Vybitá karta Renault? Žádný problém!

Vybitá karta?

Žádný problém! Bezklíčový systém Renaultu patří mezi nejvyladěnější mezi konkurencí. Renault má v této oblasti nejbohatší zkušenosti. Aby ne, systém vyvíjí od roku 2000. Už od této doby se umí Renaulty samy zamknout po vzdálení se od vozidla a samy odemknout vložením ruky na jakoukoliv kliku (vepředu i vzadu). V té době takové kouzla neuměl ani Mercedes třídy S.

Dlužno dodat, že u prvních generace tohoto systému nefungovalo vše úplně růžově. Křehké karty trpěly na studené kontakty zprohýbaných tenkých PCB, upadávaly mikrospínače tlačítek, na straně vozidel se lámaly čtečky karet z křehkého plastu, odcházely optické členy v klikách. Prostě typické dětské bolesti jak to tak bývá u průkopnických řešení. Už od roku 2005 se však přešlo na zcela jiný typ karet i veškeré elektroniky v autech a spolehlivost bezklíčového systému se dramaticky zlepšila. Za absolutně spolehlivý jej lze považovat od nástupu třetí generace Lagun a Meganů v roce 2008. Tato generace bezklíčové platformy je co do spolehlivosti zcela neprůstřelná. Neodchází karty, neodchází ani žádná z komponent na straně vozidel. Karty jsou od té doby dokonce vodotěsné, přežijí tedy i několikeré vyprání zapomenuté karty v kapse kalhot.

Jak šel čas:

1. generace:
Zde v pokročilé „inteligentní“ verzi, proslula svou křehkostí a poruchovostí. Manuální režim zpravidla fungoval vždy, ale stačil jeden pád na tvrdou zem a choulostivý obvod pro bezklíčový přístup byl nevratně poškozen. Další problém byly čtečky karet z křehkého plastu, kterým se lámaly spínače, potřebné k aktivaci jednotlivých fází zapalování. Velmi složitá a choulostivá koncepce s integrovaným akumulátorem (kromě klasické baterky), který se dobíjel indukcí ze čtečky a měl na starosti interní obvod pro bezklíčový přístup. Proto byla karta po celou dobu běhu motoru uzamčena ve čtečce.
Základní dvoutlačítkovou verzi bez bezklíčového přístupu zase trápily upadávající mikrospínače obou tlačítek.
Modely: Laguna II ph1, Espace IV ph1, Vel Satis ph1,

1,5 generace:
Od počátku systém Siemens, tedy velmi spolehlivý. Systém nepoužíval pro odemykání optické členy pod klikami, ale tlačítko umístěné na klice. Problém je, že tato tlačítka (na všech čtyřech klikách) trpěly na průniky vlhkosti do mikrospínačů a tím ztrácely funkčnost. V inteligentní verzi nebylo nutné pro start motoru zasouvat kartu do čtečky (bezporuchové).
Modely: Clio III, Megane II, Scenic II,

2. generace:
Na první pohled vypadá stejně jako karta první generace, ale je přesto zcela jiná. Místo choulostivého systému Valeo, používá konkurenční Siemens. Konečně funguje velmi spolehlivě. Čtečka karet už neobsahuje křehké mechanické komponenty. Konečně nabízí i schopnost bezklíčového startování motoru což předchozí karta první generace neuměla.
Modely: Laguna II ph2, Espace IV ph2, Vel Satis ph2,

3. generace:
Ačkoliv se její vzhled nelíbil každému, systém byl zde dotažen do naprosté dokonalosti. Karty jsou absolutně spolehlivé a dokonce i vodotěsné. Elektronická část na straně vozu byla rovněž kompletně přepracována. Konečně bylo možné vůz zamknout tichým způsobem – pomocí tlačítka na klice. Používá techniku Continental (exSiemens).
Modely: Clio IV, Captur I (zjednodušená verze), Megane III, Fluence, Scenic III, Laguna III, Koleos I, Latitude, Trafic III, Zoe I, Alpine A119 (zjednodušená verze)

4. generace:
Nejnovější typ karty se ukazuje rovněž v dobrém světle. Spolehlivost systému je zcela bez výhrad. Karty umožňují výměnné kryty. Uživatelsky největší změnou je absence samostatné čtečky ve vozidle. Tato komponenta byla nahrazena startovacím tlačítkem s funkcí čtečky.
Modely: Clio V, Captur II, Megane IV, Scenic IV, Talisman, Kadjar (zde kombinuje platformu Nissanu), Koleos II, Espace V, Zoe II, Duster II, 

Celá bezklíčová platforma je od samého počátku jištěna záložním nouzovým systémem, pokud je karta vybita. Nejen, že se tak do vozidla dostanete, dokonce s ním i odjedete!

Vstup do auta

– celý vůz má jen jeden jediný zámek – pod záslepkou ve dveřích řidiče. Každá karta má skrytý klíč.

Start motoru

– ikdyž je karta zcela vybita nebo nemá baterii vůbec, je možné vložit ji do čtečky, ta si pomoci indukce oživí obvod imobilizéru a motor nastartuje
– divíte se, že nové modely nemají čtečku jako třeba Laguna 3? Ale mají! Je však integrovaná do startovacího tlačítka. Kartu tedy stačí ke startovacímu tlačítku přiblížit a přes zvýšené logo jej stlačit – proto má každá karta nové generace logo vyboulené – aby bylo možné snáze zmáčknout tlačítko.

Jak to vypadá v praxi:

www.youtube.com/CoLwtPdfZl0

 

 

2 thoughts on “Vybitá karta Renault? Žádný problém!

  1. Velmi dobry clanok, uz asi pol roka mi vypisuje, ze slaba bateria karty. Baterku som vymenil a znova mi vypisuje, ze slaba bateria. Tak sa aspon nebojim, ze sa do auta dostanem a nastartujem 🙂 Inak pokial na Scenicu odomykanie nefunguje (taham klucku a nic), staci auto umyt a potom to funguje znova dobre.

    1. Dobrý den
      Jaký typ.baterie jestli mate Capture se dává do.karty?Nikde jsem.to.nevycetl.dekuji

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *