LED mlhovky pro Renaulty (2016+)

Proč svítí halogenové mlhovky u Megana IV tak mizerně? 

Od počátku jsme u našeho Megana IV Grandcoupe řešili mizerný výkon standardních halogenových mlhovek. U některých modelů se cca od roku 2018 začaly objevovat LED varianty těchto mlhovek, věděl jsem, že výměna bude nevyhnutelná. Z Laguny III jsem zvyklý na naprosto špičkové mlhovky. Svítí tak, že můžete klidně vypnout bixenony a jet jen podle mlhovek. Bližší pohled na světelnou techniku prozrazuje nepochopitelné selhání u Megana IV. Zatímco Laguna III používá žárovky H11 o výkonu 55W, v Meganu IV naleznete H16 o směšném výkonu 19W!!! To není ani polovina toho co nabízí Laguna.

Honba za co nejnižším CO2? 

Není se potom čemu divit, že z poza volantu u Megana s LED Pure Vision světlomety jednoduše nepoznáte zda máte mlhovky zapnuté či ne. Platí to kromě Megana i pro Talismana, Scenica, Kadjara co jsem měl v testu. Když světla zhasnete a přitáhnete se k volantu, vidíte, že mlhovky tvoří výrazně žlutý pás tak metr/metr a půl před autem. Dál už dosvítí jen pár slabých, rozptýlených paprsků. Tohle opravdu nemá šanci silné LED světla přesvítit a dokonce to nijak nepomůže ani v mlze kde je výrazně žluté světlo jinak žádoucí. Neumím si vysvětlit důvod proč ve vývoji Renaultu rozhodli použít tak slabé žárovky s výkonem pouhých 19W, které se chovají spíše jako parodie na mlhovky. Jediné zdůvodnění, které se mi jeví alespoň trochu logicky jsou emise. Výrobci hledají prostor jak ušetřit kdejaký gram hmotnosti, snaží se optimalizovat aerodynamiku (i Dacie Duster dostala od roku 2020 kvůli emisím zakrytovaný podvozek) a snižovat spotřebu jednotlivých elektrických systémů. Je nesporné, že 19W žárovka bude mít nižší spotřebu než pořádná 55W lampa.

Naštěstí existuje originální řešení!

Kdo stejně jako já jezdí rád v noci, toho světelná technika ve vozidle velmi zajímá. Světlomety LED Pure Vision u Megana/Talismana/Espace/Koleosu pocházejí z dílny Valea a jejich světelný výkon je jedním slovem vynikající. LED světla nejnovější konkurence dnes už umí nabídnout lepší výkony včetně funkcí jako Matrix LED apod., důležité však je, že tyto Valea co montují výše zmíněné Renaulty rozhodně i dnešním okem patří mezi to lepší co se na trhu nabízí. Zajímavostí je, že svítí dokonce lépe než světlomety od Helly nabízené u dvojice Kadjar/Scenic. Liší se u nich jak použitá LED technika, tak řešení optiky. Ale o tom zase až jindy.

Jak zmiňuji výše, Renault u některých modelů po roce 2018 nabízí LED mlhovky, nejčastěji byly k vidění u Koleosu či Talismanu, po faceliftu i u Kadjara. U Megana jsem je osobně ještě neviděl, nevylučuji však, že se u některých kusů rovněž objevily. Bylo tedy otázkou času než originální LED mlhovky pořídím. Tato chvíle nyní nastala.

Co je potřeba koupit? 

Stačí sehnat díly s těmito kódy:

261509314R – pravá
261556200R – levá

Ověřená kompatibilita je:

Megane IV – všechny karosářské verze
Talisman
Kadjar
Scenic IV
Koleos II
Clio IV
Captur I ph2
Duster II

LED mlhovky jsou zaměnitelné stylem plug and play. Jednoduše vyšroubujete stávající, našroubujete nové, připojíte konektor a hotovo. Nevýhodou je, že u některých modelů je nutné demontovat nárazník. V případě zmíněného Meganu IV je však výměna snadná – ve spodní části nárazníku se nachází dvířka pro výměnu žárovky v mlhovce. Dvířka jsou dostatečně velká, aby jste jimi prostrčili ruku i s nejmenší račnou co se vyrábí – opatřenou bitem o velikosti 7.  Dvířky následně prostrčíte i celou mlhovku. Za hodinku tedy máte hotové obě strany a výsledek stojí rozhodně za to.

Z LED mlhovek nebudete mít ohromnou radost jen vy, ale rovněž všichni ekoteroristé ve vašem okolí. LED mlhovka má totiž spotřebu pouze 8W, tedy vypustíte „mnohem méně“ emisí CO2 než s původními halogeny. 🙂 LED však mají násobně vyšší efektivitu, takže při nižší spotřebě svítí mnohem lépe.

Jak svítí LEDky? 

Mrkněte se do této galerie, u fotografií najde popisky co za světla svítí. Všechny fotky byly vyfoceny v manuálním nastavení foťáku. Tedy manuální čas, ISO i vyvážení bílé, aby byla intenzita jednotlivých světel vzájemně porovnatelná. Reálně tedy svítí světla daleko intenzivněji a běleji, chtěl jsem však docílit toho, aby na fotce nebyla přepálené místa.

BONUS: Cornering – přísvit do zatáček

Přísvit do zatáček je funkce, kterou náš Grandcoupe přes fakt, že jde o vůz v plné výbavě Intens se všemi příplatky kromě šíbru a kůže měl z výroby deaktivovanou. Obvykle si tyto vychytávky diagnostikou vždy zapínám, tady jsem to neudělal. Svit halogenových mlhovek by kazil hi-tech dojem z moderní LED světelné techniky přídě a ke všemu by to skrze jejich mizerný výkon vůbec ničemu nepomohlo.

Po výměně za LED mlhovky jsem tuto funkci konečně mohl aktivovat. Funguje takto:

  • při rychlosti do 40kmh aktivuje mlhovky ve směru kterým otočíte volant
  • při zpátečce rozsvítí mlhovky, abyste měli lepší přehled o okolí
  • v rychlostech do 40kmh aktivuje přísvit i když máte volant rovně, ale zapnete blinkr

5 thoughts on “LED mlhovky pro Renaulty (2016+)

    1. Nene, neumí. Laguny 3 však mají něco mnohem lepšího – natáčecí bixenony. Zatímco přísvit do zatáčky mlhovkou je taková spíše legrácka, která sice pomůže, ale reálně se využije jen při popojíždění po parkovišti, tak natáčecí bixenony jsou geniální věc, která efektivně pomáhá při jízdě po okreskách.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *