Jaký je nový Megane R.S. Trophy?

Pro ty co spěchají – úžasný, tečka.

Pokud sledujete RN, určitě si pamatujete jak jsem v listopadu testoval M4RS Cup 280 6MT. Moc jsem si ho užíval, nebudu tady opakovat vše co jsem tam celý týden psal, najdete to v listopadových postech na facebooku. Nyní jsem byl pozván Renaultem na prezentaci nového R.S. Trophy na mosteckém autodromu.

Trophy je vlastně takový ultimativnější Cup. Má v sérii vše co si do běžného R.S. musíte připlatit – bimetalové drážkované brzdy, Recaro sedačky. Zůstává stejně naladěný podvozek CUP. Co však s CUPem nikdy nedostanete jsou tyto věci:

  • přepracovaný motor +20k a +30Nm (+10Nm u manuálu)
  • moderní ultralehká Li-Ion baterka s kapacitorem
  • aktivní klapka ve výfuku, která umí vyřadit zadní výfukový tlumič

Tohle je R.S., které jednoznačně chcete. Motor má síly na rozdávání, skvělou charakteristiku a z výfuku dělá pořádný randál! Vše je tak jak od hothatche očekáváte. Na akci bylo skvělé, že se prvních pět okruhů zajelo se „základním“ M4RS 280 Sport a až pak se přesedlo do Trophy. Naplno tedy vynikl rozdíl nové nejsilnější verze.

Běžné R.S. 280 Sport je vynikající univerzál a bezvadně funguje na běžných silnicích. S nadsázkou se dá říct, že jde o takovou ostřejší náhradu za zrušené GTčko. Na okruhu však cítíte, že to není úplně vončo. Podvozek je zbytečně komfortní, motor by si při výjezdu ze zatáčky zasloužil větší forsáž a zpěv výfuku je rovněž zbytečně utlumený. Navíc verze s manuálem mnohem méně práská do výfuku. Ale nechápejte mě špatně, toto není kritika, takovéto „soft“ ladění je skvělé pro ty co si koupí R.S. jako daily car.

eresa na závodním okruhu v Mostě při průjezdu cílovou rovinkou. První projel základní Sport, následně dva Trophy.

Trophy je vášeň a splněné očekávání. Na okruhu je jako doma, výfuk v režimu sport vyřadí svůj koncový tlumič a nikoho nenechá na pochybách s jakou verzí máte tu čest. Jak z venku tak v interiéru. Rykot výfuku mi náramně připomněl novou Alpinku A110. Tohle od sportovního auta prostě chci. Že má motor nemálo kobyl navíc jsem poznal už po prvním rozjetí. Auto jde mnohem razantněji za plynem a ve výjezdu ze zatáček ho netaháte očima, ale nádherně vás zatlačí do Recar. Btw. ty si můžete oproti výchozím sedačkám posunout ještě o 2cm níž.

Podvozek je sériový Cup se samosvorem od Torsenu a motoru dokonale sekunduje. I 4Control je naladěný stejně jako u výchozího R.S.. Celé dohromady to funguje přímo obdivuhodně. Vůz nabídne v zatáčkách stabilitu ohromnou rychlost průjezdu, kterou z jiných aut prostě neznáte. Ať jsem se snažil vzít zatáčku seberychleji a dokonce jsem párkrát i regulérně přepískl nájezdovou rychlost a musel na prasáka brzdit ještě i v nájezdu do oblouku auto jsem neurval. Nedovedu si představit co by se muselo stát, aby k tomu došlo.

Jezdil jsem Sportem, jezdil jsem Cupem a nyní konečně i Trophy. Všechny tyto verze se dokonale doplňují. Pokud chcete eReSkem jezdit denně, klidně si kupte Sport. Tam bych si bez problému zvolil EDC verzi. Když trávíte víkendy na okreskách a trpíte obsesí, že vám nikdo v okolí nesmí ujet, nebo nedejbože dokonce předjet, jděte do Cupu. Pokud to však myslíte vážně a vlastníte permici do Mostu, Masarykova okruhu, Slovakia Ringu atd. Trophy musí být ta jediná volba. Já tedy na okruhy běžně nejezdím, ale šel bych do Trophy tak jako tak, naprosto si mě získalo. A pochopitelně bych bral manuál, protože s ním mě to na okruhu bavilo zkrátka víc.

Děkuji Renaultu ČR za pozvání na špičkově připravenou prezentaci nového Trophy na okruhu v Mostě. Byl to opravdu zážitek!

 

Fotogalerie z akce na okruhu v Mostě

Ceník Megana R.S. (červen 2019)

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *