Co si budeme povídat, zná to téměř každý, kdo vlastní Renault. Čas od času se najdou lidé, kteří vás zastaví, že se jim váš vůz líbí (a nemyslíme zrovna ty, co jej chtějí odcizit). Design renaultů má schopnost přitahovat pozornost. Majitelé Renaultů jsou také čas od času konfrontováni s názory „hospodských odborníků“ či všudypřítomných chytrolínů (keyboard heroes) v internetových diskuzích. Jeden by nabyl dojmu, že většina z nich pracuje jako šéfvývojáři u německých či japonských značek.
Bohužel kolem naší oblíbené značky s diamantem ve znaku stále žije spousty klišé a „zaručeně“ pravdivých historek ve kterých „brácha strejdy vaší tety z třetího kolene slyšel známého, který měl známého, a jeho bratr si koupil Renaulta a zažil všechny poruchy, které mohou nastat, a dokonce i ty, které nastat nemohou“. Pokud jste čerstvý majitel vozidla s diamantem ve znaku, dáte se do vášnivé diskuze. Pokud už jezdíte několikátou generací, s úsměvem v koutku zakroutíte hlavou, protože víte své. Pojďme si posvítit na deset takových klišé, na které už opravdu nemáme sílu reagovat…
10) To si nikdy nekoupím, je to Francouz!
RN: Ano, a proto i ostatní výrobci z Japonska a Německa mívají svolávací akce pro miliony kusů. A proto německý Mercedes-Benz nakupuje u Renaultu motory a vyvíjejí společné vozy.
9) Ale.. Má to drahé náhradní díly, raději si koupím tuzemské auto.
RN: Před 30ti lety, kdy nefungoval internet a volný trh, by to možná byla pravda. Ceny většiny náhradních dílů v autorizovaných servisech jsou srovnatelné někdy i výhodnější než u konkurence. Navíc pro vozy starší 5 let Renault poskytuje program Servis 5+, kdy na díly i práci poskytuje 20 % slevu.
8) Elektronika je porouchaná, už když auto vyjede z továrny.
RN: Renault si zažil své v době Laguny II (2001), kdy se snažil být průkopníkem moderních technologií a konkurenci výbavou vytřel na spoustu let zrak. Ne vše se však povedlo na 100% a od té doby se šíří toto klišé. O tom, že nic není tak horké, jak se zdá, svědčí i to, že tyto vozy dodnes jezdí. Co podcenili francouzští inženýři, obvykle vyřešily zlaté české ručičky. Navíc Renault šel do sebe a už při faceliftu Laguny II, či Megana II veškerá slabá místa vyřešil. Faceliftovaná Laguna II (2005) byla ve své době jedním z nejspolehlivějších vozů své třídy. A co se týče modelů z poslední dekády? Kompletní elektrika je vyvinutá Siemensem (dnes Continentalem). Cože? Německá elektronika? Ta se přece podle internetových diskutérů porouchat nemůže! Praxe ukazuje, že Renaulty za posledních deset let fungují naprosto spolehlivě, a když už se něco řeší, tak leda drobnosti.
7) Renaulty? Ty jsou známé svou nespolehlivostí a vysokou poruchovostí.
RN: To byla pravda v době Laguny II první fáze. Renault si však napravil reputaci a už v rámci faceliftu vyvinul Lagunu II (2005 -07) prakticky znovu. Stejná zůstala možná tak karoserie, ale konkrétně elektrika je zcela jiná vč. všech řídících jednotek a kompletně přepracovaných motorů (až na nešťastné 2.2dCi). Konstrukcí palubní sítě má Laguna II hodně blízko k jednomu z nejspolehlivějších Renaultů – Laguně III (2007 – 2015).
6) Renaulty jsou měkké jako obývákové sedačky! To má do sportovního charakteru daleko!
RN: To chápeme, vždyť vzorem pro pohodlné cestování je přece tvrdý a prkenný podvozek s volantem poskytujícím tolik zpětné vazby, že když dojedete do cíle dlouhé štreky, máte ruce jako pacient trpící Parkinsonem. Renaulty byly odjakživa vozy určené na pohodlné zdolávání velkých porcí kilometrů, kdo chce sportovat, přesto jej Renault nevyhání, může sáhnout po modelech s přídomkem GT či ultimativnější R.S..
5) Pádla pro řazení musí být umístěna na volantu!
RN: Ano, a proto jsou u většiny supersportů umístěné pevně na sloupku, protože jedině tak je možné se rychle zorientovat v pádlech i s vytočeným volantem.
4) Vždyť to ani nemá velký kufr!
RN: To je fakt. Co kdybychom potřebovali zítra převézt novou pračku, každý druhý den stěhovat na chalupu almaru nebo cement na stavbu.
3) Ty motory, ty jsou nejhorší, co se vyrábí. Už z fabriky snad chodí zadřené a s vadným turbem.
RN: A proto se montují do Nissanu, Infiniti, Mercedes Benz, Smart a Dacie. V posledních deseti letech nepamatuje Renault žádnou aféru stran spolehlivosti motorů (žádné ucpané filtry pevných částic, žádné stržené unašeče olejových čerpadel, žádné praskající hlavy, žádné kolabující vstřikovače, či snad vyviklané vstřikovače, žádné vytahané řetězy, žádné předčasně umírající dvouhmotové setrvačníky, zkrátka nic z poruch, které zas a znova trápily třeba VW). Motory Renaultu v poslední dekádě jsou dnes už doslova legendy spolehlivosti, tichého a kultivovaného chodu: 2.0dCi, 1.6dCi, 1.5dCi, prakticky všechny benzínové TCe.
2) Známý kamaráda měl Renaulta a hrozně na něj nadával! Byl častěji v servisu než na silnici.
RN: Zvláštní, vždyť tetička bratrance od sousedovy tchýně říkala toto o svém německém voze!
1) Vždyť to má pi** na kapotě! Znáš ten vtip, Audi vymyslelo pohon čtyř kol a dalo si jej do znaku. Renault nevymyslel nic a dal si to též do znaku…
RN: Po chvilce mlčení a přemýšlení nás nenapadá nic kloudného, co bychom na toto řekli. Asi vydáme encyklopedii všech Renaultích patentů a inovací, které navždy změnily automobilový svět a budeme ji rozdávat.
A když už jsme u toho našeho krásného znaku, tak tady malý příspěvek pro rozšíření obzorů:
Hezký a klidný den přeje RNews.cz ;-).
To je pravda, ale nezmínili jste se o spotřebě. Jsem vlastníkem modelu megane 1.6 grantour z roku 2008 po facelitu.průměr mám 6 litrů, to opravdu nejezdím 50/90 km/h, a na dálnici každý frajer se svou tdi octávií vidí je moje záda, pokud to není červená tdi 4×4. Za mě to jsou jedny z nejpeších aut. Naše rodina používá renaulty už 21 let a za tu dobu jme vystřídali 8 modelů včetně dacia sandero a 4 z nich nám slouží do teď. Palec nahoru renault.
No to je jasnýýý,tý šestnáctce přece nemůže jen tak něco stačit…Vtip bude asi v tom že jedinej kdo na tý dálnici závodí jsi ty,ostatní to maj v…diamantu…
Hoši tady je sranda,sem asi začnu chodit častěji. 😀
Máme 1.6 Scenic a až na rozvody a podvozek v cajku. Dovoz z Rakouska. Na ten podvozek asi trpí. Uhnilý zadní nosník, který nese jen zlehka výfuk a brzdové trubičky. Jinak je tam k ničemu. Puknul zadní tlumič výfuku a hnijí spodní kryty a prahy. Jinak po motorové stránce je bezva. Natře i mojí 1.9 tdi úplně s přehledem. Spotřeba průměr 6.5 litrů. Mě jen nevyhovují pedály. Asi je někdo upravil pro ženskou nohu.
Auto je ako z papieru jeden tukes a polka auta v p.ci
no tak to pozor já převrátil svoji lagunu i 1.9 dti 2x přes střechu a přežilo vše až na převodovku která se kousnula a cvaknul jsem dvě kola no a střecha jen škrábnutá 😉
A proto jsou to auta, která patří svou bezpečností mezi špičku, viď? Proto je L2 první auto na světě ve své třídě, které s přehledem splnilo plný počet hvězdiček v NCAPu, viď? Podívej se na YT, co L2 všechno snese. V O1/2 by z vás byl jen mastnej škvarek.
Pri nehode nemá ostať auto bez škrabanca, ale má ochrániť posádku, aby došlo k minimálnym/žiadnym zraneniam. Od toho sú deformačné zóny. Kúp si staré Volvo, ktoré nehodu prežije s minimálnymi deformáciami a to, že sa po nehode budeš mať problém zostaviť, máš zaručené.
Mám Lagunu II (2002) a i autorizovaný prodejce se divil,že mi ještě jezdí. Ano,odešlo mi turbo a teď mi pravděpodobně odešlo i těsnění pod hlavou,ale zanedlouho to dá 200 000 km. Když jsem byl v servisu,tak jsem měnil brzdy nebo základní věci opotřebované provozem.
To je fakt nálož, když jsem s 1,6 ie Oplem Vectrou natočil 250.000 bez jiné opravy než výměny spotřebních dílů (desky, kotouče, konce výfuku), a ještě šla chuděra dál do služby, tak to musí být ta Laguna s těmi necelými dvěstětisíci, sešrotovaným turbem a podfouknutou hlavou úplný poklad 😀
Ještě nedávno jsem jezdíval s Lagunou II 1,9 dCi, rv 2001 s nájezdem pres 355 tisíc. Do teď jezdí a bez nejmenšího problému. Jediná věc co ji během toho nájezdu vyřadila z provozu byl vypadnutý egr, který mi v servise špatně dotáhli.
„Veškerá slabá místa“
Problem Renaultu je hromada modifikaci jednoho modelu. Beda kdyz shanite nahradni dil na starsi kus. Me u R 19 praskly prvni den dovolene torzni tyce. Dovolenou jsme odhopsali a dva mesice pak stalo auto v servisu. Sehnali jenom jednu tyc. Nakonec se musela vymenit cela zadni naprava a rychle jsem se auta zbavil. Uz jsem k nemu nemel duveru. Po x letech jsem koupil uplne noveho Renaulta. Tak jsem zvedav, zda opravdu vydrzi.
Já mám Lagunu II, 2003, 1.9.Dci, mám teď 200K a auto funguje vesele dál. 🙂
Moje Laguna 2 (2001, 1.9dCi 88kW, Initiale Paris) má nakrouceno už 350 000km a stále šlape úžasně. Ano starám se o ni, ale rozhodně ne stylem nový motor každý rok. Motor je na voze kompletně původní a turbo teprve druhé. Stran elektroniky funguje vůz taky 100%, dokonce vč. snímače tlaku kol nebo handsfree karty.
k bodu c. 1 by som povedal co hovorieva jeden moj kamarat, velky zastanca renaultu. ak ma renault na kapote to co vymyslel (nic), tak preco to ma mitsubishi na kapote 3krat? 😀
Dobrý den mám Renault 1.8(88kw)motorově v pořádku jen měnim každý rok zadní silenbloky(to že mi nerozmrazuje zadní okno a nejde zadní stěrač jsem si zvyknul)
Na hlášku č. 1 vždycky říkám: To víš, pí*a na kapotě potřebuje čůr*ka za volant a na to zase nikdo neví, jak reagovat 😉
Ja na to odpovedam ze cikulka je pre chlapov … Keby si bol chlap tak mas tiez . 🙂
Navíc si sáhneš kdy chceš
Dočetl jsem to k „kdy se snažil být průkopníkem moderních technologií a konkurenci vytřel na spoustu let zrak“,potom jsem musel v záchvatu smíchu přestat.K další četbě jsem se už neodvážil…
To bude tím, že o Renaultu nevíte zhola nic. Někdy by stačilo si něco přečíst, než člověk plácne hloupost a bude za hlupáka.
ondras.. od roku 2003 ma renault namiesto kluca kartu. Ake ine auto v podobnej kategorii to malo? Opel? Ford? Honda? nebodaj VW? ani jedno..
Ano, má sice kartu, ale jak ta karta vypadá po půl roce používání ??? Hnusnej poškrábanej odřenej omakanej kus plastu… No s tím je radost se chlubit…
A klíč vypadá jak asi😂
Nene, už 2001… A dokonce s funkcí bezkontaktního vstupu…
Taky by mě zajímalo čím konkurenci vytřeli zrak 🙂
Já idiot si kdysi pritahl Lagunu II protoze se mi proste libila. Tvl, to byla kasička, když jsem jí přitáhl, měla nalítáno 40tkm. A zacalo to hned asi po14 dnech.. prestali fungovat sterace (vymenily celou pojistkovou skrin za 17000,-) . Mesic na to nastartuju auto a vetraky topeni sli jen na plny bomby a nesli ztlumit, opet vymena jednotky za cca 25000,- a za dalsi cca mesic padly kompet budiky a to uz jsem nevydychal a okamzite letela z baraku.
Jinak do dnesniho dne mam prvni auto co jsem si dovezl.. Seat Alhambra rocnik 2002 85kw a dneska to auto ma nalitano 445tkm a ne a ne lehnout 🙂 Pouzivam ho uz jen jako pracovni na bordel, ale vypada to ze je neznicitelny. Vlastne se da rict, ze tohle auto mi postavilo barak :,)
Bracha si koupil espace po faceliftu a jeste jsem nezazil, aby autu po 70tkm praskly pruziny u tlumicu…
Fakt 40 tkm? Nebylo to spíš 440 tkm? 😀
Kámoš má Šundae i30 a praskla mu pružina na 55000 km 😀
Renault má výhodu, když jsou svolávací akce. Moc aut se neprodá, tak se ani moc nesvolává. Asi proto je Renault třetím (za VW a Fordem), nebo druhým (za VW) v prodejích.
To je zajímavé je druhý v prodeji aut v ČR Ty Šmudlo. Nevlastním jej, ale kdysi jsem měl Renault 19 a SUPER. VW jezdí F1? Atd……..
Fíša
Ten kosočtverec ve znaku je Routa, neboli Makle. Pradávný symbol bohatství, úspěchu a prosperity. Kdo nevěří ať běží na zámek Sychrov. Jeho majitelé – kníže Rohan s rodinou – jej mají ve znaku stovky let…tak asi tak 🙂
K bodu 1 bych měl? Kdyby pan Louise Renault v roce 1899 věděl, jak a kam se bude vyvíjet mentalita lidí ve 21. století, určitě by zvolil do znaku něco jiného 😉
K bodu 3? … A co je tedy ještě pořád drží na trhu s auty, dodávkami, náklaďáky, kamiony, autobusy… ???
K bodu 7? … Jen od těch co pamatují 1. květen 1994 kritika oprávněná!
Keď ste písali o tom, kam všade ide motor z Renaultu, zabudli ste na legendu a to mitsubishi, osobne mam Carismu 1,9td F8QT mam 505tis km a mam všetkých ťažko na háku. Môj vstrekovač stoji 20€ nie ako VW za 250-450€ aj to repas… Turbo pôvodne, prevodovka, mením akurát tak olej a filtre. Jedine co mi dalo zabrať bolo čerpadlo Lucas (-: to už nieje pôvodné…
Taky nevím co lidi mají proti Renaultům, já měl Megana a jak posloužil při cestách přes celou Evropu. Nejhorší věc co mě potkala, byla nefunkční klimatizace při cestě z Bulharska do ČR..určitě si dokážete představit ty propocený trenky 😀
Hoši, je to o kusu, když si koupíš starou mr.ku, tak nevíš kdo s tím jedil a jak zacházel. Kup nové auto a srovnávej…. To máš jako s babou, taky nevíš kolik má natočeno a kdy se na tebe nas.re.
Cus Renalťáci.
Mám Vel satis 2002 2,2dci naj. 150tkm naprosto bez problémové auto. Celý 14let řeším jen provozní věci.
Tvrdost a reakce mě překvapila u Espace IV na 245kách na MPV krásně sedí, a s přehuštěným zadkem se krásně klouže do zatáčky.
Ale musel jsem vyhodit vodníka a dát tam obyčejný alternátor.
Ten se nepoved
Je docela legrace pozorovat kousky Sharan klonu na parkovišti jak krásně kvetou.
Učiněná zahrada 🙂
S trojkovým Espace je nemá smysl srovnávat, ten je z laminátu.
U 4kovýho jediný místo koroze byla hrana střechy asi 1cm.
Ja mám Megan II Grandtour, 345 000 km
1x menené čelné sklo, 1x menené kotúče, 3x menené platničky, 1x menené rozvody, 1x menené gulové čapy, pri 320000 odisla trubička na prepad nafty,
vymena oleja a filtra každých 20000km + filter vzduchu a pri každých 40000 vymena kabinový filter a palivový filter
vlastnim uz pateho renaulta mel jsem clio 1 skvela hracka potom megana 1 skvely auto to sami potom 2 jednickovi laguny super jizda snema a spolehlivost skvela a ted mam to nejlepsi co jsem mohl mit lagunu 3 auto bez chyby skvela na dalky i na popojizdky mala spotreba dobrej vykon bezpeci 5 hvezdicek pohodli za me taky 5 hvezdicek vozim v nem rodinu me dite ji zboznuje klima maka jak ma renault je proste auto pro rodinu ale i na rally i ve formuli 1 je dobrej proc protoze to umi spoustu let delat spravne a taky pro to od nich kupujou motory velke znacky jako mercedes nisan a volvo vi proc to je ode me vsechno za renaultaky zdar
Zdravím
Co ta brožura? Už je vydána? Kdysi se mi dostala do rukou jedna k 100letum, nebylo by něco aktuálního?! Osobně mě dostalo že svíčky vymyslel Renault a do té doby se používaly hořáky.
Megan 2 1,5 DCI nalitano 480 000 a spotreba 3,7-3,9. I kdyby byla potreba nejaka vetsi oprava,tak si na ni to auto uz davno vydelalo. Chce to jen menit olej po 10 000 a davat aditiva. Hold mame horsi naftu,nez na jihu. Tam problemy se vstriky a turby neznaji.
Mal som Megane I Hatchback 2.0i Benzín. Najazdil som na ňom 160 tis km, po tom som ho predal.
Pravidelný bežný servis, výmena oleja 1 krát za rok, rozvody pri 100 tis. Absolutne bez problémov.
Potom Megane II 1.9 DCI 96kW Sedan. 130 tis km.
Pravidelný bežný servis, výmena oleja 1 krát za rok, rozvody pri 100 tis. Tak isto bez problémov, skvelá spotreba. Vymenil som ho za Megane IV GT benzín Grand Tour (4 mesiace). Skvelé auto. Verím, že budem spokojný tak, ako s predošlými.
Měl jsem R19 (moje první auto) – spolehlivost skvělá, akorát to sežrala rez
Do teď mám Lagunu I ph2 1.6 16V a má najeto 392000 – stále ok, jen motor už má méně síly
A teď mám Lagunu III a zatím taky spokojenost.
Akorát se mi nelíbí co píšou na foru o Talismanu – ten se prý moc nepovedl na to že to má být top od Renaultu
K tomu kosočtverci na kapotě – jenom silná osobnost si může dovolit jedit autem, označeným diamantem tohoto tvaru 😉
V rodině jsme měli Lagunu 1 2.0 benzin,při 260 tis. sla do sveta protože se otec zakoukal do LII 1.9dci 88kw 2004 ( poruchová verze prej😏) má tam 417 tis najeto a ani neměnil spojku ani turbo a pořad jezdí pěkně. Já si udělal řidičak a za pár let investoval do LIII 2.0 dci 2011. Už mam 284 tis a žadná investice mě nepotkala krom rozvodu,oleje, destiček, a přední kuláky a tyčky řízení, a v servise se hrozně divily i na stk v jakým je to stavu a že při tolika km u renaultu se až teprve ted začali klepat kuláky. Taak opravdu na renat nemohu nadávat 😊 a navíc jsem jej jestě ke všemu koupil z AAA auto 😂😂.
Mal som renalt scenic 1.5 dci odysiel mi aj vstrek aj tesneenie pod hlavou pri cca 150 tis km…
inak sa auto dozilo 300 tis km
Takze nech v clanku nepisu ze ovstrekoch a prasknutych hlavach u tohto motora nepocut.
Nehovoriac o renaultoch s palivovym crpadlom delphy kde pri 200 tis odchadzalo cerpadlo a vstreky oprava cez 3500e
Keď mi v roku 2003 ukradli Škodu, kúpil som L II, 1,9 dci. r. 2004. Po kúpe som čítal na internete názory odborníkov. Zostal som zdesený a bál som sa výjsť s autom na cestu. Teraz má 210 000 km. Spotreba 5,8. Výmena oleja po 15000. Druhý krát vymenené rozvody. Pred stk. zadné brzdy. Žiadna hrdza. Niekto písal ako vyzerá karta. Moja je ako nová, ale ak by som s ňou brúsil betón, tiež by bola zničená. Auto spoľahlivé, pohodlné, sedadlá ako v obývačke. Do Chorvátska dve krátke prestávky na kávu a po príjazde nie som polámaný a hneď utekám do vody sa okúpať. Níč som nemusel riešiť s hororových príspevkov o Lagune. Som rád, že sa nič nepotvrdilo. Momentálne mám aj Megana coupe r. 2010. Pred mesiacom som kúpil novú Octaviu, ale Lagunku si nechám. Lepšie auto som zatial nemal. ( Octavka je naše 9 auto ).
A názory “ odborníkov“ na renault a na znak ? Bojovali sme za slobodu – každý má právo na názor, ale mal by byť podopretý nejakými vlastnými skúsenosťami. Iste sa môže pokaziť všetko, ale kritizovať apriori a urážať môže iba slabomyselný. Nie som žiadny odborník ani autičkár. Auto potrebujem k životu, ale už som musel prispieť do diskusie. Každému sa páči niečo iné, ale nebudem kritizovať susedovú manželku iba preto, že nie je môj typ, ( jej manželovi sa iste páči) alebo v horšom na ňu jednoduchu nemám.
Majitélé kvalitních něměckých vozů budďte rádi za tu spoustu hlupáků,
co jezdí auty na F.
Kdyby byli všichni tak geniální jako vy, tak budou ty auta z germánie přece mnohem dražší, to je logický.
To, že po servisech jich stojí kvanta, můžete klidně přehlížet 🙂
Nebo mrkněte na parkoviště zaměstnanců Škody.
No, tak treba to druhe 1,2 TCe byl dobry pruser.
Prvni 1,5 dCi sice uz davno, ale taky pekny pruser.
Manualni prevodovky se renault snad nenauci delat nikdy (ted ten novy sestikvalt je pry uz docela dobry, ale petikvalt u 1,0 TCe pry opet tragedie, musim vyzkouset).
Jasne, ty narky na elektriku jsou trochu pase. Celkove mi to vlastne prijde technicky docela v poradku, spis interier (kvalita zpracovani, ergonomicke preslapy ala umisteni tlacitek a pod.), nebo infotainment jsou proste oproti konkurenci trochu pozadu (zalezi s cim clovek srovnava, oproti dacii ne 🙂 ).
Mame v rodine dva Renaulty rozdilnych generaci a jsme vcelku spokojeni, i kdyz desetilete clio uz se sype docela statecne, mensi veci, ale porad neco.
První DCI měly leda tak choulostivé čerpadlo a vstriky delphi, ale pokud aditivujes naftu drží. Mam ho ve svým autě a mám najeto dávno přez 500 tisíc. Průser byly 78 kw verze co se týče motoru. Proto ho taky rencek dělal jen dva roky a ani vstriky Siemens mu nepomohly.
Nehodlám hájit ani Renault nebo jiné značky. První auto jsem měl Opel Vectra B kombi 1,6 16V. Dobře bylo. Později jsem pořídil Lagunu I 1,6 16V. Rozdíl byl obrovský v komfortu sedaček. Jízda byla příjemně měkká. Za 9 let jsem dělal standartní opravy, olej, rozvody, destičky, stabíky. Pak jsem ji nerad prodal s najetými 218tis. Ale bylo potřeba větší auto pro rodinu. Teď máme druhý rok Espace IV 2,0 benzín 2003. Majitel byl trochu flink. Tak pár oprav bylo hned, lambda, rozvody, kotouče, stabíky, olej v převodovce. Ale teď už jezdí parádně. Spotřeba je vyšší. Ale s tím jsem počítal pro koupi. Auto opravdu pohodlné. Vozí rodinu, ale třeba pravidelně zatím i 400kg materiálu na barák. A to v kufru. 3m tyče se zavřenými dveřmi pohoda. Doufám že bude držet při moji údržbě ještě pár let. A pak opět přijde asi Renault. Hodně je ale pořád o majiteli před vámi co s autem dělal. A ne jen u Renaultu ale všech značce. Zanedbaná údržba zničí i ten slavný koncern.
Jako článek hezkej. Ale autorovi chybí alespoň základní kritické uvažování. A když už tvrdí něco o spolehlivosti, bylo by fajn to podpořit tvrdými daty.
Díly na Renault jsou neskutečně drahé 😂, viz mé poslední nakoupené díly v autorizáku, číslo dílu 7701070623 – cena 67 ,- Kč bez DPH (tento díl je strašně předražený, přitom je to taková blbost, kdo měl už několik Renaultů a něco na nich sám dělal, tak ví, je to všude). Zvuková izolace kapoty číslo 658400010R – cena 1617 ,- Kč bez DPH. Naproti tomu Škoda Octavia III zvuková izolace kapoty číslo 5E0 863 831 – cena 748 Kč s DPH 😂, díl který je dodáván i s příchytkami + 3x větší. Najděte si jak to vypadá a posuďte sami. Obě vozidla vlastním, a proti Renaultu nemám nic, ale říkat, že ceny jsou stejné jako u ostatních zkrátka není pravda. Grand Scenic III vs Octavia 3, oba vozy 2016.