Týden RN 5

Máme tady poslední únorový den a s ním také souhrn toho nejzajímavějšího co se událo na našem Facebook profilu RN nebo zde na stránkách. Protože již de facto zítra začíná ženevský autosalon, byl minulý týden plný informací a částečných odhalení novinek, které nám Renault naservíruje. Věnovali jsme se také dalšímu důležitému milníku tohoto roku a tím bylo odhalení cen nového Mégane. Nejen to, však najdete v dnešním týdeníku. Přejeme klidný start nového týdne a příjemné čtení.

Asi netřeba zmiňovat úvodní fotografii. Jedná se o první pohled na Mégane Grandtour, který bude mít společně s novým Scénicem premiéru v Ženevě již zítra. Jak už to bývá tradicí, RN je na místě a bude informace z tiskové konference zprostředkovávat online na našem facebook profilu. Tisková konference začíná 1.3. ve 12:00 hodin. Můžete se těšit jak na online přepis, tak na aktuální fotografie. Co ale zatím víme k novým modelům? Ponechme teď trochu stranou Mégane Grandtour, protože ten bude vycházet z již dobře známé techniky a motorizací, a přejdeme k novému Scénicu. Co zatím zůstává tajemstvím je interiér. Dá se již nyní říct, že jeho modularita předčí stávající velmi oblíbenou generaci. Například server carwow.co.uk tvrdí, že interiér bude vycházet z modelu Espace a nabídne velký vertikální displej s minimem tlačítek. Uvidíme, zdali se Renault vzdá o několik generací tradičního centrálního displeje uprostřed. Co se motorů týká, zcela jistě můžeme hovořit o totožné paletě agregátů jako má právě zmiňovaný Mégane.

Naopak z venku nás zaujal svalnatý a vyvážený design doplněný velkými až 20″ palcovými disky. Renault opět dokazuje, že v oblasti designu patří mezi přední místa všech automobilek a jeho styl je nejen, že nezaměnitelný, ale také neokopírovaný a svébytný. Líbí se nám také možnost dvoubarevného odstínu laku. Za nás palec nahoru a těšíme se na další fotky a seznámení s vozem.

Bylo by velkou chybou zapomenout na významné výročí! Je to už neuvěřitelných 20 let co vyjela jeho první generace:

Český importér nás minulý týden překvapil mimo jiné také novými webovými stránkami. Na www.renault.cz najdete novou grafickou podobu, která je mnohem jednodušší a vše je zaměřené na fotografie modelů a jejich prezentaci.  Kromě nového webu byl zveřejněn také ceník Mégane, na který mnoho zájemců čekalo. Nastavení cen hodnotíme jako přímo úměrné kvalitám vozu. Ačkoliv si nemyslíme, že by byla třetí generace nějakým způsobem špatná, jisté možná i zbytečné prvky šetření se najít daly. Kdežto současná čtvrtá generace je postavená o několik úrovní výše. Vše je mnohem precizněji zpracováno a vůz celkově působí lepším dojmem. Základní dCi 90 vychází na bezmála 400 tisíc, zatím základní verze ZEN naopak  výjde na 377 900,- (s TCe 100). Velmi však kvitujeme možnost připlatit si za LED světlomety LED PURE VISION a to sympatických 19 tisíc od verze Intens nebo za 23 tisíc v rámci paketu Techno pro verzi BOSE.  Což u takového Kadjaru jsou LED PURE VISION pouze k nejvyšší verzi BOSE. A to je přiznejme si škoda. Rozhodně doporučujeme navštívit některého z koncesionářů, protože v současné době jsou v ceníku zajímavá zvýhodnění, které vám umožní drahou příplatkovou výbavu pořídit zadarmo (např. paket navigace pro Intens za 10 tisíc zdarma nebo pro verzi GT paket BOSE za 30 tisíc zdarma). Mimochodem s novým Mégane nás zaujala taková zajímavost. Všimli jste si, že všechny modely osobních vozů (kromě Kangoo a Trafic, které bereme stranou) měly svou luxusní verzi Initiale Paris? Mégane však nikoliv. A to v žádné ze svých generací a změna se nechystá ani pro tu současnou… Zajímavé a možná škoda.

ceny_megane

V polovině týdne jsme se zaměřili na trochu exotické téma. Renaulty se s výjimkami prodávají po celém světě a protože ne vždy mají podmínky trhu stejné požadavky, můžeme se setkat se zajímavými deriváty. Vzhledem k vlastnictví Dacie a Nissanu to bývají modely prodávané pod těmito značkami. Na dva takové zajímavé jsme se podívali v našem článku Exotické vozy s logem Renault.  Tentokrát padla volba na Renault Scala, který se prodává v Indii (kde jde o vzdálený Nissan Micra ve verzi sedan) a v Jiží Koreji a Jižní Americe (jako upravený Nissan Sunny/Almera)

33283_1_5

Protože máme rádi Renaultí historii, pokud nás sledujete dlouhodobě, mohli jste vidět, že občas dáváme na náš Facebook různé hádanky v podobě obrázků. Stále přemýšlíme jak těžkou fotku bychom dali a hrozně nás těší, že máme kolem sebe fanoušky, kteří je dokážou rozluštit a správně tipnout jak jméno tak rok uvedení. Pro minulý týden jsme si připravili koncept Renault Ondelios, který měl premiéru v Paříži v roce 2008 a měl předznamenat jakým směrem se bude ubírat nový Espace. Tento projekt byl však zastaven až do let minulých a Espace v tehdejší čtvrté generaci dostal jen další z řad faceliftů. Samotný Ondelios však přišel v poměrně nepříjemné době. Tehdejší dlouholetý šéf designer Patrick le Quément byl pověstný svým stylem, který byl futuristický, avantgardní a dokázal svou odvahou šokovat. Takový Avantime, VelSatis, to jsou dodnes skvosty, které jasně rozdělily společnost na ty, kterým se to líbí, a kterým nikoliv. Jenomže s tímto odvážným konceptem se začaly v Renaultu ozývat hlasy, zda-li ačkoliv vysoce uznávaný, le Quément spíše značce svým „šíleným“ designem neškodí. Nakonec veškeré dohady rozseknul Carlos Ghosn, který jej požádal, aby si vybral svého zástupce z nitra automobilky. Slavný designer sice hledal, ale nakonec se rozhodl doporučit charismatického nizozemce Laurence van den Ackera. Když se díváme kam Acker Renault za těch pár let svým designem posunul, musíme uznat, že tohle byl jeden z dalších le Quémentových špičkových rozhodnutí. Dokázal za sebe najít náhradu stejně tak odvážnou a kvalitní, jakou byl on sám. Mimochodem, opět se musíme na závěr pousmát nad le Quémentovou nadčasovostí jakou obohacoval svůj design. Ondelios už v té době byl směřován do tehdy ještě neprobádaných a začínajících vod crossoverů. A ty jak už víme dneska táhnou automobilový svět.

Po zveřejnění prvních oficiálních fotografií nového Scénica se začaly objevovat fotografie z prvních testů prodloužené verze Grand Scénic. Stejně jako všechny prototypy, i tentokrát budeme jeho cestu až po hotový vůz sledovat. Proto zůstaňte naladění na RN!

Foto: Autoplus.fr
Foto: Autoplus.fr

Závěrem přidáváme foto týdne a tím je naše RN navigace Carminat DVD, která nás spolehlivě dovedla do Ženevy na autosalon. Pokud vás zajímá, zda-li jsme až z Havířova dojeli do Ženevy (1 339km) na jednu nádrž, odpověď je bohužel nikoliv. Nejednalo se o „economy run“, ale o šanci stihnout check-in v hotelu :-). Každopádně do švýcarských hranic zbývalo cca 100 km, takže jet úsporně s ohledem na spotřebu, možná by se to i zvládlo na jednu nádrž.

12794430_646416582163190_481224230013491921_n


Mimochodem v návaznosti na Autosalon Ženeva, přikládáme oficiální informace toho, co najdete na stánku Renaultu a Dacie:

RENAULT

–      Renault představí nejmladší modelovou řadu v Evropě

–      Renault představí dvě světové premiéry v segmentu – Mégane Estate, Scénic

–      ZOE Swiss Edition

–      Část expozice bude věnována technologiím: 4Control a Multisense, modularitě, R-LINK2 a elektromotoru R240

DACIA

–      Představení nové limitované série

–      Pilotovanou převodovku Easy-R

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *