Nové Twingo 2014.

Francouzská automobilová stránka Caradisiac se podívala pod pokličku nového Renaultu Twingo, který má přijít na jaře 2014. V následujícím článku si probereme, co pro nás tvůrce automobilů s diamantem ve znaku chystá.

Zapomeňte na třetí dveře

Podle informací serveru Caradisiac by měla třetí generace tohoto modelu být pouze v pětidvéřové karoserii. Bude tak následovat vozy Clio IV a ZOE, které nejsou v třídveřové verzi nabízeny. Celkový design vozu bude vycházet z již představeného konceptu Twin’Z a sportovního TwinRun, který bude představen 24. května. Z těchto konceptů si sériový model vezme kromě jiného zadní skleněné páté dveře, které zasahují do oblasti světel. Sportovní verze RS by měla převzít přední světla ve stylu současné generace phase 2. Vůz bude postaven na nové podvozkové platformě, která bude společná také pro alianční Smart, který ji využije pro vůz na bázi konceptu Forstars. Díky tomu se odehraje největší revoluce tohoto modelu. Motor se přesune do zadní části a bude pohánět zadní nápravu! V zadní části nad motorem najde místo menší odkládací prostor pro každodenní využití a hlavní kufr se přesune do přední části. Celková délka by neměla přesáhnout 3,60 m.  Variabilita bude pokračovat také uvnitř interiéru, který by měl nabídnout zadní posuvnou lavici nebo dělené sedadla jako u aktuální generace.

U interiéru zatím Renault stojí před problémem. Zákazníci aktuální generace CLIO IV si stěžují na kvalitu použitých materiálů a díky tomu špatně vnímají celkovou kvalitu. Problém je tak vážný, že vzbuzuje poměrně velké emoce na samostatném vedení francouzské značky. Renault z důvodu úspor začal u nových modelů používat tvrdší plasty, které si nyní vybírají svou daň. Ač se dílenské zpracování nachází na poměrně velmi kvalitní úrovni, zákazníkům hezké tvary a příjemný design měkčené plasty nenahradí. Tento problém by měl být vyřešen u druhé fáze Clia, která by měla přijít v roce 2015. Ale zpět k Twingo – díky problémům s materiály by měla třetí generace nabídnout mnohem kvalitnější plasty a zpracování než aktuální verze.

Pohonné jednotky budou postavené na turbomotorech. V plánu je nabídnout několik výkonových verzí moderního benzínového turbomotoru.  Kromě aktuální známé verze TCe 90 přibude nástupce současné atmosférické 1.2 75k.  Odsouhlasená je také verze s názvem ZE, tedy s elektrickým pohonem. Twingo ZE se tak zařadí mezi Twizy a Zoe a stane se  zajímavou alternativou do velkých měst. Údajně by se mělo elektrické Twingo objevit na pařížském autosalonu. Odlišovat se od klasické benzínové verze bude lehce pozměněnou přídí.

Jak je již u Renaultu poslední dobou zvykem, Twingo III (pod pracovním názvem X07) nabídne poměrně rozsáhlé možnosti úprav vzhledu, ať už barevnými úpravami karoserie, polepy či kryty (aktuální generace umí seskládat až 300 000 možných kombinací vzhledu!).

Renault plánuje, že bude vyrábět novou generaci současně s druhou ve slovinském závodě Novo Město. Druhá generace by se měla stát cenově dostupnější, bude totiž plnit roli nejlevnějšího modelu v nabídce (nepočítejme Twizy). Jeho cena by měla odpovídat hodnotě okolo 190 tisíc Kč. Aktuálně se v Česku prodává verze s motorem 1.2. 75k za 224 900,- Kč.

 

Článek byl převzat ze serveru Caradisiac. Autorem neoznačených fotografií je Renault.

2 thoughts on “Nové Twingo 2014.

  1. 5dv. Výborně! Jednu dobu jsem si dělal na Twingo zálusk, ale protože občas vozíme prarodiče k doktorovi, na nákupy.. atd tak jse vzal Pandu… do třídveřáku bych je těžko soukal 😀 Ne že bych volby litoval, ale Twingo se mě líbí víc. Tedy 5dv. karoserie je jistě velké + pro Renault. Možnost personalizace je taky perfektní! Těším se na novou verzi.

  2. No… slyšel jsem zvěsti o twingu na základech Smartu už dřív. A ani jsem tomu moc nevěřil. Ale když to píšeš ty… Na ten motor vzadu jsem ale docela zvědavý.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *