20 dm3 více než u modelu Fluence) patří k největším v daném segmentu. Kromě velkého objemu se zavazadlový prostor vyznačuje také velkým otvorem usnadňujícím přístup, délkou 1 084 mm a šířkou 1 393 mm.
Zvláštní pozornost byla věnována úložným prostorům v kabině:
- Středová loketní opěrka s nastavitelnou délkou poskytuje úložný prostor o objemu tří litrů.
- Kapacita odkládací schránky před spolujezdcem je sedm litrů.
- Úložné prostory ve dveřích mohou pojmout lahev o objemu 1,5 litru.
Bezprecedentní úroveň výbavy a technologií v daném segmentu
Nový MÉGANE GrandCoupé spočívá na modulární architektuře CMF-C/D aliance Renault-Nissan. Tato architektura je společná pro více vozů vyššího segmentu řady Renault, např. pro ESPACE, TALISMAN nebo Nový KOLEOS. Nový MÉGANE GrandCoupé nabízí řadu prvků výbavy z vyššího segmentu: barevný head-up displej, digitální přístrojový štít s barevným 7palcovým TFT displejem, multimediální tablet R-LINK 2, který je k dispozici ve dvou formátech – 7palcovém orientovaným na šířku a 8,7palcovém orientovaným na výšku a systém MULTI-SENSE. Takto ucelená nabídka technologií je v tomto segmentu jedinečná.
Multimediální tablet R-LINK 2 a digitální přístrojový štít
Nový MÉGANE je ve vyšších výbavách stejně jako ESPACE, TALISMAN nebo Nový KOLEOS vybaven systémem R-LINK 2 se 7palcovým displejem orientovaným na šířku nebo 8,7palcovým displejem orientovaným na výšku. Jedná se o displej kapacitní, který nabízí stejnou odezvu jako smartphone nebo tablet. R-LINK 2 je vybaven hlasovým ovládáním navigace, telefonu, aplikací a rádia pro snadnější a bezpečnější přístup k různým funkcím. R-LINK 2 nabízí:
- intuitivnost s použitím přirozených dotykových gest jako u tabletu nebo smartphonu: přemísťování ikon kliknutím a přetáhnutím, posouvání stránek tažením, zoom dvěma prsty
- personalizaci díky třem uvítacím stránkám s možností individuálního nastavení pomocí widgetů a s možností volby až šesti profilů jízdy pro snadný přístup k individuálním nastavením jednotlivých řidičů,
- řídicí centrum, které umožňuje ovládat většinu funkcí, např. audiosystém, telefonování, navigaci a asistenční systémy řízení,
- konektivitu s nabídkou bezplatného používání TomTom Traffic a aktualizací mapových podkladů po dobu jednoho roku, přístupu do obchodu R-LINK Store.
- Audiosystém nabízený se systémem R-LINK 2 a vyvinutý ve spolupráci se společností Arkamys® je vybaven osmi reproduktory. Tento systém se vyznačuje specifickým softwarem pro zpracování signálu, který dodává zvuku hloubku a výraz.
K dispozici jsou četné možnosti připojení a propojení:
- Bluetooth® pro telefonování a audio-streaming (u všech verzí),
- jeden nebo dva USB konektory (podle verze),
- konektor Jack 3,5 mm (u všech verzí),
- jedna nebo dvě 12V zásuvky (podle verze),
- čtečka SD karet (u verzí se systémem R-LINK 2).
Palubní přístroje se zobrazují na barevném 7palcovém TFT displeji. Tento displej umožňuje personalizaci zobrazení barev a klasických informací týkajících se řízení, např. rychlost, otáčky motoru a spotřeba.
Přizpůsobitelné jízdní zážitky s technologií MULTI-SENSE
Technologie MULTI-SENSE, která je již v nabídce u vozu ESPACE a TALISMAN, přináší zážitek z jízdy nastavením:
- odezvy plynového pedálu a motoru,
- rychlosti řazení rychlostních stupňů (pouze u převodovky EDC),
- tuhosti řízení,
- osvětlení kabiny,
- masážní funkce sedadla řidiče (podle jednotlivých verzí).
Přímý přístup k této funkci umožňuje tlačítko MULTI-SENSE umístěné na středové konzoli a nabízí pět režimů: Neutral, Sport, Comfort, Perso a Eco. Jsou doplněny pěti barevnými tóny ambientního osvětlení: sépiový, červený, modrý, fialový a zelený. Nastavený tón ambientního osvětlení se projeví na středové konzoli a na panelech předních a zadních dveří. Je sladěn s barvou zobrazení TFT displeje na přístrojové desce a displeji systému R-Link 2. S technologií MULTI-SENSE má řidič také možnost individuálního nastavení zvuku motoru. Na výběr jsou 3 režimy: Neutral, Comfort a Sport.
Head-up displej a kompletní nabídka asistenčních systémů
Vysouvatelný barevný head-up displej, který typicky nacházíme ve vozidlech vyšších segmentů, zvyšuje bezpečnost jízdy a komfort řidiče díky snadné čitelnosti a jednoduchému zobrazení pokročilých asistenčních systémů řízení (ADAS). Za stálého sledování vozovky má řidič na displeji k dispozici praktické informace pro pohodovou jízdu, například okamžitou rychlost nebo pokyny navigace. V závislosti na úrovni výbavy je Nový MÉGANE GrandCoupé vybaven nejmodernějšími asistenčními systémy převzatými z vyšších modelových řad Renault (ESPACE, TALISMAN a Nový KOLEOS). Pokročilé asistenční systémy řidiče (ADAS), které jsou přístupné a aktivovatelné z tabletu R-LINK 2, mají za úkol:
- ochránit: adaptivní tempomat, systém aktivního nouzového brzdění (AEBS),
- upozornit: systém varování před opuštěním jízdního pruhu, systém Safe Distance Warning, systém rozpoznávání dopravních značek s varováním o překročení povolené rychlosti a systém sledování mrtvého úhlu
- usnadnit: zadní parkovací kamera, automatické přepínání dálkových světel, 360° parkovací senzory a inteligentní parkovací asistent Easy Park Assist.
Podrobnější popis výše uvedených systémů ADAS:
- Adaptivní tempomat: automaticky upravuje rychlost při zachování předem nastavené bezpečné vzdálenosti od vozidla před vámi. Přední radar vyhodnocuje vzdálenost od vozidla jedoucího vpředu a vypočítává rychlost. Dále komunikuje s motorem a brzdovým systémem pro přizpůsobení rychlosti a dodržování bezpečné vzdálenosti. Systém funguje v rozsahu 50 až 150 km/h.
- Active Emergency Braking System je aktivní v rozsahu 30 až 150 km/h. Upozorní řidiče, pokud nastane riziko kolize s vozidlem jedoucím před ním. Pokud řidič nereaguje vůbec, nebo jen nedostatečně, automaticky se pro zabránění nebo zmírnění kolize aktivují brzdy.
- Funkce varování před opuštěním jízdního pruhu je aktivní od rychlosti 70 km/h. Upozorní řidiče, pokud nechtěně překročí plnou nebo přerušovanou čáru. Umožní tak řidiči reagovat v případě, že se vozidlo pohybuje po trajektorii, která by mohla skončit vyjetím ze silnice.
- Safe Distance Warning pomáhá řidiči dodržovat bezpečnou vzdálenost. Výstražný piktogram odpovídající časovému intervalu odstupu Nového MÉGANE GrandCoupé od vozu jedoucího před ním se zobrazuje intuitivně v podobě pruhů na přístrojové desce nebo na head-up displeji. Systém funguje v rozsahu 30 až 200 km/h.
- Systém rozpoznávání dopravních značek s varováním o překročení povolené rychlosti díky čtení dopravních značek pomocí kamery upozorňuje řidiče na předepsanou rychlost v projížděném úseku.
- Systém sledování mrtvého úhlu umožňující bezpečné předjíždění upozorní řidiče vizuálním signálem ve vnějších zpětných zrcátkách, pokud se v mrtvém úhlu nachází nějaký vůz. Systém funguje v rozsahu 30 až 140 km/h.
- Při zařazení zpátečky přenáší zadní parkovací kamera obraz prostoru za vozidlem na dotykový displej. Pro usnadnění parkovacího manévru je na snímku zobrazen obrys vozidla a jeho trajektorie v závislosti na natočení kol.
- Automatické přepínání dálkových světel umožňuje pomocí kamery detekovat světlomety vozů, se kterými se míjíte, a zadní světla vozů, které vás předjíždějí, a přepnout z dálkových na tlumená světla. Tato funkce může zohledňovat i veřejné osvětlení.
- Parkovací senzory pomáhají řidiči při parkovacích manévrech. Ultrazvukové snímače upozorňují řidiče na riziko kolize a chrání vozidlo v rozsahu 360°.
- Systém Easy Park Assist nejprve pomůže řidiči najít parkovací místo s použitím senzorů, které měří dostupný prostor, a poté při parkovacím manévru přebere řízení. Tento systém umožňuje tři možnosti parkování: podélné, šikmé a kolmé. Středový displej zobrazuje veškeré informace týkající se parkovacího manévru (grafické zobrazení manévru, obraz ze zadní parkovací kamery a vizualizaci parkovacích senzorů). Ve všech případech řidič při parkovacím manévru stále ovládá brzdy a plyn.
Nový MÉGANE GrandCoupé rovněž standardně nabízí ESC s protiprokluzovým systémem ASR, ABS s elektronickým rozdělovačem brzdné síly a asistenčním systémem brzd a asistenta rozjezdu do kopce.
Technologie usnadňující život
Nový MÉGANE GrandCoupé kromě zmíněných jedinečných technologií, které pocházejí z větších modelů značky Renault, také nabízí výbavu usnadňující život:
- Bezdotykový systém otevírání zavazadlového prostoru detekováním pohybu pod zadním nárazníkem. Tato technologie je v kategorii sedanů v segmentu C unikátní.
- Handsfree karta Renault
- Elektronická parkovací brzda zajistí vůz při vypnutí motoru a uvolňuje prostor na středové konzoli.
- Automatická dvouzónová klimatizace.
- Vyhřívaný volant.
Od základu nekompromisní
Dynamický jízdní projev a akustický komfort na nejvyšší úrovni
Nový MÉGANE GrandCoupé nabízí ve všech ohledech výborné jízdní vlastnosti díky vynikající obratnosti a široké paletě pohonných jednotek, která uspokojí potřeby různých řidičů. Velké úsilí bylo také věnováno komfortu odpružení a odhlučnění kabiny. Vyváženost mezi komfortem a dynamickým chováním je výsledkem soustředěné práce na naladění podvozku, který je bezpečný i efektivní:
- pro větší komfort byly vylepšeny tlumiče a dorazy,
- řízení je komunikativnější díky vylepšenému posilovači řízení a přepracování systému silentbloků mezi podvozkem a karoserií,
- zvláštní pozornost byla věnována odpružení předních trojúhelníkových ramen,
- zadní náprava byla odladěna, aby lépe absorbovala nerovnosti na silnici,
- geometrie zadní nápravy byla přepracována, aby poskytovala větší jistotu při průjezdu zatáčkami ve vyšších rychlostech.
V oblasti akustického komfortu Nový MÉGANE GrandCoupé využívá:
- pocit dokonalého odříznutí prostoru pro posádku od vnějších ruchů, což potvrzuje kvalitativní posun Nového MÉGANE GrandCoupé, čehož je dosaženo přidáním nebo rozšířením tlumicích materiálů pod kapotu, v oblasti dveří, podběhů kol, do sloupků, za postranní obklady zavazadlového prostoru…
- lepší izolace aerodynamického hluku, zejména na dálnicích, díky zesíleným sklům, přidáním vnějšího těsnění na spodní část dveří a standardním používáním akustického čelního skla,
- pevnější karoserie, která zabezpečí lepší izolaci proti hlukům a vibracím.
Navržen s důrazem na bezpečnost
Nový MÉGANE GrandCoupé využívá odborných zkušeností Renaultu v oblasti pasivní bezpečnosti a standardně podle jednotlivých trhů nabízí:
- dva čelní airbagy,
- dva boční airbagy pro ochranu hrudníku a ramen na předních sedadlech,
- dva hlavové airbagy,
- přední a zadní opěrky hlavy, které chrání krční páteř,
- upevňovací prvky Isofix na zadních sedadlech,
- bezpečnostní pásy s předpínačem a omezovačem síly na všech sedadlech.
Navíc k ochraně kabiny i při extrémním namáhání přispívá použití oceli s velmi vysokou mezí elasticity u rámu motoru a vysokopevnostních ocelí u konstrukce kolem prostoru pro posádku.
Přísné testy kvality a spolehlivosti
Nový MÉGANE GrandCoupé podstoupil náročné statické a dynamické testování, aby vyhověl standardům značky Renault a potvrdil svou spolehlivost. Nový MÉGANE GrandCoupé, který je k dispozici na téměř 30 trzích*, musí vyhovovat požadavkům řidičů bez ohledu na klimatické podmínky a stav vozovky.
Před uvedením na trh absolvoval Nový MÉGANE GrandCoupé kromě testů prováděných během svého vývoje přes 276 000 km intenzivních testovacích jízd na zkušebních okruzích Skupiny Renault (což odpovídá 828 000 km najetých v reálných podmínkách používání), aby potvrdil svou odolnost. Navíc 24 předsériových vozů najelo přes milion kilometrů, aby byly odhaleny případné problémy a přijala se vhodná protiopatření.
Kromě dynamických testů vyvinul Renault také řadu statických testů, aby vyzkoušel technickou i vizuální trvanlivost vozů z rodiny Nového MÉGANE (testy EDAU). Manipulace se sedadly, elektricky ovládanými okny, pásy, rychlostními ovladači, pákou ruční brzdy, otevírání a zavírání dveří… Tyto tisíckrát opakované činnosti, a to nepřetržitě, za pouhých několik týdnů dokázaly simulovat několik let používání vozu.
Kompletní nabídka motorů kombinujících zábavu za volantem s úsporností
Renault jakožto expert na výrobu motorů, průkopník turbomotoru a downsizingu u Formule 1, vybavil Nový MÉGANE GrandCoupé motory kombinujícími potěšení z jízdy a úsporný provoz. Některé z těchto motorů mohou být spojeny s dvouspojkovou převodovkou EDC.
Všechny tyto pohonné jednotky mají funkci „režim ECO“, který umožňuje snížení spotřeby až o 10 % úpravou výkonu vozu. Navíc funkce Driving Eco2 u verzí vybavených systémem R-LINK 2 poskytuje informace, které pomáhají řidiči analyzovat jeho styl řízení a učinit nápravná opatření pro snížení spotřeby a emisí CO2.
Tato nabídka motorů, která je ústředním bodem trhu, uspokojí každého.
BENZÍN |
NAFTA |
SCe 115 s 5stupňovou manuální převodovkou |
Energy dCi 90 s šestistupňovou manuální převodovkou |
ENERGY TCe 130 s dvouspojkovou 7stupňovou automatickou převodovkou EDC |
Energy dCi 110 s šestistupňovou manuální převodovkou |
Energy dCi 110 s dvouspojkovou |
|
Energy dCi 130 s šestistupňovou manuální převodovkou |
- SCe 115 s výkonem 115 k a točivým momentem 156 Nm dostupným při 4 000 ot/min. Tento atmosférický motor nabízený jako základní motorizace se osvědčil na řadě vozů skupiny Renault. Je v nabídce s pětistupňovou manuální převodovkou (6,3 l/100 km; 142 g CO2/km).
- Energy TCe 130 EDC: 130 k a 205 Nm dostupných od 2 000 ot/min. Tento 1,2litrový benzinový turbomotor přináší vlastnosti atmosférického motoru o objemu dvou litrů. Díky technologii s přímým vstřikováním a integrovaným turbodmychadlem je pružný a rychle reaguje. Přímé vstřikování zlepšuje spalování paliva, čímž se snižuje jeho spotřeba a množství emisí CO2. Tento motor je spojený s dvouspojkovou 7stupňovou automatickou převodovkou EDC.
- Energy dCi 90: 90 k a 220 Nm točivý moment dostupný od 1 750 ot/min. Tento motor spojený s šestistupňovou manuální převodovkou nabízí úspornou a dynamickou jízdu. Jeho spotřeba je pouhých 3,7 l/100 km a množství emisí 95 g CO2/km.
- Energy dCi 110 – s šestistupňovou manuální převodovkou: 110 k a 260 Nm točivý moment dostupný od 1 750 ot/min. – nebo s dvouspojkovou šestistupňovou automatickou převodovkou EDC: 110 k a 250 Nm točivý moment dostupný od 1 750 ot/min. Tento motor poskytuje lepší jízdní zážitky zejména díky přepracovanému sání a změnám ve spalovacím procesu. Spotřeba paliva a množství emisí CO2 jsou velmi nízké (95 g CO2/km; 3,7 l/100 km) jak s šestistupňovou manuální převodovkou, tak i s dvouspojkovou šestistupňovou automatickou převodovkou EDC.
- Energy dCi 130: 130 k a 320 Nm točivý moment dostupný od 1 750 ot/min. V tomto motoru je nabitý moderními technologiemi. Použitím principu downsizingu se tento 16ventilový dieselový motor může pochlubit výkonem 130 k při zdvihovém objemu 1 598 cm3. Vychází ze zvláště účinné koncepce založené na architektuře inspirované zkušenostmi Renaultu ze světa F1. Tato dieselová pohonná jednotka vykazuje spotřebu 4 l/100 km s množstvím emisí 103 g CO2/km. Velkorysý točivý moment umožňuje vynikající pružné zrychlení potřebné pro zajištění skutečných jízdních zážitků. Motor je spojen se šestistupňovou manuální převodovkou.
Všechny tyto pohonné jednotky (vyjma SCe 115) jsou vybaveny dalšími funkcemi pro snížení spotřeby paliva a podporu ekořízení:
- Systém Stop&Start spočívá v automatickém vypnutí motoru, jakmile se vůz zastaví, a v opětovném automatickém startu lehkým dotykem spojkového pedálu.
- Systém rekuperace energie při brzdění (ESM) umožňuje optimalizovat spotřebu elektrické energie a dobít akumulátor díky rekuperaci kinetické energie při zpomalování a brzdění.
- Ukazatel stylu jízdy a řazení převodových stupňů (GSI – Gear Shift Indicator) pomáhá řidiči upravit jeho styl jízdy za účelem snížení spotřeby paliva.
Ideální vůz pro vozové parky, kde na vzhledu záleží
Renault vybavil Nový MÉGANE GrandCoupé výbavou a technologiemi vyšších segmentů. Nový MÉGANE GrandCoupé vykazuje veškeré vlastnosti, které provozovatelé vozových parků požadují, a proto ho budou moci svým zákazníkům nabídnout jako výjimečnou a atraktivní nabídku v mnoha ohledech:
- Jeho vnější dynamický a prestižní styl je chloubou pro řidiče i společnost, kterou reprezentuje.
- Spotřeba paliva a snížené množství emisí CO2 na nejlepší úrovni svého segmentu.
- Jeho dynamické vlastnosti a jedinečné příslušenství v daném segmentu (R-LINK 2, asistenční systémy, MULTI-SENSE) přinášejí pocit jistoty řidičům jezdícím dlouhé vzdálenosti a usnadňují pobyt na palubě.
- Komfortní sedadla a prostornost z něj činí ideální vůz na dlouhé jízdy.
- Osvědčená mechanika (modulární architektura CMF C/D, nabídka motorů) a stovky tisíc najetých kilometrů při testování kvality a životnosti.
Tyto body představují kritéria, která určují zbytkovou hodnotu Nového MÉGANE GrandCoupé, což je důležitý prvek konkurenceschopnosti vozu pro provozovatele vozových parků a zákazníků z řad profesionálů.
Výrobní závod Oyak Renault v Burse v Turecku
- Největší automobilový závod v Turecku.
- Celková produkce v roce 2015: 340 000 vozů.
- 80 % této produkce představuje export.
- Od roku 1971 zde bylo vyrobeno přes 5 milionů vozů a 4 miliony motorů.
- 5 640 zaměstnanců na konci roku 2015.
- Vyráběné modely: Clio, Clio Estate a Nový MÉGANE GrandCoupé.
- Jediná montážní linka Nového MÉGANE GrandCoupé pro všechny trhy, kde se bude prodávat.
- Investice ve výši 200 milionů do výroby Nového MÉGANE GrandCoupé
OFICIÁLNÍ ČESKÝ CENÍK:
Načítání...
* Nový MÉGANE GrandCoupé bude uveden do prodeje v těchto zemích: Alžírsko, Austrálie, Bahrajn, Bulharsko, Česká republika, Egypt, Estonsko, Chorvatsko, Irsko, Itálie, Izrael, Kuvajt, Lotyšsko, Litva, Maďarsko, Maroko, Moldavsko, Omán, Polsko, Katar, Rumunsko, Saúdská Arábie, Slovensko, Slovinsko, Spojené arabské emiráty, Srbsko, Tunisko, Turecko a Ukrajina.