POZOR! Tento návod (vč. čísla nového ostřikovače) platí i pro tyto modely:
– Megane II, III, IV (všechny karosářské verze)
– Megane Generation,
– Fluence
– Scenic II, III (všechny karosářské verze)
Jediný zásadní nedostatek
Laguna III je veskrze povedený automobil, pro kupujícího ojetiny je to asi ten nejlepší vůz na který může narazit, letos se ji budeme věnovat podrobněji v rámci naší rubriky Bazar. Jestli má tento vůz jeden nedostatek, budou to ostřikovače čelního okna. Předchozí model (Laguna II) měl ostřikovače řešeny formou tzv. rozprašovačů. Tedy, na okno stříkaly aerosol, který jej pokryl kompletně celé. Bylo to velmi praktické zejména na dálnici a v neposlední řadě se takto neplýtvalo tolik kapaliny. Bohužel trojková generace dostala místo rozprašovačů dvě trysky na každé straně. Ty na okno vytrysknou čtyři proudy kapaliny, které pokryjí tak akorát místo dopadu + nejbližší okolí nicméně třeba ve spodní části ve středu skla zůstává prakticky vždy suchá plocha. Je to opravdu boj, protože ačkoliv se trysky dají nastavit, ideální pozice prakticky neexistuje.
Řešení se naštěstí podařilo nalézt!
Renault začal rozprašovače opět montovat do svých nových modelů (Espace/Talisman a novější), podařilo se nám zjistit, že do Laguny III přesně pasují ty z Trafica III. Díl má číslo 289307646R a v balení je vždy jeden kus, je potřeba tedy objednat dvě balení. Cena jednoho je snesitelných 464,00Kč vč. DPH, objednávejte v autorizovaném servise Renault.
Postup výměny
Výměna je opravdu snadná zvládne ji každý klidně na parkovišti před obchoďákem. Budete k ní potřebovat tenkou planžetu, buď jídelní nůž nebo vylamovací nožík. Přesto upozorňujeme, že tuto úpravu provádíte na dle vlastního rozhodnutí a server RNews.cz nene žádnou zodpovědnost za vzniklé problémy.
-
- Planžetu (v našem případě vylamovací nožík) vložte mezi kapotu a ostřikovač v místech viz fotografie. Opatrně ať se nepořežete! To, že při tom trochu poškrábete lak mezi ostrikovačem a kapotou ničemu nevadí – kapota je hliníková, reznout tedy nikdy nebude.
- Planžetu zatlačte směrem ke trysce za současného tahu ostřikovače směrem od kapoty, snadno se takto vycvakne bez jakéhokoliv poškození
- Vytáhněte z ostřikovače hadičku, určitě to nedělejte tak, že silou ostřikovač z hadičky vyškubnete, můžete ji poškodit. Nejprve uchopte hadici přesně v místech, kde je nasazena na přírubu ostřikovače a ostřikovač v hadičce protočte. Uvolní se a půjde krásně ven.
- Připojte k hadičce nový ostřikovač a připevněte jej zpátky do kapoty. Nejprve zasuňte zadní část ostřikovače – tu kde je připojena hadička a následně přední část zaklapněte
- Opakujte stejný postup na druhé straně a máte hotovo.
- Ostřikovače vyzkoušejte jednak na místě a jednak při jízdě vyšší rychlostí – ideálně 100 – 130kmh.
- Nastavte sklon dle potřeby, k tomu účelu slouží vybrání pro malý plochý šroubovák na boku hlavy ostřikovače
A zde video pro srovnání před a po
Redakce RNews.cz děkuje za všechny majitele Lagun třetí generace našemu čtenáři Karlu Bílkovi za tip!
Tak doufám, že budete spokojení tak, jako já 😉😃
A opravdu to pasuje i na Fluence (2. fáze)?
Jojo, opravdu to sedne 🙂
Děkuji za potvrzení pro Fluence. Jinak dobře vedené stránky!
Děkujeme z pochvalu 🙂 . Tyto stránky jsou spíše doplňkem. Hlavní „akce“ se odehrává na našem Facebooku – http://www.facebook.com/rnewscz
Prosím, nech to sedí aj na Megane III
Zdravíme Martine, platí to i pro Megane III, takže můžete klidně objednávat 🙂
Zdravím, super návod – dají se trysky sehnat i někde online? Díky
Co víme, tak pouze v autorizovaném servisu.
Nene Auto Kely za stejnou cenu…
Díky za doplnění!
Mockrát díky za super návod i řešení:)
Bol som v miestnom autorizovanom servise a podla nich je to momentalne uplne nedostupne, mam sa informovat cca o 14 dni.
Funguje to rozprašovanie aj pri rýchlosti nad 100 km/hod ? Keď auto stojí, tak to funguje parádne, ale čo pri jazde na diaľnici ? Megane 4 mal pôvodne asi podobné rozprašovacie trysky a potom ich radšej vymenili za prúdové trysky, lebo to nefungovalo pri rýchlosti dobre.
Pripájam svoju skúsenoť na Grand Scenic 3.
Montáž v pohode za tri minúty. Pri stojacom aute som bol užasnutý, fakt to dokázalo nádherne ostriekať celé sklo. Pri jazde to už bolo horšie. V meste (rýchlosť 50-60 km/h) to bolo ešte uspokojivé, aj keď dosah bol iba tak do 2/3 skla, vrch už ostával pomerne suchý. Ale mimo mesta (90-100 km/h) to už bolo úplne nepoužiteľné, ostriekaná bola sotva dolná polovica skla, horná polovica bola úplne suchá. Na diaľnicu som ani nešiel.
Sklon som mal nastavený na maximálne možný, pri ďalšom zvýšení sklonu som si už zospodu ostrekoval kapotáž.
Problém pri GS3 je, že miesto na ostrekovače je skryté hlboko pod kapotou a tieto rozprasovače sú o približne 0.5 cm kratšie ako pôvodné ostrekovače, takže sa nedá nastaviť dostatočný sklon, aby to fungovalo aj pri vyšších rýchlostiach.
Takže záver je – na GS3 to pasuje, ale je to nepoužiteľné.
PS: ak by mal niekto záujem o tieto rozprašovače, tak nech pošle súkromnú správu na používateľa „jozin z bazin“ na forum.renaultclub.cz.
Pripájam ešte foto na porovnanie pôvodného ostrekovača a nového rozprašovača (je to fotené zospodu). Treba si všimnúť podľa výlisu kapoty, kde končia trysky na jednom a na druhom. Zrejme to ma zásadný vplyv na celkovú funkčnosť.
Pôvodný ostrekovač
https://imgur.com/a/k3cjN
Nový rozprašovač
https://imgur.com/a/o6ezX
Nevíte jaké jsou náhrady pro Koleose I?
Tak hotovo, vyměněno, paráda 🙂
Tak to je super! A spokojenost?
Mám Megane III i Scenic II, s originál ostřikovači nemám žádný problém. Je pravda že je moc nepoužívám, i pří denním používání (žena i já jezdíme do práce) obou vozů stačí jedno naplnění nádržky ostřikovačů za rok.
Vyměněno na Mégane III 2015, jsou lepší. Nicméně jdou velmi obtížně seřídit, v tom vidím nevýhodu. Nicméně je to každopádně změna k lepšímu…
Tak mám také vyměněno, ale koupil jsem je u Opelu pod kat. č. 93450313 za cenu 531,- za oba kusy dohromady! Mimochodem u Fiatu cca 580,- za ks. Ten samý díl – Renault Trafic / Opel Vivaro / Fiat Talento.
Super tip! Díky!
Na toho Opela jsou to tedy ty samé, jako na Lagunu 3? Díky Zdeněk
Ano, je to stejné
Zdravím Renaulťáky.
Tak jsem vyměnil ostřikovače na Fluence ph2. Ty ostřikovače byly moje noční můra každý den po dobu 4 a půl roku, co Fluence vlastním. Pak se zde objevil článek o ostřikovačích, ale i tak byly originál Renault ostřikovače pro mě pořád drahé. Díky této diskusi jsem objednal u AutoKelly ostřikovače na Opel pod číslem OP 93450313 (jak zmínil Tomputer v příspěvku výše). Jeden za 240 Kč (za oba tedy 480 Kč)! Vypadají úplně stejně jako na fotkách original Renault. Po výměně sedí a jsou super.
Díky moc.
Nebylo by možné něco takového i na Clio III? Tam je to na kapotě.
Našel jsem si jen co se dávalo do Dusteru 2017 ale nevím zda by to pasovalo…289308338R
Na trojkové Clio pasují z drobnými upravami ostřikovače z Citroenu C3.
Zdravím tímto bych vás chtěl požádat o radu. Mám Renault Megane II
2003. Mám trysky do ostřikovačů a vůbec s nimi nejsem spokojen,neboť to stříká všude možně a okno je pořád zašpiněné. Tak jsem tady na stránkách četl že se dá koupit rozprašovací tryska. Všude jsem zadal trysku Renault Trafic III a nikde ji nemají ani vyfocenou jak vypadá abych si ji mohl přirovnat.
A jestli vůbec by pasovala na můj Renault megane II. Děkuji vám za radu nebo tip kde ji sehnat Ševčík