První březnový týden byl doslova plný horkých novinek. Podívali jsme se na čtvrtou generaci modelu Scénic, přešli jsme Mégane GT Estate (Grandtour) a řeč byla i o chystané fázi 2 pro populární Clio. Přesto to však nebylo všechno. Máme za sebou týden rekordů, novinek a ujetých kilometrů. Osobně jsme se zúčastnili tiskových dnů Mezinárodního autosalonu Ženeva 2016 a přinesli Vám víceméně online všechny podstatné novinky a dojmy. Přesuňme se na hlavní témata. Příjemné čtení přeje tým RN!
Scénic neplánovaně odhalen díky RN!
Hned z kraje týdne se náš blog postaral o poměrně velký rozruch. Podařilo se nám jako prvnímu médiu (na světě!) odhalit detailní fotografie nového Scénicu den před oficiální premiérou! Tento kousek na sebe nenechal dlouho čekat a naše snímky převzaly magazíny, například francouzské veřejnoprávní televize TF1 nebo leblogauto.com. Spoustu nových návštěvníků nám přišlo z různých diskusních fór z celého světa. V jednu chvíli zaznamenaly naše měřící aplikace návštěvnost téměř 700 uživatelů, což je na to, že se zaměřujeme na úzký okruh zájemců pozitivní číslo. Bylo zajímavé sledovat reakce vás, našich čtenářů, protože se zvedla obrovská vlna názorů a pochval na adresu designu nového rodinného MPV (Renault nás sám upozorňoval, abychom se v tomto případě vyhýbali označení crossover). Z dostupného press kitu jsme ihned po tiskové konferenci přinesli podstatné informace. U vystavených vozů jsme byli překvapeni kvalitou zpracování (jednalo se přitom o předprodukční prototypy vyrobené v Technocentru Renault, nikoliv na standardní lince), ta se vůči minulé generaci výrazně zlepšila. Pro posádku je vepředu místa dostatek, nezvykle mohutné prosklení je zárukou vzdušného interiéru, který i díky „espacovsky“ tvarované palubní desce působí útulně. Výsuvný šuplík místo běžného kastlíku známé například z Espace či Capturu a už tam se nám nesmírně líbil. Navíc do rodinného auta taková vychytávka prostě patří! Vzadu jsme však byli už trochu v rozpacích. Místa je mnohem méně než vpředu, sedíte výš, stolky alá držáky tabletu na sedačkách máte v úrovni kolen, takže jej někteří dlouháni nebudou moct ani otevřít. Zadní sedačky navíc už nejsou samostatné křesla, ale jedná se o standardní zadní lavici rozdělenou poměrem 1/3 a 2/3. Nepotěší poměrně krátká opěradla s nemožností dosatečně výsunout hlavovou opěrku. Je zcela evidentní, že místo vzadu bylo navrženo primárně pro děti. Renault si zde zcela zjevně nechává prostor pro model Grand, který dostane pádný argument i pro zákazníky, jenž hledají více místa už ve druhé řadě. Design nového Scenicu vás jednoduše uchvátí, není možné si jej nezamilovat. Odpustíte mu všechny prohřešky. Opět je to další z Renaultů, který velmi hraje na emoce. Nesmírně se nám líbily nové disky kol z lehké slitiny. Ty jsou v naprosto netypickém rozměru 20″. Hlavně pro české zákazníky je důležité, že dle našich informací budou k dispozici také rozměry menší a to:
205/60/R16
205/55/R17
225/50/R17
225/45/R18
Spolu s novým Scénicem jsme vytvořili anketu, kterou můžete vidět vpravo (pokud jste na mobilním zobrazení, tak klikněte na hamburger menu a anketa je v něm). Na nového Scénica se ohromně těšíme! Podíváme-li se na konkurenci, tak Scénic opět vybočuje z řady. Ostatní vozy neurazí, nenadchnou, VW Touran nám pak přijde vyloženě nudný. Bez emocí, bez šarmu.. Škoda, protože jinak je to moc povedený vůz. Scenic je zkrátka vzhledově nezaměnitelný a především ženy jej budou milovat.
Rozsáhlou fotogalerii z ženevského Palexpa, kde se autosalon koná najdete zde. Co je zajímavé a stojí za zmínění je, že Renault představil nový Scénic, Mégane GT (o něm nebyla na tiskovce žádná zmínka a pro veřejnost je vůz uzavřen – nemožnost si jej vyzkoušet) více než tři čtvrtě roku před zahájením prodejů. To by se mělo uskutečnit před koncem letošního roku. Do té doby se budou dolaďovat poslední detaily a chystat výrobní linky.
ZOE v limitce
Co se nám nesmírně líbí a mrzí nás, že zatím uniká našemu testu je elektromobil ZOE. Tato evropská jednička v prodejích elektromobilů se dočkala luxusnější verze – Swiss edition. Kvalitní na dotek příjemná kůže, autoradio BOSE, vyhřívané sedačky. Nám se tohle líbí a dáváme palec nahoru! Za loňský rok se prodalo 18 tisíc kusů tohoto modelu, což už je poměrně vysoké číslo.
S chválou pokračujeme i nadále, protože s počátkem nového měsíce se nám dostávají údaje z Renaultu a Svazu dovozců automobilů o prodejích za měsíc zpět. Letošní únor byl velmi dobrý. Překonal leden o 288 vozů. Mezi TOP3 nejprodávanější modely patří CLIO (191 ks), Captur (ten z lednových 54 kusů poskočil na 181 kusů!!) a trojku drží další z řady crossoverů Kadjar, který po vlažném rozjezdu začíná nabírat na síle (113 ks). Kompletní databázi prodejů si můžete stáhnout zde.
Na závěr týdne jsme přinesli podstatnou informaci pro fanoušky značky! Dlouho očekávaná fáze 2 (facelift) modelu Clio se blíží! RN se dostal ke snímkům z továrny, kde se testují nové verze a přinesli jsme prostřednictvím stránky wordlscoop fotku nového světlometu. Ten obsahuje integrovaný LED pásek a trojici tubusů na světla. Pravděpodobně se jedná o tubusy na LED světlomety. Přikládáme grafiku kreslíře Cliomax.
FOTKA TÝDNE
Prostor fotografie týdne věnujeme prvnímu majiteli nového Mégane GT v Česku! Foto nám zaslal Auto Pokorný z Brna. Majiteli blahopřejeme a přejeme mnoho šťastných ujetých kilometrů! Pokud máte zajímavou fotografii, můžete nám ji nasdílet na náš facebook nebo poslat na redakce/zavinac/rnews.cz.