Za ty více než dva roky co funguje RENAULT NEWS máme období, kdy musíme složitě veškeré informace vyhledávat, pátrat po nich a hledat témata, kterým se věnovat. Občas se sejde čas, kdy naopak nestíháme zařazovat novinky a sepisovat aktuality. Minulý týden rozhodně nepatřil do te první části. Tolik novinek jsme za celý týden dlouho neodbavili. A to je dobře. Doufáme, že jich bude do budoucna co nejvíce. První den minulého týdne jsme odstartovali doslova bombou, na kterou někteří z vás vč. naší redakce čekali. Konečně totiž máme první konkrétní informace o zavedení nové generace motoru objemem 2.0 litru do výroby. Tento motor Renault s Nissanem vyvíjí hodně dloho. Vzpomínáme, že se plánovalo o využití už v Espace. Ještě na podzim jsme byli z Renaultu informováni o horizontu dvou let, kdy se objeví v jejich vozech. Jenže dnešní doba pomatených ekoteroristů vzala za své. X-Trail na absenci tohoto agregátu doplatil na plné čáře. Zákazníci zjistili, že se 130 koňovým agregátem se přívěs táhne těžce. Proto by měl během letošního jara dostat právě on tuto pohonnou jednotku startující na 180 koních. Uvidíme s jakou rychlostí se objeví ve vozech Renault. Očekáváme, že jím bude disponovat také nový Koleos a to už na podzim. Ale samozřejmě zkusíme zabrousit do našich zdrojů přímo v automobilce a zjistit podrobnější informace. V půlce týdne jsme oslavili malé jubileum, ze kterého máme velkou radost. Na facebooku už nás je přes 1200! Těší nás, že naše práce nese ovoce a přinášíme informace, které rádi čtete a zapojujete se do diskuze. Také máme radost z vaší interakce, kdy nám píšete, posíláte své fotky a sdělujete zkušenosti. Z původního blogu na auto.cz nabíráme na síle a tvoříme obsah, který má nějaký smysl.
Na základě našeho článku zabývající se alternativními pohony Renaultu jsme zavedli pravidelnou anketu, kterou se budeme věnovat určitým tématům. Ačkoliv díky zatím nízkému počtu hlasů je předčasné hodnotit závěry, zaujalo nás jak jsou odpovědi nejednotné. Určitě je toto téma zajímavé a chcme se mu věnovat v budoucnu více, protože je jasné, že pouhá anketa se třemi odpověďmi je nevypovídající. Když ale přejdeme k tomu podstatnému, Renault v týdnu odhalil plány na své angažmá v oblasti hybridu. Podle dostupných informací by měl základ tvořit notoricky známý motor dCi 110 (1.5. l), který bude doplněn o elektromotor. Ten však bude využívat rekuperace brzdné síly a vylepšeného systému správy energie. Technici znalí tohoto řešení se přiklánějí k názoru, že nejlépe se dá Renaultí hybrid systém popsat jako systém využívající F1 – KERS. Pomůže při akceleraci částečně nahradit agregát a ušetřit mu spotřebu. Jako vůbec prvním hybridem by se měl objevit benjamínek v nabídce, nový Mégane. A to už příští rok.
V polovině týdne novináře obletěla tisková zpráva o plánech divize Renault Sport a její účastí v královně motorsportu F1. Nová organizační struktura povede k vytvoření dvou samotných divizí – Renault Sport Racing a Renault Sport Cars. První zmiňovaná bude mít na starost veškeré aktivity spojené se závoděním a účastí v automobilových závodech. Druhá značka je jen novým názvem pro starý dobrý Renault Sport Technologies a bude se zabývat vývojem a prodejem vozů. Prvním dílem této nové značky je nový Mégane GT, který brzy příjde na trh.
„Chceme pracovat na rozvoji technologií, ale především chceme být schopni je využít a zhodnotit obchodně. Naše plné angažmá v závodech je základem naší strategie pro značku Renault, stejně jako technické inovace.“
Carlos Ghosn na tiskové konferenci Renault Sport
Nesmíme také opomenout naší vlastní práci. V půlce týdne jsme od Auto Pokorný převzali nového Talismana na standartní test, který si zanedlouho budete mít možnost přečíst. S Talismanem jsme najeli několik tisíc km, nafotili zajímavou fotogalerii a můžeme říct, že po takovém nájezdu jsme auto prokoukli. Všechny naše poznatky včetně toho co se nám líbilo nebo naopak nad čím jsme zoufali najdete v testu.
Kde si muzu stezovat na „pomatene ekoteroristy“? Pokud znacka Renault financuje rnews.cz a takovehle terminy jsou jeji oficialni politika, moje pristi auto ktere zrovna vybiram nebude Renault. Na rozdil od toho minuleho 🙁
Dobrý den,
od zahájení fungování RN do dnešního dne (letos to bude 3 roky) jsme nedostali jako darem nebo na základě nějaké smlouvy ani korunu od Renaultu ČR nebo od jiného jejich partnera. Vše děláme za vlastní peníze pro vlastní zájem. Možná by stálo za zvážení Renault ještě jednou zkusit, rozhodně novinky stojí za to.