Exotické vozy s logem Renault

Především díky stále většímu zájmu zákazníků o vozy s diamantem ve znaku ze zemí mimo evropský kontinent nabízí Renault modely, které jsou pro nás neznámé a více jsou na míru tamním trhům. V minulých létech bylo více než 50% produkce směřováno mimo Evropu a tyto trhy jsou pro značku stále důležitější. Například v Indii je Renault č. 1 ze všech evropských značek. Úspěchy tam nesklízí jen se stávající modelovou řadou, ale nabízí zde vozy, více či méně známé pod svým logem. Nejznámějším příkladem je například Duster. Ten sklízí úspěchy jako Renault nejen v Jižní Americe, ale také v Rusku, Indii a Maroku. Pojďme se však podívat na další takový případ, který tentokrát u nás nepotkáme ani pod značkou Renault, ani pod žádnou jinou.

Renault SCALA- alianční dítě

Že vám ten název nic neříká? Není se čemu divit. Tento vůz je určen jen a pouze pro indický trh a Jižní Koreu (nejedná se o tentýž model). Vůz pro Indický trh (viz. fotografie) je vlastně upravený Nissan Sunny/Latio (de facto sedan od modelu Micra).  V Indii se nabízí od roku 2012 a tvoří zástupce pro třídu malých vozů (automobilka jej označuje jako zástupce třídy subkompakt – stojí mezi segmentem A a B). Tento malý sedan, je nabízen jak s dieselovým agregátem 1.5 dCi 66kW/86k/200Nm a benzínovou 1.5 16V 73kW/99k/134Nm. K dispozici jsou pětistupňové manuální převodovky nebo bezstupňová X Tronic CVT skříň. Vůz se nabízí ve třech výbavových verzích. Mezi výbavové prvky patří například ABS+ESP, airbag, startování tlačítkem, automatická klimatizace, bezklíčkový vstup apod. Výroba probíhá v indickém Chennai.

Renault SCALA v Jižní Koreji

Tento sedan střední třídy, který se prodával například v Mexiku, Jižní Kolumbii, Egyptě a Jižní Koreji stojí na základě modelu Nissanu Sunny (také prodávaný na některých trzích jako Almera). Jeho výroba probíhala v továrně Renault-Samsung v jihokorejském Busanu. Motorově obsahoval benzínový motor o objemu 1.5 litrů a výkonu 66kW / (kod motoru QG15DE). Dále se montovala silnější verze s objemem 1.6 litrů a výkonem 88kW / 118 k (QG16DE). Výroba skončila v roce 2013 a aktuálně je model nahrazen novou generací SM3 / SM3 NEO, která je dvojčetem našeho Fluence.

Video recenze Renaultu Scala Indie:

V článku byly zveřejněny materiály serveru:

  • autocosmos.com
  • turbo.fr
  • El Carro Colombiano
  • The Hindu
  • Renault

 

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *