Týden RN 4

Je tady (bohužel) pondělí a s ním další přehled aktualit, o kterých jsme psali minulý týden. A že to byl týden plný zajímavosti! Ještě než se pustíte do práce, udělejte si na chvíli čas dejte se do našeho souhrnu, aby vám žádná důležitá informace ze světa Renault neunikla. Příjemné čtení.

Mégane zná svou cenu! Aspoň tu úvodní

Hned pondělí začalo pěkně zostra. Český importér se rozhodl vyjít konečně s pravdou ven a odhalit ceny nového Mégane. Polské vedení nakonec svolilo přijít se zajímavou a konkurenceschopnou nabídkou. Prvních 120 kusů dodaných majitelům v Česku bude opatřeno mixem zajímavé výbavy, patřící do ní mimo jiné například LED denní světla Edge Light, automatická klima, handsfree karta aj. K výběru jsou dva motory. Benzínová dvanáctistovka s výkonem 100 koní dostala cenovku 399 900,- Kč a silnější naftová dCi 110 stojí 444 900,- Kč. Zájemci mohou vybírat ze čtyř odstínu barev –  Šedá Platine, Černá Etoile, Modrá Cosmos a Červená Flamme.

Například u Auto Pokorný v Brně už na nového Mégane natrefíte. Foto: Auto Pokorný
Například u Auto Pokorný v Brně už na nového Mégane natrefíte.
Foto: Auto Pokorný

Dlouhodobě očekávaná chvíle nastala zkraje týdne. Renault se rozhodl odhalit koncept chystaného produkčního vozu znovuzrozené automobilky Alpine. Tak jak jsme předpokládali, koncepční vůz skutečně vychází z grafiky zaslané na patentový úřad. Pod kapotou se ukrývá očekávaná benzínová novinka o objemu 1.8. litrů. Nejenom díky ní a také celkové váze pod jednu tunu zvládne vůz 0 – 100 km/h za úžasných 4,5 sekundy! Renault tvrdí, že hotový vůz bude rovnou do roka, a proto jsme nesmírně napjatí jestli se tento časový harmonogram podaří splnit a hlavně se už teď nemůžeme dočkat na setkání s první novodobou Alpinkou.

re22_56c333b5434a5

Z diskuzí s vámi, našimi čtenáři, víme, že máte rádi kombíky. Jeden takový nám Renault začal odhalovat v půlce minulého týdne. Nový Mégane Grandtour bude mít svou premiéru letos v Ženevě (kam vám rozhodně doporučujeme zajet, protože to je naprostým zážitkem) spolu s novým Scénicem. Co je ale důležitější než zde psát o chystaném Mégane Grandtour je, že právě dnes (v pondělí) bude probíhat jeho novinářská prezentace. Nevíme jak vy, ale my se rozhodně na něj těšíme. Podle našich informací nabídne skutečně velkorysé prostory. Pokud nás sledujete na sociální síti Facebook,  na tlačítku „TO SE MI LÍBÍ„, které se nachází vedle možnosti „kontaktujte nás“ klikněte na možnost „upozornění – vše zapnuté„. A budete mít přehled o všech horkých novinkách, které vydáme.

Zajímavá zpráva přišla z tiskového oddělení francouzského Renaultu. Ten oznámil, že v průběhu tohoto roku najede výroba v továrně Sandouville na nový derivát modelu Trafic – bratrský Nissan NV 300 (nástupce staršího Primastaru). Navíc není to poslední úprava Traficu. Podle dřívějších našich zpráv podepsal Fiat dohodu s Renaultem, která počítá s tím, že Renault bude na základě zmiňované dodávky vyrábět nástupce současného Fiatu Scudo. V současnosti sjíždí z výrobní linky německá verze – Opel Vivaro.

Událost týdne pro Renault News bylo bezesporu vydání testu nového Talismanu. Je třeba zmínit a poděkovat, že test vznikl díky zájmu a podpoře našeho partnera Auto Pokorný v Brně. Díky týdenní zápůjčce jsme měli možnost vůz prozkoumat do detailu a zároveň si zkontrolovat výtky, které mu novináři vytýkají.  Po najetí několika tisíc kilometrů musíme konstatovat, že Talisman přichází tam, kde všechny Renaulty selhaly. Do náročného segmentu, kde je konkurence ostrá. Ale jestli je model, který by měl uspět, je to právě Talisman. Povedený po všech stranách a obdivovaný lidmi napříč zájmů o značky aut. Test si můžete přečíst zde.

Poslední aktuality věnujeme prototypu Scénicu, který prošel další vývojovou etapou – zatímco u předchozích testovaných prototypů jsme mohli vidět odlišnou masku, ve stylu modelu Kadjar (mimochodem Kadjaru odpovídají i přední světla na prototypech), ten současný měl přední masku opatřenou linkami ve stylu nového Mégane a Talisman.  Nový Scénic už byl prezentován ve francouzském Technocentru hrstce zaměstnancům a ostatním osobám. Z této prohlídky se k nám dostaly informace o dvojím lakování karoserie a zajímavém rozměru pneu. Prezentovaný vůz byl ve zlaté metalíze doplněné o černou střechu. Mezi přítomnými si zcela okamžitě vydobyl přezdívku – Včelka Mája. Co se pneumatik týká, tak by měl vůz disponovat (samozřejmě krom jiného) také atypickým rozměrem 195 mm u průměru 20″. Tato informace vede k zamyšlení, nicméně podívejte se na fotky prototypů, které jsou obuty do velkých, ale zároveň úzkých pneumatik. Renault společně s Michelinem mimochodem vede vývoj pneumatik na úsporu paliva.

Aktuální foto z testování. Foto: Autocasion.com
Aktuální foto z testování.
Foto: Autocasion.com

 Protože se blíží velká událost tohoto roku – Autosalon Ženeva, připravili jsme pro vás návod, jak nejjednodušeji si naplánovat a zorganizovat cestu na tuto skvělou událost. Informace vč. trasy, cen, rad najdete zde v našem článku – Jak na ženevský autosalon?

Úspěšný a klidný start do pracovního týdne přeje team Renault NEWS.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *