Na letošním pařížském autosalonu došlo na každoroční schůzku představitelů automobilek Daimler a aliance Renault-Nissan. Při ní byli novináři seznámení o aktuálních krocích ve spolupráci. Ta započala v roce 2010 s cílem tří společných projektů. Dnes po tříleté spolupráci, kdy se kombinované portfolio rozdělilo mezi Renault-Nissan a Daimler rozšířilo na dvanáct projektů s působností v Evropě, Asii a Severní Americe. Aktuálně je spolupráce vidět například na vozech Twingo/Smart Fortwo, Kangoo/Citan, výměna agregátu u Mercedesu, Renaultu a Infiniti.
Portfolio spolupráce se bude, jak bylo zmíněno výše rozšiřovat. Důležitý milník se udál v červnu 2014, kdy Nissan a Daimler oznámili plán na výrobu prémiového kompaktního vozu, který se bude společně vyrábět v Mexiku. Výstavba výrobních linek bude probíhat od začátku roku 2015 ve městě Aguascalientes, kde už má továrnu Nissan. První vozy značky Infiniti sjedou z výrobní linky v roce 2017, vozy s logem Mercedes Benz sjedou o rok později, v roce 2018. Počítá se výrobou 300 000 vozidel ročně. V plánu je, že společný produkt těchto značek bude sjíždět z výroby také v jiných částech světa a to v Evropě a Číně.
Kromě výroby vozidel bude spolupráce zahrnovat vzájemné poskytování pohonných jednotek. Renault začal dodávat vznětové motory o objemu 1,6 litru pro nové Mercedesy třídy C a Mercedes Vito. Smartu Renault propůjčuje tříválcový litrový agregát 0,9TCe a opačně Daimler nabízí 1,0SCe pro Twingo. Na druhou stranu začal Mercedes Benz společně s Nissanem vyrábět přeplňovaný benzínový dvoulitrový čtyřválec. Ten se vyrábí v americkém státě Tennessee a bude určený pro modely Q50 a sportovní sedan MB- třídy C prodávané v Evropě. Očekává se, že výrobní kapacita dosáhne 250 tisíc kusů ročně.
Spolupráce ale pokračuje i v jiných úrovních. Například inženýři Daimleru jsou nápomocní svým francouzským kolegům při vývoji nových modelů. Mají za cíl zvýšit kvalitu zpracování, materiálu a celkově zlepšit dojmovou stránku produktu, aby ve výsledku vůz působil na zákazníka kvalitně a luxusně. Ostatně první výsledek je vidět na modelu aktuálního Twinga, kterému sice je v rámci daného segmentu tolerováno to co by jinde neprošlo, ale je na něm vidět radikální zlepšení kvality zpracování a materiálů oproti předchozí generaci. Následná druhá novinka, Espace V je dalším důležitým milníkem. Díky spolupráci a zkušenostem od Daimleru působí vůz hodnotně a kvalitně. Navíc využití nové techniky, která u Renaultu nemá obdoby prestiž akorát podtrhuje. Jedná se například o možnost otevřít páté dveře pohybem nohou pod nárazníkem, světlomety Led Pure Vision, LED mlhové světlomety, systém úpravy vozu Multi Sence a jiné. Na závěr stačí jen dodat, že jestli takovým stylem budou pokračovat i další modely Renaultu, tak se máme na co těšit. Obě hlavy společností jak Dieter Zetsche tak Carlos Ghosn si spolupráci pochvalují a dodávají, že do budoucna vidí stabilní a silné partnerství, které vytváří hodnoty pro zákazníka.
Foto: Daniel Karmann / DPA / automobile.challenges.fr
Zdroj: Renault
Těch projektů nás čeká asi ještě docela dost. pokud se něco nepokazí. Mluví se malém Mercedesu)Smartu na základě budoucího Clia. Chystají se nové benzínové motory 1.3 a 1.8.
Fajn. A co novy Megane Grantour, co je na nem jine, co jeste nevime? Pry ma elektroniku Siemens, je to pravda? No, snad vydrzi.